Fergu ei jaksa käydä

Aloittaja Rusty, 12 tammikuu, 2024, 22:44

« edellinen - seuraava »

Rusty

Eli vuoden 1980 265 MF on alkanut tänä talvena sammahtamaan yhtäkkiä n. vartin lumitöiden jälkeen. Polttoaineensuodattimen olen vaihtanut ja tankissa on talvilaatua. Mitä sitä nyt riivaa? Lämpömittari ei toimi, mutta ei voi olla lämpöongelma kun tänään se ei käynnistynyt vaikka sammumisesta oli 9 tuntia.  ::)
Ah, ahtaita aikoja.

Jussi

Onk siin erillinen vedenerotin? Se täys vettä ja jäässä...
En varmasti oo.

Rusty

Siinä on lasikuppi pa-suodattimen alla. Se oli tosiaan auki kun vaihdoin suodattimen. Kun luulin kanssa että johtuisi siitä.
Ah, ahtaita aikoja.

leemu

Millainen työmaa on saada käyntiin sammumisen jälkeen?
Äkkinäiselle tulisi mieleen, että vetää ilmoja jostain..


leemu

Mulla oli aikanaan 990 browni ja siinä oli tullessaan sellainen vika, että kävi 10-15 minuuttia kerrallaan ja sammui.
Aina ilmauksen jälkeen lähti käyntiin ja taas sama juttu.

Vika löytyi tankin päästä jossa alkuperäinen metalliputki oli väännelty rusetille ja katkennut.
Päätä ei ollut siivoiltu isommin vaan lykätty kumiletku päälle ja klemmarilla kiinni. Vaan kun se katkennut pää oli tehnyt pienen viillon kumiletkuun sisälle josta siirtopumppu sitten imi ilmaa sekaan.

Rusty

Ilmaongelma voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Toinen mitä mietin niin tankissa on pa-hanan yhteydessä sihti. Jos se on kovin paskainen eikä päästä kunnolla ainetta läpi.
Ah, ahtaita aikoja.

Rusty

Kiinnostus on aivan valtaisaa ronkkia sitä tuolla pakkasessa.
Ah, ahtaita aikoja.

leemu

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 13 tammikuu, 2024, 10:04Ilmaongelma voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Toinen mitä mietin niin tankissa on pa-hanan yhteydessä sihti. Jos se on kovin paskainen eikä päästä kunnolla ainetta läpi.

Ota tankilta tuleva putki auki ja suhauta paineilmaa tankkiin päin.
Lähtee hetkellisesti moskat sihdistä jos sitä on.

Pakkanen ja nafta on kyllä herkullinen yhdistelmä.
Alko sormia palella jo ajatuksesta :P

Gary Grand

Samaa suosittelisin kuin @leemu
Taavetissa on pari kertaa vetänyt tankin sisältä imulinjan tukkeeseen ja hyytyy just tuolla lailla.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Rusty

Täytyy koittaa kunhan kelit vähän lämpenee. Jospa nyt ei sataisi lunta lisää vähään aikaan niin ei ole paniikkia saada käyntiin. Se tosin sammui eilen naapurin puolelle mutta olkoot nyt siinä toistaiseksi niin oppii olemaan.
Ah, ahtaita aikoja.

leemu

Taitaa muuten olla tuollainen 265 varustettu samanmoisella CAV dpa jakajapumpulla kuin taavetitkin :thinking:
Siellä pitäisi olla pumpun päässä myös tulevassa linjassa sihti joka osaa aikaa myöten tukkeutua.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 13 tammikuu, 2024, 10:23Samaa suosittelisin kuin @leemu
Taavetissa on pari kertaa vetänyt tankin sisältä imulinjan tukkeeseen ja hyytyy just tuolla lailla.
Tulipas tosta juttu mieleen. Mökin dieselgeniksessä oli kerran talvella sellanen juttu, et pieni määrä vettä oli jäälevynä tankissa ja tärinä sen vissiin ravisteli irti. Sit se aina ajoittain kulkeentu hanan lähdön päälle ja imeyty siihen kiinni, kone sammu. Mitään syytä ei meinannu löytyä...
En varmasti oo.

Rusty

Saatiin tyttären kanssa se nyittyä omalle tontille huomattavasti pienemmällä 135 Fergulla pienen lapionnin jälkeen.. Pikku-Fergussa ei tietenkään ole edes ketjuja.  ::)

Ulkona se on edelleen, eli en ole ihan heti sitä alkamassa tutkimaan.
Ah, ahtaita aikoja.

sössö

yksi on että laita joku kannu mistä imee letkulla ja paluun jätät sinne oikeeseen tankkiin. Jos tolla toimii OK niin sillon vika on siellä tankissa.

Bantam

Tai tankista tulevassa putkessa jäätä/muu tukos.