Ruhalan Romun muita rojekteja

Aloittaja juhapih, 17 kesäkuu, 2020, 10:28

« edellinen - seuraava »

HendriXXX

Piru vie, mulle kyllä kelpais tuo! Melko peto näkyy olevan etenemään..  ;D
Miksihän mä en aiemmin ole tähän malliin törmänny.  :thinking:

Tuo ois just hyvä sillä Jeepin 4.2 suoralla kutosella, mikä tais yks vaihtoehto ollakkin siihen. Tai sitte tuoreemman jeepin 4.0 litranen stroukattuna.  :iwantit:

pantera

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 29 kesäkuu, 2020, 17:43Noi kaikki ei ole pahasti ruosteisia, varsinkin jos pääsee valkkaamaan Ameriikan valikoimista tai sitten tuolta Ruottin muutamasta (siistimmästä), joita on silloin tällöin myynnissä. Hiljan oli todella hieno SX/4 eli spirit nelikkona myynnissä....

Mutta onhan nuo jo noin 40 vuotiaita...

Teknikka on perussimppeliä kamaa. Ja tuon nelivedon osat ovat saatavissa... Ja tuo on kopaltaan ja sisustukseltaan ihan henkilöauto...

Ja jos maasto-ominaisuuksia kaipaa, niin... filmissä kömpii aluksi musta ihan vakio sx4, jossa näkyy olevan keltaiset pohjaan lyöntiraudat, ei muuta.

https://youtu.be/EcXC5IUOdFk
iibeissä tollanen
https://www.ebay.com/itm/1982-AMC-Other-50-SX4/264772344539?hash=item3da5a95adb:g:mQMAAOSwjCle8Mze

juhapih

Noitahan on stroukattu ja Jeepitetty, mutta nyt on viimeisin villitys tuo LS-letukan koneen laitto. Se kun menee sinne kokonsa vuoksi helpolla ja taitaa joku tehdä tuollekin jo asennussarjoja.

Tuon mun kasi Eaglen hankaluutena oli se, että alkuperäisen etuakseliston palkki on ahdas kasille ja tuo myös, että akseliputki on kiinni koneessa... Eaglessa on oma 258 "eagle"-lohko, jossa on paikat riipukkeille kuskin puolella....

Tuon kasi Eaglen meinasin muuttaa Ford Broncon akseleille (jaettu jäykkä etuakseli)... olisi saanut lisää maavaraa, mutta nyt taitaa olla suunta kohti maata...

Helpoin voimamuunnos olisi LS ja siihen sopiva manuaali sekä joku NP242 jakis ja jämerämpi taka-akseli sekä tuo Fordin jaettu etuakseli. (silloin säilyy tuo erillisjousitus)

juhapih

Eaglea ehdin hieman hieroa. Takapenkin alla oli epäilyttävä reikä ja pyöränkotelossa vanha paikka...



Vanhan paikan pilaamaan kohtaan tuommoinen paikka...



Ja tuonne penkin alle 17 cm uutta palkkia...



Ei mennyt kuin 8 tuntia, että pyöränkoteloon saattoi laittaa päädyn...


HendriXXX

LainaaTakapenkin alla oli epäilyttävä reikä ja pyöränkotelossa vanha paikka...
Minä katoin että siellä sieniä kasvaa ekassa kuvassa.  :))
Tarkempi siristely paljasti ne sormenpäiksi..  :-[

Onhan tuo "hieman" näkkäriksi jo kieltämättä kerenny menemään.. Vaan siitäpä se korjautuu.  :+1:

juhapih

Juu...hitaasti, mutta epävarmasti.  :))

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 05 heinäkuu, 2020, 20:16Juu...hitaasti, mutta epävarmasti.  :))
MISTÄ SE EPÄVARMUUS TUOHON TULI?  :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

juhapih

Etenee pätkittäin, mielialojen mukaan....

juhapih


Rusty

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 06 heinäkuu, 2020, 06:58MISTÄ SE EPÄVARMUUS TUOHON TULI?  :o

No onhan tää nyt vähän tällästä ropeltamista.  ;D
Ah, ahtaita aikoja.

juhapih

Avasin tuon "paremman" jousenkorvakkeen tienoon...

Vitunvitunvitunvittu....


sämpy

Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

juhapih

Hmm.. En minä ole Letukkaa ees aatellut, mutta tuolla Ameriikan ihmemaassa ovat huomanneet sen menevän helpoiten paikkaansa... aiemmin oli Fordin mosa se helpoin...

Ite tein homman sen hankalimman kautta AMC 304... ja ahdasta on...



Palkki ja koneeseen tehty kehto akselistoa varten...



Pakoputkikin hakee paikkaansa...


juhapih

Nyt tuokin alkaa olla hanskassa...


juhapih