Kaikkea rakennetaan taloista autoihin.

Aloittaja Lerssinen, 10 tammikuu, 2020, 16:30

« edellinen - seuraava »

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 29 lokakuu, 2023, 19:13Myiskö nivan pois, tarvetta ei oo mutta ei pakkoa myydäkkään. Silti mielessä olis taas jotain "uutta"   :o
Innokkaat ostajat saa ilmoittautua  :P




Muuten kyllä mutta  ei rahaa nyt oo irrottaa  :'(
Vtu tää hymyily sattuu

Lerssinen


Lerssinen

Eli, Nivahan lähti melkein repimällä käsistä ja tilalle tuli "suvien" kantaäiti eli ykköslähdön ja ykkösvuosikerran HR-V  :P



Mitään suurta arvoa ja tai käyttöä en tälle sinällään ole mutta toiminee vararenkaana metsässäasujalla siinä missä nivakin, tosin tää oli peräti just leimattu vaikka kaikenlaista kolinaa oikein rupulitiellä kuuluukin (kuuluu asiaan ehe ehe).

Näitä on monenmonta lahoa yksilö liikkeellä, kerrankin kuitenkin löytyi tässä asiassa poikkeus. Järkiään näiden kaaret on pelkkää kittiä ja ruostetta..



Käytännössähän tämä meni niin että tämä tuli tilalle nivan hinnalla vastaleimattuna. Hinta oli +/-0 mutta toki tälle tuli 500km hakumatkaa. (toim huom, nivalla en kyllä olis kuvitellutkaan ajavani 500km päivässä)

Huoltokirja ? mikä se on  ;D  Vain allaolevat renkaat mutta pikkujuttuja kuten sekin että jarru vikisee edessä. Tilasinkin jo moponetistä jarrupalasarjan huikeaan 30€ hintaan  :o
Maastokyky ja kulutus lienee putosi kolmannekseen  :shitfan:

Uskon että tämä kuten kaikki nämä syö öljyä, ainaki hieman haisee siltä mutta eiköhän sitä kerkiä kaataa sisälle nopeammin kuin se sitä polttaa noin 2000km vuosiajosuoritteella  :iwantit:

Lerssinen

Tiistaista asti ollu corolla-taudissa mutta pikkuhiljaa alkaa elpyä, tosin piti hyvin varovasti touhuilla pajassa kun tuntui että hengästyy ihan mitättömistä asioista.

HäRVeliin kuitenkin vaihdettu jarrupalat ja herkistelty satulat (perinteistä japsia), nyt on pedaalin fiilis kuten kuuluukin eikä kumipallo..



Olis kai noilla vielä ajanu.......
 
Testiajolla tuli todettua että eleettömän hyvin kulkee ja yllättäen rullaa kevyemmin  :P  Jos ladassa oli tehokas lämppäri niin on se tässäkin, saa suorastaan kuumaksi sisältä !



samulis

Oliks tossa HR-V:ssä samanlainen perän yhteydessä oleva keskilukko kuin CR-V:ssä? CR-V:n lukon kemppaamalla muuttuu puheiden mukaan ihan kelpo peliks mettässä.

Kyrpov

Joskus kun tuota ekan mallin hrv/crv hourailin niin ainakin ne oli metässä pirun paljon parempia kun seuraava malli. Youtubessa aika könyämisiä löytyy.
Sinä vain

Lerssinen

Kyllä näihin jotain jälkimarkkina-palikoitakin saa mutta ei ne tästä silti mitään maastoautoa tee. Pikkupuoli puuttuu ja ykkönen on pitkä sitten johonkin mettäryönäämiseen  :P

Dusterissa se miniykkönen on ihan hyvä kompromissi, kakkosella voi normisti lähteä liikkeelle jos ei ole ylämäki tai kärri perässä yms.

Itselleni olen antanut ymmärtää että nää ekalähdön nelikot on topakampia kuin jälkimmäiset versiot, kyllä tässä nappaa takapyörät heti mukaan kun lähtee liikkeelle, helppo testailla kun alla kitkarenkaat..

Lerssinen

Kuormaajan kouran tappi karkasi ja putos johonki mettään, onneksi ei kerinny vääntyä solmuun ku huomasin heti. Eikun uutta tilalle siis  :suspect:






Toimii taas..

Lerssinen

Vuosi sitten ostin tosiaan lidlistä plasmaleikkurin, se on oikeasti ihan toimiva laite ja sen perästä uskalsin nyt ostaa pylväsporakoneen. No, se näyttää pylväsporalta ja pyöriikin kyllä mutta on kyllä niin köpösti tehty että ennustan lyhyttä käyttöikää. Tein silti sille pienen penkin pajalle, olkoon tuossa kunnes hajoaa väärinkäytön seurauksena  :P





Jussi

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 03 maaliskuu, 2024, 16:14No, se näyttää pylväsporalta ja pyöriikin kyllä mutta on kyllä niin köpösti tehty että ennustan lyhyttä käyttöikää.
Mä ostin kasarin alussa Radio-Mikrosta olisko ollu jo sillon niiden lopetusmyynti, sellasen lattiamallin porakoneen. Halpa oli ja sillon oikeesti näyttikin siltä. Ennustin sille kans lyhyttä ikää. Tossa se vaan poraa edelleen ja on käytetty. Väärin ja oikeinkin.
En varmasti oo.

Lerssinen

Pitkästä aikaa jotain "remontin"tapaista.. Ajelin HäRVelin pajalle ja vaihtelin öljyt varuilta (on muuten suodatin vittumaisessa paikassa, jatkossa vaihtelen rampeilla)



Sekä yksi outous eli seisonnan jälkeinen löysä kytkin tuli luultavasti korjattua. Eli kun auto seisoi pari viikkoa oli kytkintuntuma ihan lattiassa mutta kun autolla ajeli niin se nousi normaaliin. Työsylinteristä tuli aina muutama kupla ilmaa joten siellä oli jotain fuulaa, tämä korjaantui 18 €uron osalla  ^-^



Nyt tuntuu kytkin hyvälle  ^-^

Sitten kylmään talliin ja kokeilemaan mahtaako vanhus lähteä ja lähtihän se kuin olis eilen sammutettu, ajelin sen lämpöselle puolelle sulamaan kun kohta alkaa polttopuuhommelit  8)


Lerssinen

Rakentelin tosiaan vanhasta paalipiikistä ja palkinpätkistä rattorin perään 3-piste / vila adapterin..



Käyttötarkoitus saada trukkipiikit 35:sen perään mutta nytpä siihen passaa kauha sun muutkin  :P

Pääsiäisen aikaan pitäis saada asenneltua kippihydrauliikkaakin  :o

Lerssinen

Hommien jatkeena näemmä samana iltana kolmitieventtiili löysi paikkansa  :driving:





Jussi

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 28 maaliskuu, 2024, 19:52Rakentelin tosiaan vanhasta paalipiikistä ja palkinpätkistä rattorin perään 3-piste / vila adapterin..



Käyttötarkoitus saada trukkipiikit 35:sen perään mutta nytpä siihen passaa kauha sun muutkin  :P

Pääsiäisen aikaan pitäis saada asenneltua kippihydrauliikkaakin  :o
Ootko kehitelly mitään siihen, et miten vanha traktorin kuski saadaan kääntymään sopivaan asentoon noille takana oleville työlaitteille?
En varmasti oo.

sämpy

Poikkeus kaikkiin sääntöihin.