Halpoja korkeampia nelivetoja, pikkumaastureita yms

Aloittaja HendriXXX, 18 marraskuu, 2020, 13:12

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 19 marraskuu, 2020, 20:03Tyhmiä vastauksia sivu täys, missä NIVA  ;D
Niitä ei saa oikeen toimivia edullisesti.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

1320

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 18 marraskuu, 2020, 17:11Jeepit ja Subarun Foresterit on pannassa jos haluaa vähällä bensalla ajaa. ::)
Blazereita saa halvalla, mutta parin tankkauksen jälkeen tietääkin jo miksi.. Ison jenkin kulutus TODELLA pikkukipossa.

Tässä tulee tietysti kysymyksenä mikä on kenellekin iso kulutus, mutta onko tuollainen S10 Blazer oikeasti kovinkin janoinen? En kysy vittuillakseni vaan koska en tiedä, vastaavanlainen S10 Pickup ei nimittäin kovin janoinen ollut, mut toisaalta nelivetoisuus tietty vaikuttaa, ja onhan se Blazer varmaan vähän painavampikin.

Toki mun yksilö oli Iron Duke voimamoottorilla, mut tuskin se V6 merkittävästi lisää kulutusta, kun isompikaan Pickup ei mahdottomia kyseisellä motilla vie.

Tradition Never Goes Out of Style!

Camino79

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 19 marraskuu, 2020, 20:59Tässä tulee tietysti kysymyksenä mikä on kenellekin iso kulutus, mutta onko tuollainen S10 Blazer oikeasti kovinkin janoinen? En kysy vittuillakseni vaan koska en tiedä, vastaavanlainen S10 Pickup ei nimittäin kovin janoinen ollut, mut toisaalta nelivetoisuus tietty vaikuttaa, ja onhan se Blazer varmaan vähän painavampikin.

Toki mun yksilö oli Iron Duke voimamoottorilla, mut tuskin se V6 merkittävästi lisää kulutusta, kun isompikaan Pickup ei mahdottomia kyseisellä motilla vie.




Mun vanhakorinen s10 4,3+th700 kombolla meni kesällä takavedolla keskikulutuksen semmoseen bauttiarallaa 12-13l ja talvella vastaavasti nelikolla 15-16...
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Asmo

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 19 marraskuu, 2020, 21:01Mun vanhakorinen s10 4,3+th700 kombolla meni kesällä takavedolla keskikulutuksen semmoseen bauttiarallaa 12-13l ja talvella vastaavasti nelikolla 15-16...

Saman vei XJ-Cherokee 4.0+AW4. Alle kympin en juuri päässy edes Suzuki Jimnyllä, 1.3+manuaali ja massaa tonni.

HendriXXX

Tuo kulutusjuttu on aika tärkeä kaverille. Rahat sillä on tiukassa varmaan muutenkin. Busseja ei kulje ollenkaan sen tien varrella, joten oma auto on siellä aika välttämätön.. Vajaa 30km suuntaansa pikkutietä ihmisten ilmoille.

Tuon hrv mahdollinen öljynsyöntiongelma karsastaa mua kun aika hankala todeta se renkaanpotkimisvaiheessa, jos nyt ei käryä kunnolla öljylle. Niitä ei tainnu olla edes muulla koneella ku 1.6?

Crv:tä taas ei ykkössukupolvea tainnu saada ku 2.0 bensakoneella +  vissiin joku dieselikin tais olla..

Dieselissä taas sitte vero mukana, mut toisaalta vähempi se kuluttaa.. Molemmissa puolensa.

1320

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 19 marraskuu, 2020, 21:01Mun vanhakorinen s10 4,3+th700 kombolla meni kesällä takavedolla keskikulutuksen semmoseen bauttiarallaa 12-13l ja talvella vastaavasti nelikolla 15-16...

No, eihän tuo paha kulutus vielä ole, mut toisaalta isokorinen Amerikanauto ei kyllä vie merkittävästi enempääkään bensaa. Iron Dukella ja manuaalilla pääsi matka-ajossa alle kympin, kaupungista en tiedä kun en koskaan laskenut.

Mut toki sehän on selvää, että toiselle 13 litraa satasella on vielä pieniruokainen rajoissa, toisen mielestä se on taas täysin järjetön kulutus. Mäkin sain duunissa vähän outoja katseita kun sanoin, että Malibu vie ehkä noin 14 litraa satkulla matka-ajossa, et varsin järkevä kulutus vielä. ;D
Tradition Never Goes Out of Style!

Camino79

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 19 marraskuu, 2020, 21:23No, eihän tuo paha kulutus vielä ole, mut toisaalta isokorinen Amerikanauto ei kyllä vie merkittävästi enempääkään bensaa. Iron Dukella ja manuaalilla pääsi matka-ajossa alle kympin, kaupungista en tiedä kun en koskaan laskenut.

Mut toki sehän on selvää, että toiselle 13 litraa satasella on vielä pieniruokainen rajoissa, toisen mielestä se on taas täysin järjetön kulutus. Mäkin sain duunissa vähän outoja katseita kun sanoin, että Malibu vie ehkä noin 14 litraa satkulla matka-ajossa, et varsin järkevä kulutus vielä. ;D


Juu mutta kulutuksista voi aina käydä vääntöä ja kyllähän tuo munkin blazeri varmasti olisi menny matkassa alle kymppiin mutta yleensä tykkään että se kulutus ilmotetaan keskikulutuksena ja ihan reippaalla tennarilla ajettuna.  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 19 marraskuu, 2020, 20:59Tässä tulee tietysti kysymyksenä mikä on kenellekin iso kulutus, mutta onko tuollainen S10 Blazer oikeasti kovinkin janoinen? En kysy vittuillakseni vaan koska en tiedä, vastaavanlainen S10 Pickup ei nimittäin kovin janoinen ollut, mut toisaalta nelivetoisuus tietty vaikuttaa, ja onhan se Blazer varmaan vähän painavampikin.

Toki mun yksilö oli Iron Duke voimamoottorilla, mut tuskin se V6 merkittävästi lisää kulutusta, kun isompikaan Pickup ei mahdottomia kyseisellä motilla vie.
Ne TBI-koneiset on pieniruokasempia kuin nuo Vortecit.
Nätilläkään ajolla ei olla vielä päästy alle 14 litran, eikä tuossa ole todellakaan tiloja edes normi japanilaisen vertaa. :o
Raskaat rakenteet vie osansa.. TH700 ja NP243 kun kestäisivät paljon isompiakin tehoja ja painoja.

On käynyt jo pari kertaa mielessä LR4 tai LM7 vaihtaminen keulalle, niin edes liikkuisi rivakasti! :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

HendriXXX

Jep, minäki oon turtunu tuohon yli 10 kulutukseen.
Paroni on sitte aina tuntunu eco vehkeeltä, mitä se kyllä muihin verratuna onkin.

Kaasujalastahan se kulutus paljo riippuu ja ajotyylistäkin että onko ennakoivaa vai aina kiire seuraaviin punaisiin valoihin. Oma ajotyyli on pääasiassa tuota ennakoivaa pappatyylin köröttelyä..

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 19 marraskuu, 2020, 21:20Tuo kulutusjuttu on aika tärkeä kaverille. Rahat sillä on tiukassa varmaan muutenkin. Busseja ei kulje ollenkaan sen tien varrella, joten oma auto on siellä aika välttämätön.. Vajaa 30km suuntaansa pikkutietä ihmisten ilmoille.

Tuon hrv mahdollinen öljynsyöntiongelma karsastaa mua kun aika hankala todeta se renkaanpotkimisvaiheessa, jos nyt ei käryä kunnolla öljylle. Niitä ei tainnu olla edes muulla koneella ku 1.6?

Crv:tä taas ei ykkössukupolvea tainnu saada ku 2.0 bensakoneella +  vissiin joku dieselikin tais olla..

Dieselissä taas sitte vero mukana, mut toisaalta vähempi se kuluttaa.. Molemmissa puolensa.
muista nyt edelleen. alitehonen kierroskoneen maineessa oleva tiheästi välitetti 1.6 vs 2.0 paremmalla suorituskyvyllä ja väännöllä. Kulutuserot voi olla yllättävän pienet...
Sinä vain

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 19 marraskuu, 2020, 22:04muista nyt edelleen. alitehonen kierroskoneen maineessa oleva tiheästi välitetti 1.6 vs 2.0 paremmalla suorituskyvyllä ja väännöllä. Kulutuserot voi olla yllättävän pienet...
Juujuu, mulla tämä kyllä on tiedossa. Sen kun saisi toisellekki sisäistettyä..

Kyrpov

Sinä vain

isalmela

Diesel on puhtaampi

HendriXXX

Hmm, pitäs melkein Lianaa päästä tutkii millanen on. Ainakaan kuvissa ei hirveen korkealta näytä mut kuvathan ei kyllä aina kerro täyttä totuutta..  :thinking:

Kyrpov

Monessa henkilönelikossa maavaraan tyssää moni juttu vaikka raapiskin joka nurkasta
Sinä vain