Caminon projekteja

Aloittaja Camino79, 14 marraskuu, 2021, 15:15

« edellinen - seuraava »

Stige

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 15 marraskuu, 2021, 14:33Mutta kuinka härskillä nokalla se vielä toimii? Että missä vaiheessa ei mappi enää pysy perässä  :thinking:

Kai se mappi ny toimii millasella nokalla vaan? Samanlaillahan se alipaine siellä silti vaihtelee  :thinking:

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Stige - 16 marraskuu, 2021, 12:19Kai se mappi ny toimii millasella nokalla vaan? Samanlaillahan se alipaine siellä silti vaihtelee  :thinking:
Se takasin potkiminen sekottaa..
Kaikki pelaa isommilla kierroksilla, mutta tyhjäkäynnillä kun alkaa olla pärskettä imarin puolelle, ni sekottaa aika perusteellisesti MAPin.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 marraskuu, 2021, 16:56Se takasin potkiminen sekottaa..
Kaikki pelaa isommilla kierroksilla, mutta tyhjäkäynnillä kun alkaa olla pärskettä imarin puolelle, ni sekottaa aika perusteellisesti MAPin.

Tämä  :D  siksi se mielellään haluaa muutenkin sen ykstaso-imarin tai koropalan tai sitä vinkua sille imarille jotta se alip.pulssi tasaantuu edes hieman  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Stige

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 marraskuu, 2021, 16:56Se takasin potkiminen sekottaa..
Kaikki pelaa isommilla kierroksilla, mutta tyhjäkäynnillä kun alkaa olla pärskettä imarin puolelle, ni sekottaa aika perusteellisesti MAPin.

Ehh vähä epäilen kyllä, en usko et vaikuttaa juuri mitenkään toimintaan vaikka ois oikeesti ralli nokka (050 asteet 250+ jne). Toki vaikuttaahan se kaikkeen ja sen takia kaasarilla toimii niin huonosti ku ei oo sitä ilmavirtaa pienillä kierroksilla, ruiskuhan korjaa tätä aika paljon ja tästä syystä paljon tasasempi käynti ja parempi toiminta pienillä kierroksilla kun se soppa ruiskutetaan sinne eikä sitä mene satunnainen määrä vaan ilmavirran mukana.

Tosin tässä tapauksessa nyt on vielä sen verta mieto nokka kyseessä et varmaan alipainettaki o vielä ihan reilusti.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Stige - 16 marraskuu, 2021, 19:11Ehh vähä epäilen kyllä, en usko et vaikuttaa juuri mitenkään toimintaan vaikka ois oikeesti ralli nokka (050 asteet 250+ jne). Toki vaikuttaahan se kaikkeen ja sen takia kaasarilla toimii niin huonosti ku ei oo sitä ilmavirtaa pienillä kierroksilla, ruiskuhan korjaa tätä aika paljon ja tästä syystä paljon tasasempi käynti ja parempi toiminta pienillä kierroksilla kun se soppa ruiskutetaan sinne eikä sitä mene satunnainen määrä vaan ilmavirran mukana.

Tosin tässä tapauksessa nyt on vielä sen verta mieto nokka kyseessä et varmaan alipainettaki o vielä ihan reilusti.


Juu on siellä alipaineita, mutta selkeästi vähemmän kuin aiemmin koska nyt ei enää voi jarrutella pelkällä pikkuvarpaalla vaan joutuu vallan käyttämään jo koko päkiää  ::)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 marraskuu, 2021, 16:56Se takasin potkiminen sekottaa..
Kaikki pelaa isommilla kierroksilla, mutta tyhjäkäynnillä kun alkaa olla pärskettä imarin puolelle, ni sekottaa aika perusteellisesti MAPin.
Onkohan kukaan kokeillu laittaa neulanreikäkuristinta letkun lähtöön? Sillai, et loppuletku toimis "akkuna" tai tasaajana sille painehäröilylle.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 15 marraskuu, 2021, 15:03Kyllä tuo väittäis että neliö on se vastaus https://www.motiva.fi/ratkaisut/kestava_liikenne_ja_liikkuminen/nain_liikut_viisaasti/valitse_auto_viisaasti/ajoneuvotekniikka/aerodynamiikka_ja_ajovastukset
on oikein, kaavassa on F toisella puolella ja toisella puolella v^2 ja jotain muuta härpäkettä mikä voidaan vakioida vaikka 1 kun niitä ei muuteta jollon se kaava on F=v²

ps.  mielenkiintoinen topic.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 16 marraskuu, 2021, 17:06Tämä  :D  siksi se mielellään haluaa muutenkin sen ykstaso-imarin tai koropalan tai sitä vinkua sille imarille jotta se alip.pulssi tasaantuu edes hieman  :D
jos sulla on joku oppiva viritysruisku siinä (sniperi kai oli sellanen?), kannattaa selvittää millä perusteella se sitä mappia mittailee, erityisesti mitä se oppivuus tarkottaa. Esimerkiks kun itelle tulisi mieleen että jollain tyhjäkäynnillä voisi käyttää jotain tasotettua alipaine-aineistoa sen alipainetiedon tuottamiseen tietokoneelle minkä perusteella se tietsikka sitte arpoo oikeita pensa-arvoja sille moottorille, jos ruisku on siis oppiva=kerää aineistoa moottorista eikä vaan laske jotain reaaliaikasia muuttujia yhteen ja niiden perusteella tee päätöstä pensamäärästä (niinku joku kaasarikin tekee mekaanisesti)...eli se pulssi tasattaisiin matemaattisesti siellä suorittimessa ja tarjotaan koneelle pensaa jonkun keskivertoarvon mukaan, googlaa data smoothing, käyttökohteita esimerkiks kausisuhdannevaihtelun tasottaminen talous aineistoissa ja yleisemminki kohinan poisto jostain signaalista kai?. Mun mielestäni joku tollanen lähestymistapa voisi olla täysin järkevä ja mahdollinen tehtaalta jos kyseessä on oppiva viritysruisku myös ränttätänttä koneisiin.

Ehkä tollaseen toteutukseen voisi myös stigen kokemukset viitata, jollei sitä mappiarvoa mikään tasottaisi, sehän olis yhtä satunnainen suihkuttelija mitä kaasari. Toki onhan kaasareita nätisti käyvissä yks pyttysissäkin, jotenkin on semmonen fiilis ihan yleisesti ja offtopiccina että se huono käynti on olevinaan joku tavoteltu asia amerikan maalla virimoteissa mitä yritetää jossain nokka akseli suunnittelussa korostaa eikä saada pois...

Yks vaihtoehto tyhjäkäyntiongelmalle voisi olla joku tietyn alipaineen kovakoodaus tyhjäkäynnille jos siellä on se tyhjäkäynnin mikrokytkin olemassa, sellasen nyt pystys itekkin tekemään kohtalaisella vaivalla. Hakee vaan sen arvon minkä kovakoodaa sinne.

Tälläsiä ajatuksia itelle tulisi mieleen.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: sössö - 17 marraskuu, 2021, 04:39jos sulla on joku oppiva viritysruisku siinä (sniperi kai oli sellanen?), kannattaa selvittää millä perusteella se sitä mappia mittailee, erityisesti mitä se oppivuus tarkottaa. Esimerkiks kun itelle tulisi mieleen että jollain tyhjäkäynnillä voisi käyttää jotain tasotettua alipaine-aineistoa sen alipainetiedon tuottamiseen tietokoneelle minkä perusteella se tietsikka sitte arpoo oikeita pensa-arvoja sille moottorille, jos ruisku on siis oppiva=kerää aineistoa moottorista eikä vaan laske jotain reaaliaikasia muuttujia yhteen ja niiden perusteella tee päätöstä pensamäärästä (niinku joku kaasarikin tekee mekaanisesti)...eli se pulssi tasattaisiin matemaattisesti siellä suorittimessa ja tarjotaan koneelle pensaa jonkun keskivertoarvon mukaan, googlaa data smoothing, käyttökohteita esimerkiks kausisuhdannevaihtelun tasottaminen talous aineistoissa ja yleisemminki kohinan poisto jostain signaalista kai?. Mun mielestäni joku tollanen lähestymistapa voisi olla täysin järkevä ja mahdollinen tehtaalta jos kyseessä on oppiva viritysruisku myös ränttätänttä koneisiin.

Ehkä tollaseen toteutukseen voisi myös stigen kokemukset viitata, jollei sitä mappiarvoa mikään tasottaisi, sehän olis yhtä satunnainen suihkuttelija mitä kaasari. Toki onhan kaasareita nätisti käyvissä yks pyttysissäkin, jotenkin on semmonen fiilis ihan yleisesti ja offtopiccina että se huono käynti on olevinaan joku tavoteltu asia amerikan maalla virimoteissa mitä yritetää jossain nokka akseli suunnittelussa korostaa eikä saada pois...

Yks vaihtoehto tyhjäkäyntiongelmalle voisi olla joku tietyn alipaineen kovakoodaus tyhjäkäynnille jos siellä on se tyhjäkäynnin mikrokytkin olemassa, sellasen nyt pystys itekkin tekemään kohtalaisella vaivalla. Hakee vaan sen arvon minkä kovakoodaa sinne.

Tälläsiä ajatuksia itelle tulisi mieleen.


Sinällään ihan mielenkiintoinen ajatus, @Stige :llä  saattas olla joku hajukin että paljonko niitä idle-arvoja pystyy ruukaamaan?  :thinking:

Mutta murehdin enempi sit jos ongelmia tulee, kunhan nyt ensin sais kaasarilla öbaut säätöihin että pääsis rullille  :P
Tuo emännän lomautus nyt vaan vähän hillitsee haluja polttaa tuplamäärä bensaa kulkemisiin verrattuna opeliksiin  :-[
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Stige

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 17 marraskuu, 2021, 07:34Sinällään ihan mielenkiintoinen ajatus, @Stige :llä  saattas olla joku hajukin että paljonko niitä idle-arvoja pystyy ruukaamaan?  :thinking:

Mutta murehdin enempi sit jos ongelmia tulee, kunhan nyt ensin sais kaasarilla öbaut säätöihin että pääsis rullille  :P
Tuo emännän lomautus nyt vaan vähän hillitsee haluja polttaa tuplamäärä bensaa kulkemisiin verrattuna opeliksiin  :-[
Laita se sniperi ni ei mee enää ku 1.5x obelixii verrattuna  :))

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Stige - 17 marraskuu, 2021, 08:32Laita se sniperi ni ei mee enää ku 1.5x obelixii verrattuna  :))


Melkein tekis vaan mieli kokeilla penkittää sekä kaasarilla että sniperilla, ihan just because  ::)

Mutta voi se tosiaan olla että sattuneesta syystä jos letukan ajoonotto viivästyy niin täytyy sit samoilla lämmöillä asentaa se sniperi sinne  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 17 marraskuu, 2021, 08:34Melkein tekis vaan mieli kokeilla penkittää sekä kaasarilla että sniperilla, ihan just because  ::)

Mutta voi se tosiaan olla että sattuneesta syystä jos letukan ajoonotto viivästyy niin täytyy sit samoilla lämmöillä asentaa se sniperi sinne  :thinking:
ehottomasti molemmilla penkitys jos vaan intoa riittää, kulutusmittauksenkin kun sais molemmilla
Sinä vain

Stige

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 17 marraskuu, 2021, 00:58Onkohan kukaan kokeillu laittaa neulanreikäkuristinta letkun lähtöön? Sillai, et loppuletku toimis "akkuna" tai tasaajana sille painehäröilylle.

Hmm ettei tää vaa sotkis enemmä kummiski sit? Jos mappi ei saa "oikeeta"/reaaliaikasta signaalia alipaineesta  :thinking:
Tällönhä se ruisku ruokkii väärän määrän soppaa sinne sit kokoajan vähän.

Mä vähän luulen että tässä yritetään tehä ongelmaa ongelmasta mitä ei ole olemassa  :rotfl:
Mä luulen et on Holleyllä kyllä ottanu nää asiat huomioon ja ecusta myös saa säädettyä sitä oppimisen nopeutta yms jos liikaa vaihtelee olosuhteet (ajais siis saman asian?) mutta se nyt on mahotonta tyhjäkäynnillä jos kaikki on vaan alueella edes.

Edit. Paljon luulotautia nyt liikkeellä ku luki uusiks :rolleyes:

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Stige - 17 marraskuu, 2021, 08:37Hmm ettei tää vaa sotkis enemmä kummiski sit? Jos mappi ei saa "oikeeta"/reaaliaikasta signaalia alipaineesta  :thinking:
Tällönhä se ruisku ruokkii väärän määrän soppaa sinne sit kokoajan vähän.

Mä vähän luulen että tässä yritetään tehä ongelmaa ongelmasta mitä ei ole olemassa  :rotfl:
Mä luulen et on Holleyllä kyllä ottanu nää asiat huomioon ja ecusta myös saa säädettyä sitä oppimisen nopeutta yms jos liikaa vaihtelee olosuhteet (ajais siis saman asian?) mutta se nyt on mahotonta tyhjäkäynnillä jos kaikki on vaan alueella edes.


Vähän samaa mietin kun jussin viestin luin, että noinkohan riittäis responssi sit enää  :thinking: toki semmosella letkun päässä olevalla mapilla se ei EHKÄ olisi niin radikaali ongelma kun on viiveellinen lähtökohtaisestikin versus tuo sniperi  ???

Mutta tosiaan nuo tyhmäkäynnin asetukset on toistaiseksi vielä tuntemattomat kun ei oo tullu sitä säätösoftaa tutkittua vielä niin paljon ajatuksen kanssa  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Stige - 17 marraskuu, 2021, 08:37Hmm ettei tää vaa sotkis enemmä kummiski sit? Jos mappi ei saa "oikeeta"/reaaliaikasta signaalia alipaineesta  :thinking:
Tällönhä se ruisku ruokkii väärän määrän soppaa sinne sit kokoajan vähän.
Täysin mahdollista. Siksi "kokeillu"... Olis vaan helppo ja nopee kokeilla vaikka useemman kokosella kuristusreiällä. Se vois vähän keskiarvoistaa tyhjäkäynnin paineheittelyä ja tasaantumisen jälkeisillä kierroksilla se tulis ehken pikkasen jälessä.
En varmasti oo.