Maalauskeskustelu

Aloittaja nuc-64, 08 helmikuu, 2020, 00:06

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: MJF - 05 huhtikuu, 2021, 12:57Ennenvanhaan kun on ruiskutettu flakea niin se on sekoitettu lakan sekaan. Mutta nyt amerikkalankieliset puhuu intercoatista. Mitä tämä on suomeksi? 1k värimassaa ilman väriä?
Sitä väritöntä maalin perusmassaa se on. On kuulemma helpompaa sen kanssa kuin lakan kanssa, maalikaupan setä näin sanoi. En sitten tiedä, kun en ole kokeillut. Oli vaan puhe.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

MJF

Lakan kanssa tulee kerrosvahvuutta paljon enemmän mitä "intercoatilla" Ja jos se on 1k värimassaa niin sehän kuivaa melkein heti, nopeuttaa paljon hommia. Pitääpä soitella huomenna maalikauppaan.
Mopar on parsa

palontie

Mä tilasin candyn briteistä ja tinnerillä ohennus ja lakka sitten päälle.
Eniten vituttaa kaikki.

MJF

Candytkin ollu jo ostoskorissa monesti, vielä en oo tilannut 8)  tuo flake tuli kans briteistä, pitää sillä kokeilla ensin.
Mopar on parsa

MJF

Nyt on kokeeksi raskaankaluston 1k sidosainetta. Mutta flakepussia ei löydy sitten mistään   :-\ No nyt tuli sitten tilattua ne eri värisetkin hileet. Ja candya.
Mopar on parsa

NonSenCe

ota paljon kuvia eri vaiheista ja miten se toimii ja värit muuttuu niin voidaan ihastella niitä sitten. ne kuvat kun on kivoja. :D
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

MJF



Tällä hetkellä ollaan tässä
Mopar on parsa

Toyopet

Mitenkähän tuommoinen sem candypurkki säilyy avattuna? Kuivaako kuinka herkästi purkkiinsa?
Yksi avaamaton olisi jemmassa, tekisi mieli kokeilla, miltä se näyttää tuon turkoosin päällä. Mutta tarkoitus oli ihan muualle, mikä voi vielä kestää hetken.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 07 huhtikuu, 2021, 18:42Mitenkähän tuommoinen sem candypurkki säilyy avattuna? Kuivaako kuinka herkästi purkkiinsa?
Yksi avaamaton olisi jemmassa, tekisi mieli kokeilla, miltä se näyttää tuon turkoosin päällä. Mutta tarkoitus oli ihan muualle, mikä voi vielä kestää hetken.

Jatka ohenteella?
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 08 huhtikuu, 2021, 15:02Jatka ohenteella?
No siis se on avaamaton mutta jos avaan, niin kuinka äkkiä on odotettavissa kuivahtaminen? Kierrekorkkihan siinä on.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 08 huhtikuu, 2021, 15:20No siis se on avaamaton mutta jos avaan, niin kuinka äkkiä on odotettavissa kuivahtaminen? Kierrekorkkihan siinä on.
Jaa, mulla on peltipöntössä punasta candya jostain vuodelta -91 tai 2. Aina se on hengissä ollu ku oon kattonu.

Joskus reilu 10v sitten hapotin yhden antiikkisen myrskylyhdyn ja vedin siihen sinkkisprayn. Näytti vähän tylsältä, niin kierros candyä ja lakkaus, niin tuli aika veikee väri.
En varmasti oo.

Gary Grand

Saattaa tuo Jussin 30 vuotta täyttävä tavara olla parempaa kuin tänä päivänä kaupasta saatava.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

sössö

olen itte todennu että muoviasiat hikoo läpitte jollon kovettuu vaikka korkki olisi tiivis ja peltipurkissa kestää jos korkki on tiivis.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 09 huhtikuu, 2021, 14:54olen itte todennu että muoviasiat hikoo läpitte jollon kovettuu vaikka korkki olisi tiivis ja peltipurkissa kestää jos korkki on tiivis.
Juu, ei muovissa voi mitään pitkään säilöö.
En varmasti oo.

palontie

Kun osti kawaan candy maalin, niin en ostanut ohennetta samasta paikasta ja tänään katoin tota purkkia niin ohennus d-tinnerillä, Onkos noissa ohenteissa eroja, ja saiskohan tollasta suomesta?



Eniten vituttaa kaikki.