Oldsmobile V8

Aloittaja sössö, 12 helmikuu, 2023, 20:52

« edellinen - seuraava »

Mudracer

Sen verran vielä tosta ruttusuhteesta että vapari katukone lykkää parhaiten tehua kun  dynaaminen ruttusuhde on 7.5:1-8.5:1 .
Tolla laskurilla sen saa selvitettyä.

http://www.wallaceracing.com/dynamic-cr.php

Mitä tiukempi quench niin sen korkeempi dynaaminen saa olla.
X

SauliK

pieniä robleemia ilmenee, vesipumpun hihnapyörä ottaa ahtimen hammashihnaan kiinni vaikka vaihdoin lyhemmän pumpunkin. mulla on kaikki vesipumpun hihnapyörät 3 uraisia ja se etummainen ura tulee liian kauas lohkosta


olisko jollakin joutilaana 2 uraista ratasta? josko vaikka kävis tuuri ja siinä on jätetty just se etummainen ura pois

kuvia ja mittoja voin laittaa niin ei tule turhia kauppoja tehtyä

no tuli sitä jotain järkevääkin saatua aikaiseksi, otin tuon viri 307 jakajan ja rajoitin keskipako ennakon 12 asteeseen. eli mulla on nyt 24 perusennakkona ja 36 astetta all in. muuttui moottori aivan eri peliksi, tuntuu eri kierrosherkältä ja vaihdepäälläkin kestää lipsutella kaasua ilman että haluaisi sammua.ei enää heti uskoisi että siinä on alle 8 puristukset ja virinokka.. entinen 14 perusennakko oli vähän niin ja näin, toimii kyllä silläkin ja on päästöystävällinen. nyt kuitenkin huomattavasti parempi, ei malttais oottaa että pääsee kokeilemaan miten liikkuu kun välityksetkin on nyt päivitetty

Mudracer

Mulla on kontissa kaikenlaisia remmipyöriä. Paa mittoja vaikka tähän perään.
X

SauliK



kokonaiskorkeus  93mm ja hihnaosaston korkeus 52mm

tässä siis etummainen ura jää hammashihnan tielle

millit nyt sinnepäin mutta tuollaisen jos olisi olemassa ilman tuota ylintä/etummaista hihnauraa niin olisi täydellinen pitkän vesipumpun kanssa. kaksi alempaa uraa passaa just eikä melkein kampuran hihnapyörään

lyhyeen pumppuun tämä rulla ei käy ja hieman lyhempi 3 urainen jää sitten liian sisälle, joskin siitä huolimatta siinäkin uloin ura vastaa ahtimen hihnaan




tässä vielä vertauskuva yleistä sekaannusta aiheuttamaan

Kalu

Riippuen vähän miten tuo hihnapyörä on rakennettu, mut voiskos sen ylimääräsen uran sorvata siitä pois?

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 21 maaliskuu, 2024, 19:38Riippuen vähän miten tuo hihnapyörä on rakennettu, mut voiskos sen ylimääräsen uran sorvata siitä pois?

Tai ihan vaan porakoneeseen pyörimään ja rälläkällä huitoo menemään. Ns. Köyhänmiehensorvi.

Kalu

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 21 maaliskuu, 2024, 21:45Tai ihan vaan porakoneeseen pyörimään ja rälläkällä huitoo menemään. Ns. Köyhänmiehensorvi.
Itse asiassa tuolla metodilla mä oon hionnu ja kiillottanu hihnapyöriä niin et porakone ruuvipenkissä kii. Jos ei ruuvista ja paksuista prikoista jaksa hitsailla ja rälläköidä kiinnikettä, ni nopeampi vaihtoehto moiseen aihioon ois joku tälläi. https://www.motonet.fi/haku?q=laikan%20pidin

SauliK

joo kävihän tuo mielessä mutta ei tunnu mielekkäältä alkaa ensimmäisenä rälläköimään näitä. ainakaan meilläpäin ei kasva puissa. katsotaan jos löytyis sellainen mitä ei tarvitse leikata

mulla olis tuossa ilmeisesti chevyyn tarkotettu 1 urainen hihnapyörä mihin vois myös porata uuden pulttijaon vesipumpulle, snoutti tuntuu olevan sama. se vaan on niin iso että vesipumpusta tulisi todellinen low flow sen kanssa..

taidan säästää ja antaa sen jollekin kun tulee tarve

SauliK

Lainaus käyttäjältä: SauliK - 21 maaliskuu, 2024, 23:23joo kävihän tuo mielessä mutta ei tunnu mielekkäältä alkaa ensimmäisenä rälläköimään näitä. ainakaan meilläpäin ei kasva puissa. katsotaan jos löytyis sellainen mitä ei tarvitse leikata

mulla olis tuossa ilmeisesti chevyyn tarkotettu 1 urainen hihnapyörä mihin vois myös porata uuden pulttijaon vesipumpulle, snoutti tuntuu olevan sama. se vaan on niin iso että vesipumpusta tulisi todellinen low flow sen kanssa..

taidan säästää ja antaa sen jollekin kun tulee tarve

tuosta kuvastahan muuten näkeekin että nuo hihnaurat on eri levyisiä. onko näitä tehty eri levyisille hihnoille vai meneekö toleranssien piikkiin

Mudracer

Uudempiin taitaa sopia kaposemmat sukkahousut.
Tollasia löyty mutta mittaa ei tietenkään ollu mukana.

X

Kalu

Kattelin justii tallikaveri olssiukkelin hyllyjä ni näytti olevan kaks settii pyöriä kolme urasella pumpun pyörällä, sekä paffiloota jossa luki hihnapyöriä, en alkanu kollaamaan sitä. Jos en tänää sitä nää ni huomen ainaki voin kysästä asiasta, ellei tos Mudiksel jo oo ku ei täst pienest luurin näytölt saa selvää...

Tai mites onko tilaa tai järkevää tuoda ahtimen hihnaa ulospäi? Valmiita speisereitä pitäis olla saatavilla.

FeV-8

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 18 maaliskuu, 2024, 09:55Sen verran vielä tosta ruttusuhteesta että vapari katukone lykkää parhaiten tehua kun  dynaaminen ruttusuhde on 7.5:1-8.5:1 .
Tolla laskurilla sen saa selvitettyä.

http://www.wallaceracing.com/dynamic-cr.php

Mitä tiukempi quench niin sen korkeempi dynaaminen saa olla.

En tiiä laskinko oikein, mut omaan 350ci koneeseen, josta mto1 nokalla penkitetty 305hv, antaa 7,49 dynaamista. Staattinen n.10.0:1

SauliK

Tuossa mudiksen kuvassa pari oikeanpuolimmaista vois olla potentiaalisia mutta juuri näitä minulla on. Katselin uudelleen koko hommaa ja kun kiristän ahtimen hihnan niin se liikahtaa vielä hieman vesipumpusta kauemmas, taidan sittenkin kokeilla hionta konstia koska kaikki on todella pienestä kiinni. Näyttää siltä että riittää kun poistaa etummaisesta urasta vain toisen puoliskon. Näyttää siltä että se ei vaikuta rullan kestävyyteen. Tällä konstilla kaikki V urat mätsäävät tosi hyvin, saan tehostimen ja laturin pitää omilla paikoillaan

SauliK

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 21 maaliskuu, 2024, 22:29Itse asiassa tuolla metodilla mä oon hionnu ja kiillottanu hihnapyöriä niin et porakone ruuvipenkissä kii. Jos ei ruuvista ja paksuista prikoista jaksa hitsailla ja rälläköidä kiinnikettä, ni nopeampi vaihtoehto moiseen aihioon ois joku tälläi. https://www.motonet.fi/haku?q=laikan%20pidin

Hyvä vinkki, taidan ottaa tällaisen käyttööni kun tulee maalikylillä pian käyntiä

Stige