HendriXXX:n katiskat & kiroamiset

Aloittaja HendriXXX, 15 joulukuu, 2020, 14:05

« edellinen - seuraava »

JAMANT

Taitaa olla parempi, kun lopetan varaosamyynnin ja keskityn vaan korjaamiseen... Paljon tehokkaampaa, saa veloitettua tunteja (niitähän on varastossa, kunnes elämä loppuu ja sitten ei enää kiinnosta sekään)ja kukaan ei itke hintoja, ja jos itkee, niin itkekööt.. (sarkasmia, sarkasmia)  ;D  ;D

Onneksi eilinen päivä oli menestyksekäs, löysin Compassin käyntihäiriön syyn,  meni siihen tunteja ja seuraavaksi tilataan osia siihen...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: JAMANT - 29 joulukuu, 2020, 10:39No nyt en sitten itsekkään enää tiedä, mikä näissä laakereissa mättää.. Vittu saman kokoisia ne on molemmat... Miksi ne ei sitten keskenään sovi ja kun sen väärän laakerin tuikkaa pesään, ei vetari enää sovi... VMP
Toleranssiluokka? ::)
C0 -välyksen laakeri ei kestä krympätä juuri yhtään, mutta C5-välyksellä pysyy sittenkin väljänä.

Muoks.
Normaali välysluokka on C2, vaikka yleensä rautakauppalaakerit on C3 -välysluokan laakereita.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: JAMANT - 29 joulukuu, 2020, 10:39No nyt en sitten itsekkään enää tiedä, mikä näissä laakereissa mättää.. Vittu saman kokoisia ne on molemmat... Miksi ne ei sitten keskenään sovi ja kun sen väärän laakerin tuikkaa pesään, ei vetari enää sovi... VMP
No höh. Ompa erikoista kyllä.  :o

Tilasin pari vetaria tuossa joulun alla ja niissähän tuli tosiaan ne laakerit mukana.
No avasin nyt pussukan ni siellä olikin samanlaiset Koyot mukana mikä oli kuskinpuolella paikallaan.  :o

Siinä kun sillon tilatessa ostoskoria täytin, ni mielessä pyöri se että tuleekohan jotku kiinanpaskalaakerit siellä oletuksena mukana, ni tuli sitte SKF:n laakerit otettua samaan lootaan ja paremmat stefat varuilta myös.
No nyt kurkkasin lakrupaketteihin ni vittu samanlaiset Koyon laakerit oli sielläki sisällä..  :o

Että laittasko nyt Koyot vai Koyot.. kas siinä pulma.  :))

HendriXXX

Tuo vasemman puoleinen stefa tuli vetareiden mukana. Tuo oikeanpuoleinen on sitten SKF:n stefa minkä varalta otin.
Ilmeisesti tuo SKF:n stefa on lähempänä sitä alkuperäistä. Siinä on tiivistys ulkokehälläkin ja akselin tiivistyksessä on yks "huuli" enempi..  :thinking:

You cannot view this attachment.

HendriXXX

Jarruillekki jotain uutta..

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 29 joulukuu, 2020, 15:08Jarruillekki jotain uutta..

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.
Onpas siinä siistit ja kovan näköset jarrukilvet?!? :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 29 joulukuu, 2020, 16:26Onpas siinä siistit ja kovan näköset jarrukilvet?!? :o
Tiiä siitä siististä, varmaan oli vitsi se kohta.. :))

No kovat ne on kyllä. Sen verta vetarin stefat tihkunu että on jarrukilven ruostesuojaus toiminu luonnostaan..  ;D

En jaksanu alkaa maalailemaan niitä, ku ois pitäny melkeimpä hiekkapuhaltaa ne ja ei kehtaa tuolla pölyyttää, ku on sitä pölyä sitten joka paikka täynnä.
Välttää ne käyttiksessä tommosinakin "vähä" rupisen näköisenäkin.  ::)

HendriXXX

Helevetin ruuvipenkki hajosi.  :smashhead:

Tämä oli jonku edellisen vuokralaisen tallille jättämä penkki ja eilen siitä sitte korkkasi pääty irti. Siihen oli aiemminki patenttia tehty..

Sopivasti mökkiä piti lähtee korpeen tänään lämmittelee, ni romut mukaan ja piti yrittää leipoa se kasaan, ku pitäähän ny tallilla helevetti ruuvipenkki olla..

Siitä oli päätylaakerointi jo lentäny aiemmin huitsin nevadaan ja se oli kasailtu uusiksi ilman laakerointeja, tyyliin isoilla prikoilla eli rauta vasten rautaa pumpum..

Kotitallilta löyty sopivan kokoinen vanha laakeri ja iso prikka, joten hitsasin prikan laakerin sisäkooliin ja lakrun ulkokoolin penkin päätyyn. Minkä lie vanha venttiilijousi prikkoineen sinne sisäpuolelle vasteeksi.

You cannot view this attachment.

Kaippa tuo välttää. Uuteenkaan kun ei oo varaa.. :shitfan:

Kyrpov

Sinä vain

HendriXXX

Holy fuuuuk. Sehän jopa toimii..  :coolsmoke:

You cannot view this attachment.

Olipa pyörän studit pikkasen tiukassa vetareiden laipassa, varsinkin tuossa vanhemmassa..  :o

You cannot view this attachment.

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 30 joulukuu, 2020, 13:56Hiacesta kuvia?
Löysin 2-3 vuoden takaa pari kuvatusta..

Semmonen alkuperäiskuntoinen Haisu.  8)

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

Kyrpov

Sinä vain

sämpy

On se kyl hieno.. Ihan hirveästi en noista japsipakuista ajotuntumaa muista, paitti sen miten helppo oli pyöritellä kaupunkiruuhkassakin rattivaihteilla ja lähes täydellisellä näkyvyydellä.

Meillä oli joskus 30 vuotta sitten pari haisuu ja Isuzu ja Nissani. Isuzu rullasi yöllä naapurikerrostalon seinään. Sen muistan kun 30 asteen pakkasessa vaihdoin siihen koko takanurkan.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

HendriXXX

Mä oon aina tykänny ajella tuolla Haisulla. Onhan se helevetin äänekäs ja ei mikään raketti, mut tosiaan helppo ajettava. Viimeiset 20v sitä on yritetty isältä ostaa melkeimpä väkisin, mut eipä se ole kaupan.

Hyvin se kerää nykyään huomiota ku sillä ajelee, erottuu nykymassasta edukseen.. Parkkiksella tulee monesti sakkia porisee ja ihmettelee. ;D

Museorekata se ois mulla tarkoitus. Sisältä ja päältä sitä pitäisi siihen hieman entrata, kun on siihen 34v jo jälkensä jättäny. Kilsojahan siinä ei taida olla vielä 300tkm täynnä.. Tekniikka siinä pelaa kyllä.
Tai no, viimeksi renkaita vaihtaessa satuin hoksii pientä väljää lehtijousien puslissa, joten ne pitää jossain välissä vaihdella.

pantera

Meillä oli vuokra-autoina mallisarjan viimeiset haisut. Silloin joku vuosi sitten kuin noista loppu moottorien päästöluokitusnormit, oliko se ny euro 5 kun torppas noi, niin meidän vuokraamoketjuun otettiin 24kk liisarilla kaikki korpivaaralla olleet 4veto haisut , niitä tais tulla joku vajaat 60kp,l just ennen vuodenvaihdetta laitettiin ne kilpiin.

Olipa helppo vuokrata niitä. Kaikki ties minkälainen paku on hiace, kukaan ei itkeny eikä valittanu niistä.  Kun liisari alko loppuun me pyydettiin vuoden jatkosopparia mutta korpivaara halus ne takas, Meiltä palautuneet ne myi  kuluttaja markkinaan 2 vuotta vanhoina 40-50 ajettuina kalliimmalla kuin me ostettiin ne uutena , niistä oli kuulemma varauslista olemassa. :o
Yks sielunvihollisen keksintö niissä oli. Tankin luukun avauskahva. Jos en muistanu kertoo asiakkaalle missä se vipu on niin todnäk se soittaa keskellä yötä huoltsikan pihasta et miten tankin saa auki.