Jeep 4.0 kannentiivistekö?

Aloittaja Kyrpov, 22 kesäkuu, 2020, 23:43

« edellinen - seuraava »

sössö

Jotai englantilaisia sillä oli ainakin mulla toimineet. Ja testaa korkin ostettaessa.

Ei ole niitä vipumallin romuja.

Camino79

Miten musta alkaa tuntumaan että täällä on "pihalla" aika moni muukin  ???

Ei nyt liene kovin kummonen homma kattoa painearvon mukainen korkki ja ruuvata se paikalleen? Jos ei pidä painetta niin joko se on vääränmallinen (väärä koko) tai sit se on asennettu vitulleen.

Ei voi olla 40 korkkia, letkua, tiivistettä, termaria jne. Peärjälkeen paskoja... Kyllä se yhteinen nimittäjä löytyy nyt jostain muualta  ::)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

HendriXXX

Paronissa pihisi vanha korkki lämpösenä nyt keväällä, no vaihoin uuden korkin ja seki pihisi ja tihku samallalailla. Aloin sitte kattelee sitä syylärin korkinpaikkaa tarkemmin, ni sehän oli sen tiivistepinta aivan vinksollaan ja mutkalla. Sievästi näytin pihtiä sille että sain tiivistepinnan takas kohtuu suoraan ja alkopahan pitämään molemmilla korkeilla. Ja pitää edelleen..

Liekkö ollu se kuumemman termarin (82°C > 90°) vaihto syynä sen verta paineen nousuun että alko se korkki pihisee ja tihkuu vai mikä lie..

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 26 kesäkuu, 2020, 19:39Miten musta alkaa tuntumaan että täällä on "pihalla" aika moni muukin  ???

Ei nyt liene kovin kummonen homma kattoa painearvon mukainen korkki ja ruuvata se paikalleen? Jos ei pidä painetta niin joko se on vääränmallinen (väärä koko) tai sit se on asennettu vitulleen.

Ei voi olla 40 korkkia, letkua, tiivistettä, termaria jne. Peärjälkeen paskoja... Kyllä se yhteinen nimittäjä löytyy nyt jostain muualta  ::)
pieni tarina:

Pikapissa kolmas korkki pelas ja sillä ajoin 25tkm sitten meni myyntiin. Aiemmat kaksi uutta valmiiksi paskoja ja ostettaessa ollut korkki myös paska. Kuvittelin varmaan?


Bonnevillen korkki meni tööt aikanaan, ostin kaksi valmiiksi josta toinen toimi. Ajoin 10tkm sillä korkilla ja kaveri osti. Nyt kaverilla korkki hajos, letku löysänä. Otti trans sportista korkin tilalle ja rupes pelaamaan. Kuvittelua kai sekin?



Jeepissä toimii nyt toi vipumalli tai paineet löyty aamusella kauppareissulla, töihin mennessä ja äsken tullessa. Kumma kun aiemmalla korkilla ei toiminut. Olinkohan asentanut sen jousi ylöspäin kun niitä niin pirun vaikea asentaa oikein  O0



Ainoa ropleemi nyt vaan, että tolla vipukorkilla on tyhjäkäyntilämmöt 110. Siitä ei karanneet mutta omaaan makuun liikaa. Maantiellä pysy alle 100. Nyt oli enää +20 ulkona. Letkut tanakat.



12 vaiko 13lbs on tämä vipukorkki ja aiemmat crownit 16lbs. Sen ei kyllä silti pitäis käyntilämpöihin vaikuttaa?


Nyt kun sammutin vipukorkilla 110c lämmöistä niin ei ropelluksen pihaustakaan systeemistä. Ylävesiletku oikealla paikallaan korkealla kompuran päällä.




Ei mulla näitä korkkimurheita oo muissa autoissa ollut ikinä.
Sinä vain

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 27 kesäkuu, 2020, 00:01Ei mulla näitä korkkimurheita oo muissa autoissa ollut ikinä.
Oot murhemagneetti, tai jahtaat väärää.
En varmasti oo.

sössö

Onko lämmöt mitattu jollain mittarilla vai auton omalla epämääräsellä?

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 27 kesäkuu, 2020, 00:01pieni tarina:

Pikapissa kolmas korkki pelas ja sillä ajoin 25tkm sitten meni myyntiin. Aiemmat kaksi uutta valmiiksi paskoja ja ostettaessa ollut korkki myös paska. Kuvittelin varmaan?


Bonnevillen korkki meni tööt aikanaan, ostin kaksi valmiiksi josta toinen toimi. Ajoin 10tkm sillä korkilla ja kaveri osti. Nyt kaverilla korkki hajos, letku löysänä. Otti trans sportista korkin tilalle ja rupes pelaamaan. Kuvittelua kai sekin?



Jeepissä toimii nyt toi vipumalli tai paineet löyty aamusella kauppareissulla, töihin mennessä ja äsken tullessa. Kumma kun aiemmalla korkilla ei toiminut. Olinkohan asentanut sen jousi ylöspäin kun niitä niin pirun vaikea asentaa oikein  O0



Ainoa ropleemi nyt vaan, että tolla vipukorkilla on tyhjäkäyntilämmöt 110. Siitä ei karanneet mutta omaaan makuun liikaa. Maantiellä pysy alle 100. Nyt oli enää +20 ulkona. Letkut tanakat.



12 vaiko 13lbs on tämä vipukorkki ja aiemmat crownit 16lbs. Sen ei kyllä silti pitäis käyntilämpöihin vaikuttaa?


Nyt kun sammutin vipukorkilla 110c lämmöistä niin ei ropelluksen pihaustakaan systeemistä. Ylävesiletku oikealla paikallaan korkealla kompuran päällä.




Ei mulla näitä korkkimurheita oo muissa autoissa ollut ikinä.
en oikeen jummarra miten korkki voi edes tehdä murhetta, ei mulla ole yhdessäkään ollu mitään sun tyyppisiä ongelmia vaikkei olis tehny mitään painetta systeemiin. Saabissa mulla ei edes taida olla mitään tiivistettä painekorkissa. Ylipäätään en käytä mitään baarin paineita järjestelmässä kun ei tartte, jotain 0,4 tai vastaavaa olen käyttäny lähinnä siksi että joku paine voisi olla hyvä olla ettei letkut mee luttuun. Kestää nää varsin vaihtelevan laatuset letkutkin paremmin eikä räjähdä heti täysin paskaksi.

Toki edellyttää että kaikki suomi talvi severe blizzard climate termarit on heitetty helvettiin ja joku 87 tms. tilalle.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 27 kesäkuu, 2020, 01:31Onko lämmöt mitattu jollain mittarilla vai auton omalla epämääräsellä?
jälkiasennusmittarilla mutta se on toiminut tähän mennessä enkä epäile nytkään.
Sinä vain

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 27 kesäkuu, 2020, 03:31en oikeen jummarra miten korkki voi edes tehdä murhetta, ei mulla ole yhdessäkään ollu mitään sun tyyppisiä ongelmia vaikkei olis tehny mitään painetta systeemiin. Saabissa mulla ei edes taida olla mitään tiivistettä painekorkissa. Ylipäätään en käytä mitään baarin paineita järjestelmässä kun ei tartte, jotain 0,4 tai vastaavaa olen käyttäny lähinnä siksi että joku paine voisi olla hyvä olla ettei letkut mee luttuun. Kestää nää varsin vaihtelevan laatuset letkutkin paremmin eikä räjähdä heti täysin paskaksi.

Toki edellyttää että kaikki suomi talvi severe blizzard climate termarit on heitetty helvettiin ja joku 87 tms. tilalle.

mä oon painetta vailla ettei lämmöt karkaa tai kiehase sammutuksen jälkeen.


Joku saab nyt vähän eri juttu. On toyotassakin aika melto korkki arvoltaan ja jäähydytysjärjestelmä muutenkin selvittää tämmöset kelit ilman mitään ongelmia.

E: yksi syy miksei näitä ongelmia monella ole kun ei kiinnosta ja se ja tämä ääni/juttu on normaalia.
Sinä vain

HendriXXX

Eikös näissä <91 Renix 4.0:ssa ollu jäähdytysjärjestelmä "suljettua/closed" tyyppiä, eli systeemi kierrättää jäähd.nesteen sen paineen alaisen paisarin kautta muualle?

Sen suljetun toimivuuden ehtohan on, että se paisari ei saa vuotaa paineitansa pois. Jos se vuotaa paineensa pois, ni nesteet alkaa helpommin kiehuu ja sitte sinne sekottuu lisää ilmaa jäähd.nesteen sekaan ja soppa on valmis. Samallalailla jos järjestelmässä missään on pienikään nestevuoto, niin sieltä voi sekottua pikkuhiljaa ilmaa mukaan järjestelmään. Suljetussa kun ei käsittääkseni se ilma poistu kuten avoimessa järjestelmässä.

Voisit kokeilla porata termariin kaks pientä reikää, vaikka ihan 1,5 - 2mm poralla, toinen klo12 ja toinen klo6 kohille. Jos se auttais ilmautuvuuteen. Paronin termarissa pitää klo12 olla pieni reikä, koska muuten se on hankala ilmalukon takia saada ilmautumaan.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 27 kesäkuu, 2020, 09:43Voisit kokeilla porata termariin kaks pientä reikää, vaikka ihan 1,5 - 2mm poralla, toinen klo12 ja toinen klo6 kohille. Jos se auttais ilmautuvuuteen. Paronin termarissa pitää klo12 olla pieni reikä, koska muuten se on hankala ilmalukon takia saada ilmautumaan
Ei ainakaan talviautoon reikiä termariin.
En varmasti oo.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 27 kesäkuu, 2020, 09:43Eikös näissä <91 Renix 4.0:ssa ollu jäähdytysjärjestelmä "suljettua/closed" tyyppiä, eli systeemi kierrättää jäähd.nesteen sen paineen alaisen paisarin kautta muualle?

Sen suljetun toimivuuden ehtohan on, että se paisari ei saa vuotaa paineitansa pois. Jos se vuotaa paineensa pois, ni nesteet alkaa helpommin kiehuu ja sitte sinne sekottuu lisää ilmaa jäähd.nesteen sekaan ja soppa on valmis. Samallalailla jos järjestelmässä missään on pienikään nestevuoto, niin sieltä voi sekottua pikkuhiljaa ilmaa mukaan järjestelmään. Suljetussa kun ei käsittääkseni se ilma poistu kuten avoimessa järjestelmässä.

Voisit kokeilla porata termariin kaks pientä reikää, vaikka ihan 1,5 - 2mm poralla, toinen klo12 ja toinen klo6 kohille. Jos se auttais ilmautuvuuteen. Paronin termarissa pitää klo12 olla pieni reikä, koska muuten se on hankala ilmalukon takia saada ilmautumaan.
renixeissä oli paisari  kierrekorkilla, tää on ihan perinteisellä syylärin korkilla ja paisarissa vaan lippakorkki. Sinne menee vaan se yks ylivuotoletku.
Sinä vain

HendriXXX


Kyrpov

Tässähän on toi sähköflekti ilmastoinnin kanssa + pitäis tulla 101-105c mukaan myös ilman ilmastointia?


Ostaessa lämpöanturin uusin ja tein ohjetestin eli töpseli pois anturista niin lähti flekti tulille.



Eli nyt kun ollut lämmöt 110c pitäis sähköflektin olla mukana?


Ohittaako lämpöanturin töpselin irroitus releen? Toki releenkin nyt äkkiä testaa kunhan auton luokse menen seuraavan kerran.
Sinä vain

Kyrpov

Rele kyllä pelaa kun sen kärjen yhdistää manuaalisesti tai hyppyjohto releen tilalle.


Tuo termarikopan lämpöanturi kun antaa ecullekin tietoa niin ei varmaan passaa sitä nastojen välisellä hyppyjohdolla kokeilla?
Sinä vain