Oldsmobile

Aloittaja redneck1, 20 toukokuu, 2020, 12:51

« edellinen - seuraava »

Rusty

Ah, ahtaita aikoja.

Ragnar Ök

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 22 toukokuu, 2020, 07:12Kyllä tässä varaa on, mutta rahat on vaan muualla.
Tässä on sosialismi kiteytettynä yhteen lauseeseen
Don't start what you can't finish.

Kyrpov

Sinä vain

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 22 toukokuu, 2020, 10:40pipsalla oli regency

Oliko?  :o  En oo kyllä Koivusalon leffoja paljon katsonut.

Sam Raimin leffoissa on (lähes) aina tuollainen vaalean keltainen `72 Oldsin 88. Evil deadit, Spider manit, yms.

Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

sössö

Olisin vastannu visa mäkinen

Murikka

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 22 toukokuu, 2020, 07:10Eihän sillä ole väliä käytännön kannalta. Vai meinaatko että siinä pitäisi olla 600hp kuutiotuumien takia. Olisin kyllä enemmän huolissani jos jostain pienestä moottorista revitään hirveä määrä hevosvoimia.
Ei tietenkään ole. Mut silti nuo öljykriisimoottorit isoilla tilavuuksilla ja pienillä tehoilla on aika surullista skeidaa.
Ja tiesithän, että pienistä moottoreista otetaan nykyään aika paljonkin voimaa ulos.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 22 toukokuu, 2020, 15:13Ei tietenkään ole. Mut silti nuo öljykriisimoottorit isoilla tilavuuksilla ja pienillä tehoilla on aika surullista skeidaa.
Ja tiesithän, että pienistä moottoreista otetaan nykyään aika paljonkin voimaa ulos.
no en ny noin sanoisi, yleensä ne saa suht pienillä muutoksilla virkoomaan, vakiokunnossakin 0-100 on jotain 10 sekkaa tai vähän päälle isossa korissa millä pärjää enemmän kuin hyvin suomen liikenteessä. Lisäks saa hyvän väännön, ei hyydy ylämäkiin yms. Itte peruskonehan noissa on hyvä ja kestävä kuhan vaan fiksaa saastevammailut pois niiin paljon kun mahdollista budjetin rajoissa.

Pienistä jooh revitään, silti isolohko kone on ollu ylivoimasesti mukavimpia voimanlähteitä autossa tai ylipäätään iso kone. Jotain taikaa niissä kubik intseissä on.

sössö

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 22 toukokuu, 2020, 06:40Enpä tiedä. Ruottista löytyy kyllä perus 98 malleja 2kpl ja olen etsimässä 98 regencyä. Toisaalta voinhan tuollaisenkin ostaa, mutta sitten tulevaisuudessa olisi kaksi samanlaista ysikasia, joista toinen olisi se regency (sitten kun hyvä löytyy).

https://www.blocket.se/annons/sodermanland/oldsmobile_ninetyeight/89818909
https://www.blocket.se/annons/skaraborg/oldsmobile_ninety_eight_luxury_sedan_7_5_v8/89838259

se on semmonen juttu vaan että kun aletaan ettimäön jotain ehkä muutenkin harvinaisemman mallin jotain vielä harvinaisempaa trim leveliä niin täytyy olla joko pinkka kunnossa että voi ostaa heti sellasen kun tulee myyntiin tai on myynnissä. Tai sitte täytyy käydä hitonmoinen tuuri.

Murikka

Lainaus käyttäjältä: sössö - 22 toukokuu, 2020, 15:38no en ny noin sanoisi, yleensä ne saa suht pienillä muutoksilla virkoomaan, vakiokunnossakin 0-100 on jotain 10 sekkaa tai vähän päälle isossa korissa millä pärjää enemmän kuin hyvin suomen liikenteessä. Lisäks saa hyvän väännön, ei hyydy ylämäkiin yms. Itte peruskonehan noissa on hyvä ja kestävä kuhan vaan fiksaa saastevammailut pois niiin paljon kun mahdollista budjetin rajoissa.

Pienistä jooh revitään, silti isolohko kone on ollu ylivoimasesti mukavimpia voimanlähteitä autossa tai ylipäätään iso kone. Jotain taikaa niissä kubik intseissä on.

Kyllä mä tiedän tuon. Pidän myös isompien koneiden voimasta, mut ihan yhtälailla pidän myös tehokkaista pienistä vaparikoneista, niissä on vaan jotakin.
Silti minusta noi saasteajan moottorit on vähä surullisia, vanhemmista koneista voima oli fiksumpaa sen koneen kokoon ja kulutukseen nähden. Kyllä niissä joo mentiin sen ajan puitteissa sillä mitä oli ja miten osattiin/viittittiin.

sössö

Mun mielestä noi 70- luvun koneet vielä pärjää sillä tilavuudella ja omaa enemmän potentiaalia mitä joku olds yrjö, sevy 305, olds 260 ja mitänäitä nyt on.

Onhan ne joo vakiona aika surullisia. Aikalaisjututkin on aika ankeeta luettavaa kun kaikki säätöruuvit, ryypyn säädöt yms. on ollu plommattuna ettei paskoille säädöille edes ole voinu tehdä mitään ja autot on stumppaillu millon mihinki kun ei oo sytkäennakoita, ryyppy menee liian nopeesti pois, tyhjäköyntiseokset liian laihalla yms. yms.

Murikka

Lainaus käyttäjältä: sössö - 22 toukokuu, 2020, 16:20Mun mielestä noi 70- luvun koneet vielä pärjää sillä tilavuudella ja omaa enemmän potentiaalia mitä joku olds yrjö, sevy 305, olds 260 ja mitänäitä nyt on.

Onhan ne joo vakiona aika surullisia. Aikalaisjututkin on aika ankeeta luettavaa kun kaikki säätöruuvit, ryypyn säädöt yms. on ollu plommattuna ettei paskoille säädöille edes ole voinu tehdä mitään ja autot on stumppaillu millon mihinki kun ei oo sytkäennakoita, ryyppy menee liian nopeesti pois, tyhjäköyntiseokset liian laihalla yms. yms.
Potentiaalia toki on, kun on paljon kuutiotuumia. Ja nyt ollaan tismalleen samaa mieltä noista koneista.  :))

Marklin

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 22 toukokuu, 2020, 06:27Niin mikä?
Lainaus käyttäjältä: Murikka - 22 toukokuu, 2020, 06:58Hirveät määrät kuutiotuumia ja niihin nähden pieni määrä hevosia.

Niin... vuonna 1970 tuo 455:n anti oli 365 hp ja W-versiot 370.
Toronadossa taisi joidenkin lähteiden mukaan olla vielä enemmän.
Eli siihen nähden 250 on todellakin aika surullista, mutta koskee toki kautta linjan kaikki merkkejä.

Kokonaan eri asia on, pitääkö tuollaisen fullsizen liikahtaakaan miten kovaa?
Lotkotetaanko vain pintakaasulla vai halutaanko jotain muuta?
@rane58 :n omassa käsitykseni mukaan on kohtuullisen virkeä 425.
Mutta .. kuten tavataan sanoa ; rahalla saa ja Oldsilla pääsee.

Murikka

Lainaus käyttäjältä: Marklin - 22 toukokuu, 2020, 17:59Niin... vuonna 1970 tuo 455:n anti oli 365 hp ja W-versiot 370.
Toronadossa taisi joidenkin lähteiden mukaan olla vielä enemmän.
Eli siihen nähden 250 on todellakin aika surullista, mutta koskee toki kautta linjan kaikki merkkejä.

Kokonaan eri asia on, pitääkö tuollaisen fullsizen liikahtaakaan miten kovaa?
Lotkotetaanko vain pintakaasulla vai halutaanko jotain muuta?
@rane58 :n omassa käsitykseni mukaan on kohtuullisen virkeä 425.
Mutta .. kuten tavataan sanoa ; rahalla saa ja Oldsilla pääsee.

Mullaki tuo 394 roketti antaa tehtaan mukaan 345hp

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 22 toukokuu, 2020, 18:31Mullaki tuo 394 roketti antaa tehtaan mukaan 345hp
Oliko sitä muissakin, muistelin että tuo tehokkain olis ollut ainoastaan Starfiressä. Muissa sitten vähän matalampipuristeinen ja vähemmän tehoa.
Tiukasti aisalinjalla.

Murikka

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 22 toukokuu, 2020, 18:38Oliko sitä muissakin, muistelin että tuo tehokkain olis ollut ainoastaan Starfiressä. Muissa sitten vähän matalampipuristeinen ja vähemmän tehoa.
Super 88 toi mun pappaolssi ja siinä on tosiaan ultra high compression versio.

"Sky Rocket
The 1961 through 1963 Sky Rocket (and 1964 Rocket) was a high-compression, four-barrel 394 cu in (6.5 L) engine. The 10:1 compression 1961 model produced 325 hp (242 kW) and 435 lb⋅ft (590 N⋅m), while the 10.25:1 1962-1964 version upped power to 330 hp (250 kW) and 440 lb⋅ft (600 N⋅m). A special 1963 10.5:1 version was also produced with 345 hp (257 kW).

Applications:

1961–1963 Oldsmobile Dynamic 88 (option)
1961–1964 Oldsmobile Super 88 (standard)
1961–1964 Oldsmobile 98 (standard)"

https://en.wikipedia.org/wiki/Oldsmobile_V8_engine#Sky_Rocket