Jeep 4.0 kannentiivistekö?

Aloittaja Kyrpov, 22 kesäkuu, 2020, 23:43

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Ai, että on ihanaa omistaa mopar  :shitfan:  :panic:


Laitetaan nyt tällekin oma ketju jos joku vastaavan edessä.

Pari viikkoa sitten huomasin töistä tullessa, että kun koneen sammuttaa käy hetken rople.


Vähän oli ylävesiletku normaalia löysempi muttei täysin löysä. No uutta korkkia tulemaan on niitä ennenkin hajonnut.


Tänään päivällä kun sain käyntihäiriön kuntoon kävin kylällä muutaman lenkin ja letku kovana ei ropletta. Nyt taas kun ajoin reilu 15km kotiin niin rople kävi.


Kestää ehkä 3s ja ylävesiletkussa tuntuu, paisarissa ei mun mielestä tapahdu mitään eli sinne se ei laske.



Aiemmin uutta korkkia odotellessa käytin kylmästä kuumaksi ilman korkkia eikä kuplinut, eikä kierroksilla. Sammuttelin ja käynnistelin useita kertoja kuumaa konetta ilnan korkkia eikä mitään. Ei edes lämpöjä nostanut yli 100 niinkun ei nytkään.


Pickupissahan aikanaan kansivaurio tuli kun porisi paisariin mutta sitä kesti varmaan 10s ja letku pysy silti kovana. Kohtapuoliin se näkyi jo korkki auki kuumana kuplintana.



Nesteet ei sekoitu enkä ole huomannut, että jäähdytinnestettäkään menis. Tulpat on toki olleet aika valkoiset kuten monessa ruiskupelissä tuntuu normaalistikin olevan.


Joko nostan kannen pois?




E: ja reilu viikko sitten mittasin viimeks puristuspaineetkin ja erinomaiset joka pytyssä
Sinä vain

sössö

taitaa olla niin pieni vuoto jos sellanen edes on, ettei saa esille laittamalla paineilmaa sylinteriin.

taitaa olla parasta vaan seurata tilannetta nyt toistaiseksi.

Jussi

Tuskin tarvii ihmetellä. Ehkä joku hot spot tekee höyrykuplia.
En varmasti oo.

JAMANT

Aika harvinaista kansitiivisteen palaminen tai vuoto muutenkaan, rautalohko ja rautakansi... Aikoinaan sanoin kaikille jotka soitti ja sanoi kansipahvi paloi, ettei ole, jos on tuo palanut kansipahvi näytille saat uuden ilmatteeks, eipä ole tuotu kun yhden kerran, mutta siitä oli sitten jo oikeasti muutakin rikki siitä koneesta.... Enää en lupaa ilmaista tiivistettä kuitenkaan...

Painemittari kiinni korkin tilalle ja seuraamaan paineen nousua kone käynnissä ja varsinkin kun sammuttaa ja ropisee...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 23 kesäkuu, 2020, 01:41Tuskin tarvii ihmetellä. Ehkä joku hot spot tekee höyrykuplia.
ikävän kuuloista ja epänormaalia silti. Eilenkin yöllä oli +12 kun pihaan ajoin ja koneen lämmöt jotain 92 tms. Vielä kun se toistuu aina samanlaisena. Jos koittas videoida tänään
Sinä vain

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: JAMANT - 23 kesäkuu, 2020, 06:36Aika harvinaista kansitiivisteen palaminen tai vuoto muutenkaan, rautalohko ja rautakansi... Aikoinaan sanoin kaikille jotka soitti ja sanoi kansipahvi paloi, ettei ole, jos on tuo palanut kansipahvi näytille saat uuden ilmatteeks, eipä ole tuotu kun yhden kerran, mutta siitä oli sitten jo oikeasti muutakin rikki siitä koneesta.... Enää en lupaa ilmaista tiivistettä kuitenkaan...

Painemittari kiinni korkin tilalle ja seuraamaan paineen nousua kone käynnissä ja varsinkin kun sammuttaa ja ropisee...
letku kovenee ihan loogisesti ja sopivan pinkeä paitsi ropelluksen jälkeen paine tuntuu heikentyvän.


Ilman korkkia just ennen termarin aukasua meinas tulla yli vaan sitten pysy kamat syylärissä vaikka kauan käytin ja tosiaan sammuttelin. Vaikka sillon ei painetta pääse syntymään, pitäishän kuplien syylärin kaulassa näkyä jos näkyäkseen?



Syyläri termari vesipumppuhan tässä 4k vanhat
Sinä vain

Kyrpov

Tsekkasin äsken taas. Kone käynnissä letkussa jonkunmoinen paine, sais ehkä olla kovempi. Paisarin taso on noussut kuumana muutaman sentin kuten kuuluu.


Sammuttaessa ei tapahdu paisarissa mitään, ylävesiletkussa  tuntuu ja kuuluu ropellus sen muutaman sekunnin.
Sinä vain

Kyrpov



Kuuluu kun tarkkaan kuuntelee hetki sammutuksen jölkeen. Heti sammutuksen jälkeen tuleva kusen lirinä on öljyn paluu alakertaan.
Sinä vain

Camino79

Tossa menee tuo ylävesiletku noin pirun ylhäällä ni eihän se nyt jätä "ilmalukkoa" sinne? Paha sanoa tarkemmin että onko ylempänä kuin syylärin täyttö mutta jos se menee akun yli ni onhan se aika ylhäällä ni liittyiskö siihen? Eli kun oot vaihdellu letkuja ja termaria ni ei ois vaan "ilmaantunu" kunnolla? Saako sitä letkua painettua niin alas että sieltä taatusti ois ilmat veks? Vaikka sitten akkua siirtämällä tms.?
GM only 😉
+Pihatraktori :D

HendriXXX

Samanlainen öljyn lirinä kuuluu mullaki sammutuksen jälkeen.

Tuo oma on myös pulputellu ja röyhtäilly sammutuksen jälkeen sen koko ajan mitä se on mulla ollu.
En vaan oo sille tehny mitään ku se kerta toimii ja lämpöongelmiakaan ei ole.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 24 kesäkuu, 2020, 07:40Tossa menee tuo ylävesiletku noin pirun ylhäällä ni eihän se nyt jätä "ilmalukkoa" sinne? Paha sanoa tarkemmin että onko ylempänä kuin syylärin täyttö mutta jos se menee akun yli ni onhan se aika ylhäällä ni liittyiskö siihen? Eli kun oot vaihdellu letkuja ja termaria ni ei ois vaan "ilmaantunu" kunnolla? Saako sitä letkua painettua niin alas että sieltä taatusti ois ilmat veks? Vaikka sitten akkua siirtämällä tms.?
tuotapa en ajatellut. Se on tosi ylhäällä suhteessa korkkiinkin. Ilmat kyllä pitäs olla läks, syksyllä jo kys jobin tein.


Vähän se autossa ollut letku oli erilainen. Kokeilempa tuon asemointia uudelleen!
Sinä vain

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 24 kesäkuu, 2020, 09:03Samanlainen öljyn lirinä kuuluu mullaki sammutuksen jälkeen.

Tuo oma on myös pulputellu ja röyhtäilly sammutuksen jälkeen sen koko ajan mitä se on mulla ollu.
En vaan oo sille tehny mitään ku se kerta toimii ja lämpöongelmiakaan ei ole.
mulla yleensä nuo eskaloituu joten siksi tartuin toimeen teoriatasolla. Tiedän kavereita jotka ajanut samoilla öljyilläkin  60tkm tai paskalla kannen tiivisteellä 10tkm. Tuntuu jos itse ajan kilometrinkin yli vaihtovälin tai kuluu pienikin ylimääränen pihaus niin boom. ;D
Sinä vain

Kyrpov

Nyt nopea googlaus, näyttäis menevän monella vesiletku kompuran putkien ali eikä yli niinkun mulla tosin osalla kyllä samassakin paikkaa.
Sinä vain

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 24 kesäkuu, 2020, 11:05mulla yleensä nuo eskaloituu joten siksi tartuin toimeen teoriatasolla. Tiedän kavereita jotka ajanut samoilla öljyilläkin  60tkm tai paskalla kannen tiivisteellä 10tkm. Tuntuu jos itse ajan kilometrinkin yli vaihtovälin tai kuluu pienikin ylimääränen pihaus niin boom. ;D
Totta. Samaa vikaa itelläki että ennakoivasti tulee remppailtua.
Tuo kun ei sen kummemmin painetta tee letkuihin, eikä nesteitä ja öljyjä sekoittele ni oon tosiaan antanu olla.

Termarin sillon oston jälkeen siihen vaihdoin. Ennen lämppärinkennon vaihtoa se kurlutti jopa lämppärinkennossaki, mut ku vaihoin sen uuteen ni heitti sen sitten pois. Se hieman ihmetytti, kuitenki lämpöä tuli koppiin eli kyllä siellä neste kiersi...mikä lie ollu.

Kyrpov



Nyt se menee tuolta, tohon kompuran täyttö?paikan tulppaan vähän ottaa mutta ei pitäis kurtuta.
 Hurjalt silti näyttää, renix vehkeissä vaan kuvan mukaan tollanen ja uudemmissa menee päältä mutta ilman tota koukkauslenkkiä

Nyt vaan hellitti korkki toimimasta tms letkut velttona ja lämmöt parkissa nousee voi saatana tätä ihanuutta.



Äh ei kyllä missään 91 ja tuoreemmassa mene tuolta alta letku
Sinä vain