Jeep ketju

Aloittaja Ranee, 10 tammikuu, 2020, 22:51

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: LPR - 25 tammikuu, 2023, 23:50XJ -91 huurustaa kuskin puolen sivuikkunoita. Kaikki huurtuu, etuovi, takaovi ja takasivuikkuna. Vänkärin puoli pysyy auki. Onko ominaisuus vai vika? Lähinnä ajattelin tekeekö varapyörä takana jonkun pyörteen, että läpituuletus ei toimi kunnolla vai onkohan kojelaudan alla joku putki osin irti tai tukossa. En ole vielä kokeillut ilman varapyörää. Ilmastointia ei ole kuivattamaan sisäilmaa. Toki jaloissa tulee lunta ja kosteutta kuskin puolelle enemmän, mutta kun pitää olla puhallus tuulilasille ja melkein täysillä, ettei huurru. Täällä lienee parempiakin Jeeppituntijoita, niin ajattelin onko muilla ollut samaa vaivaa.
matot ei oo märkiä ja pohja mätä?
Sinä vain

LPR

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 tammikuu, 2023, 23:51matot ei oo märkiä ja pohja mätä?
Ei läpimätä ole, mutta toki pätkäajossa kosteutta kertyy, kun ei lämmintä tallia ole. Mutta ei lillumalla märät matot ole.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

LPR

Ja alkaa tehdä tuota heti kun syyskosteat kelit tulee tai kesälläkin kunnon kosteilla sadekeleillä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Kyrpov

Juu aattelin vaan kun tosta se mullakin alko vyyhti. Päältä se matto ei mullakaan märältä tuntunut mutta alta sitten olikin aika soinen.
Sinä vain

LPR

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 tammikuu, 2023, 23:57Juu aattelin vaan kun tosta se mullakin alko vyyhti. Päältä se matto ei mullakaan märältä tuntunut mutta alta sitten olikin aika soinen.
Ainakaan alta päin ei reikiä näy, matot ei ole ollu irti. Varmasti jotain löytyy, mutta XJ:ksi voisi kuvailla sanalla ruosteeton.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: LPR - 26 tammikuu, 2023, 00:01Ainakaan alta päin ei reikiä näy, matot ei ole ollu irti. Varmasti jotain löytyy, mutta XJ:ksi voisi kuvailla sanalla ruosteeton.
Mullakin oli just leimattu ja pohja näytti hyvältä, talttapäämeisselillä olikin sitten vähän eri.

Sinä vain

LPR

Ja pitkäs isommat peilit kävis tyylikkäästi XJ:hin? Taas kun kärriä hämärässä peruutin, niin manasin ne postimerkin kokoiset tummennetut peilin irvikuvat alimpaan h...tiin. Ei oikein satu sellaiset norsunkorvan kokoiset kromatut trukkipeilitkään tyylikkäästi, on sen verran pieni auto.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 26 tammikuu, 2023, 00:01Ainakaan alta päin ei reikiä näy, matot ei ole ollu irti. Varmasti jotain löytyy, mutta XJ:ksi voisi kuvailla sanalla ruosteeton.
Siellä maton alla on sitä äänieristettä, mikä voi olla ihan litimärkä.


Mutta melkein kaikissa autoissa, millä ajan ja olen ajanut, myös xj jeep, kuskin puolen sivuikkuna vähintään tahtoo huurtua.
Olen ajatellut, että varmaan höyryän itse siinä ajaessa niin, että lasitkin huurtuu.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

sössö


Dart 67

Osaaks kukaan sanoo ihan kokemusperäisesti millainen homma on jos ajattelis ottaa -93 Grand Cherokeesta 5,2 motin sähköineen ja ecuineen  laittaakseen sen johkin muuhun autoon. Eli missä sijaitsee ecu, onko tossa ajonestoa, ohjaako ecu laatikkoa ja miten tarvittavat johdotukset, onko ne auton muiden johtojen kanssa samoissa nipuissa?

Toinen vaihtoehto tietty olis ottaa pelkkä motti ja ohjata sitä vaikka megasquirtilla.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 26 tammikuu, 2023, 18:19Osaaks kukaan sanoo ihan kokemusperäisesti millainen homma on jos ajattelis ottaa -93 Grand Cherokeesta 5,2 motin sähköineen ja ecuineen  laittaakseen sen johkin muuhun autoon. Eli missä sijaitsee ecu, onko tossa ajonestoa, ohjaako ecu laatikkoa ja miten tarvittavat johdotukset, onko ne auton muiden johtojen kanssa samoissa nipuissa?

Toinen vaihtoehto tietty olis ottaa pelkkä motti ja ohjata sitä vaikka megasquirtilla.
Hommana ei mikään mahdoton.
Jos Jeepistä lootan otat, niin joutunet hommaamaan lootan takavetohännän. Siis sen koko ylivaihdeosan.
Kaikki johdot kulkee samoissa nipuissa. Jonkinmoinen savotta oli erotella koneen ja lootan sähköt sieltä seasta.
Tuon ikäisessä ei ole ongelmaa lootan sähköjen kanssa. Nappi OD offille vaan..
Mulla olis tuollainen johtosarja, mistä on lähes kaikki ylimääräiset karsittu pois.. Muistaakseni en ole siitä sen jälkeen ottanut kuin syttypuolan johdot pois, mutta nekin taitaa olla irrallaan tallessa puolan kanssa. :thinking:

ECM on tulipellissä, konehuoneen oikeassa laidassa.
Sellanenkin ylimääräinen löytyy.. ::)

Ajonesto on, jos on.
Kaikissa sitä ei ole.. Limitedeissä useammin kuin Laredossa.

Jos Jeepin lootaa käyttää, niin startti menee ihan perse paikalle.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Dart 67

Ajattelinkin että sulla on tietoa. Oliks noi sun kamat 5,2 motista kun muistelin että sulla oli 5,9?

Mistä sen ajoneston näkee että onko vai ei?

Laatikoksi mulla olis vanha sb 727 siis jos se nyt sopii suoraan tohon magnumiin?
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 26 tammikuu, 2023, 18:48Ajattelinkin että sulla on tietoa. Oliks noi sun kamat 5,2 motista kun muistelin että sulla oli 5,9?

Mistä sen ajoneston näkee että onko vai ei?

Laatikoksi mulla olis vanha sb 727 siis jos se nyt sopii suoraan tohon magnumiin?
5.2 koneen roippeitahan nuo on.
Mun luovuttajassa ei ollut ajonestoa. Sen tiesi varmasti siitä, ettei siinä ollu sitä kauko-ohjain avaimenperää. :))
Ja ajelin sillä puita yhden kesän.. :P

Jos sulle nyt sattuu ajonestollinen ECM, niin multa saa estottomamman yksilön.. ;D

Kyllä TF727 istuu lohkon perään, samalla lailla kuin LA-koneeseenkin.
Turbiinin istuvuudesta vetolevyyn en taas mene sanomaan mitään.. Tuossa Magnumissa on ihan oma vetolevynsä, kun kampuran asentotunnistin ottaa tiedon sen ulkokehältä.
Reikäjako turbaanin suuntaan on siis mulle arvoitus..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Vielä tuohon "muuhun autoon".. ::)
Jos Mopariin laitat, niin joudut vaihtamaan center sump -öljypohjan sen trucki-mallin tilalle.
360 öljypohja istuu kivasti Magnumin takimmaisen runkolaakeripukin kokoon.. 8)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Dart 67

Aspeniin mä sitä olen ajatellut. Kun tuli valluun vaihdossa toi Jeep ja on näköjään mahdoton myytävä, niin siitä nää suunnitelmat...

Toinen ajatus olis Aspeniin 440, kun moisen vakion juuri kasasin. Siihen yksi iso turbo?

Jotain tolle Aspenille vois tehdä kun ei sitäkään kukaan halua ostaa.

Toi magnumin vetolevyjuttu voi olla jonkinasteinen ongelma, täytyy yrittää googlesta tutkia aihetta.

Millasta hintaa ajattelit niillä sun kamoilla?
Laitetaan siihen kuplan kaasari!