VAG ADR kyrpov, sössö mm.

Aloittaja mikähelvetinkat, 22 helmikuu, 2020, 13:32

« edellinen - seuraava »

mikähelvetinkat

Lainaus käyttäjältä: deeäxä - 25 helmikuu, 2020, 23:16törkeästi lainaan topiccia, kun VAG mainittu.  ;D
työ kun tiiätte näistä VAGinoista, ni mikähän piru tuota mun vara-autoa risoo kun kylmäkäynnistyksen jälkeen kierrokset pompahtaa hetkeksi yli 1200rpm?'
vähän aikaa käy niin loppuu ja lämpösenä ei minkäänlaista oiretta tee.
polo 1,6 -97 ja ei F1 moottorilla kun 1F  :))
kaasuläppä sopeutettu 3 kertaa, ei vaikutusta.
vag-comilla kun livedataa katsoin, ja sitähän ei tuosta paljon irtoa, ei pätkäse lämpötila anturit tai muukaan. näkyy et yhtäkkiä kierrokset nousee ja ennakot samaten. ihan varmaksi ei pysty sanomaan, kumpi tuli ensin.
sehän on hyvä kun tekee tuolla tavalla. älä korjaa ehjää ::)
~ ? ‰

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: mikähelvetinkat - 26 helmikuu, 2020, 09:51ei saanu autelilla luettua koodeja, pukkas jotain erroria. joku kyrpo* varmaan sivuleikkuroinu obd-portista johtoja :+1:

näytti olevan joku alipaineletku zökö ja konekopasta puuttu pari kiinnitystä. osat makso ad-varaosissa 6 euroa ja alipaineletkua jäi vielä varuille.

kuumaahan tuo ei vaikuttanu puhaltavan sisälle, vaikka kone lämpes hyvin ja kennolle menevä ja tuleva letku oli molemmat kuumia ::)  onko noissa erikseen joku läppä joka sulkee kennon läpi tulevan ilmavirran?

tässä yksilössä on automaatti-ilmastointi ja ilmavirtauksen säätö ylös-alas sivulle lasille jne toimii kyllä ::) en muistanu enää miten siitä sais näytölle huoltovalikkoa/koodeja/lt-arvoja jne.

mikä vittu näitä vageja aina vaivaa >:D
juu diagnoositila esiin automaatti-ilmastoinnista. Kertoo missä vika ja todnäk sen jälkeen toimii muutenkin.
Sinä vain

timant

Lainaus käyttäjältä: mikähelvetinkat - 26 helmikuu, 2020, 09:51kennolle menevä ja tuleva letku oli molemmat kuumia

Jos lämmitys pelittäisi eikö toisen pitäisi olla viileämpi; kenno tukossa?

mikähelvetinkat

ehdotin samaa, mutta on kuulemma huuhdeltu ::)  kysyin, että onko oikeasti pesty esim. vesilasilla niin ei ollu ::)
~ ? ‰

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: timant - 26 helmikuu, 2020, 11:24Jos lämmitys pelittäisi eikö toisen pitäisi olla viileämpi; kenno tukossa?
Läppä siellä on edessä. Sormituntumalla kovin vaikea lämpötilaeroja kennojen letkuissa havaita toimivistakin systeemeistä.
Sinä vain

Camino79

Typillistä että noissa on kenno tukossa, huuhdeltava molempiin suuntiin mutta siltikin voi jäädä tukoksia, että kennonvaihto ainoa oikea korjaus...
GM only 😉
+Pihatraktori :D

sössö

Lainaus käyttäjältä: mikähelvetinkat - 26 helmikuu, 2020, 09:51ei saanu autelilla luettua koodeja, pukkas jotain erroria. joku kyrpo* varmaan sivuleikkuroinu obd-portista johtoja :+1:

näytti olevan joku alipaineletku zökö ja konekopasta puuttu pari kiinnitystä. osat makso ad-varaosissa 6 euroa ja alipaineletkua jäi vielä varuille.

kuumaahan tuo ei vaikuttanu puhaltavan sisälle, vaikka kone lämpes hyvin ja kennolle menevä ja tuleva letku oli molemmat kuumia ::)  onko noissa erikseen joku läppä joka sulkee kennon läpi tulevan ilmavirran?

tässä yksilössä on automaatti-ilmastointi ja ilmavirtauksen säätö ylös-alas sivulle lasille jne toimii kyllä ::) en muistanu enää miten siitä sais näytölle huoltovalikkoa/koodeja/lt-arvoja jne.

mikä vittu näitä vageja aina vaivaa >:D
onko aulitessä se että mitä väylää testeri yrittää huhuilla?

Itellä launssin testeri ja virta täytyy kytkeä oikeessa kohtaa päälle, lyö erroria jos on väärässä kohtaa virta päällä ja huhuilee väärää väylää.

Kyrpov

Missä vagcom? Kympin ebay kaapeli ja aito lite ohjelma netistä katshing
Sinä vain

mikähelvetinkat

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 26 helmikuu, 2020, 18:21Missä vagcom? Kympin ebay kaapeli ja aito lite ohjelma netistä katshing
senttikin on liian suuri investointi vag-työkaluihin :-1:

ei onnistunu koodien lukeminen geneerisemmälläkään pokkulalla, joku sinä lienee sormeillu liitintä O0
~ ? ‰

Kyrpov

1997 tarvii vag pohjasen lukijan ei oo vielä yleisobd tukea
Sinä vain

deeäxä

Lainaus käyttäjältä: mikähelvetinkat - 26 helmikuu, 2020, 09:52sehän on hyvä kun tekee tuolla tavalla. älä korjaa ehjää ::)

nyt hoksasin, kuinka epäselvästi ilmaisin oireen.  ;)
eli kylmänä käyntiin, kierrokset 900 tjsp, käy ehkä 10s ja yhtäkkiä pomppaa kierrokset useamman sata kierrosta ylöspäin noin. 2 sekunniksi ja laskee taas normaaliin. sama toistuu n. 10s välein.
mitä enemmän moottori lämpiää, sen vähemmän kierrokset hyppäävät ylöspäin. Lämpimänä ei tee sitä enää.
oliko selvempi kuvaus?  ;D
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

mikähelvetinkat

eihän sillä limatronikin huoltovalikolla pystyny pakottamaan mitään läppää mihinkään.. :o  näytti vain jotain anturiarvoja ::)  täysin vag koko systeemi, varsinkin kun ei ole mitään referenssiä mitä jonkun vitun temp flapin arvon tulis olla eikä edes mitään resettiä pystyny mistään tekemään, njormal vag shit :-1:
~ ? ‰

mikähelvetinkat

irrotin paisarin ja ripustin konepeittoon + peruutin rysän ojaan ja koitin ilmata kennoa. vitusti ilmaa tuli, mutta ei silti lämmintä sisälle :o  vaikutti ettei ilman tulo oikeastaan edes loppuisi.. :o  varmaan kansivaurio tms. eli njormal vag-juttu :-1:  vittu nää on perseestä ;D ;D

huohottikin ihan vitusti öljyntäyttöaukosta, mutta allergia esti tulpanreikien esiin kaivamisen ohivuotomittauksia varten ???
~ ? ‰

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: mikähelvetinkat - 26 helmikuu, 2020, 20:15eihän sillä limatronikin huoltovalikolla pystyny pakottamaan mitään läppää mihinkään.. :o  näytti vain jotain anturiarvoja ::)  täysin vag koko systeemi, varsinkin kun ei ole mitään referenssiä mitä jonkun vitun temp flapin arvon tulis olla eikä edes mitään resettiä pystyny mistään tekemään, njormal vag shit :-1:
tekikö testin?  Kävikö puhkuna ja eri asennot läpi, tuliko koodia?

Huohottaahan se korkista jos muu huohotteisto huohottonut tukeksiin
Sinä vain

mikähelvetinkat

~ ? ‰