Pertin Kotkotukset

Aloittaja Pertti K, 07 helmikuu, 2020, 21:01

« edellinen - seuraava »

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Rotteni78 - 01 maaliskuu, 2021, 20:59Joo, @Camino79 ja @Gary Grand sönköttää iha ihme juttui.
Jeesaan ja jesataan jatkossakin, jos mitä sähkö vikaa ilmenee😁
Yrittivät johtaa harhaan!
Tiukasti aisalinjalla.

Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Pertti K

Saapui ne 2 kk hartaasti odotetut matot. Tai niin luulin, mutta nämä olikin vasta näytepalat.  ::)  No ihan hyvä kun ei tuo värikään ehkä ihan osunut. Etumatot oli ihan semi-ok kyllä,  mutta täytyy varmaan laittaa vähän palautetta, ei nuo ihan halvatkaan olleet kuluineen. Edelleenkin taitaa parhaat saada metritavarasta itse leikaten.

Toivottavasti Typhoonin kokolattiamaton mitoitus osui paremmin.
Tiukasti aisalinjalla.

palontie

Sitä saa mitä itse mittaa ;D
Eniten vituttaa kaikki.

Pertti K

Eipä kuulemma ole matoissa mitään vikaa, mutta ne saa halutessaan palauttaa omalla kustannuksella, joka on vähän enemmän kuin mattojen hinta - täytyypä miettiä  ::) En tiedä saisiko hirveän tappelun jälkeen tullimaksuja takaisin. Etumatot on käyttökelpoiset, ei ihan hyvät nekään ja kai nuo takamatotkin tyhjää paremmat on kunnes löydän sopivaa metritavaraa. Onko vinkata mistä löytyisi kullanväristä terassimattoa tai vastaavaa? Tai ainakin muitakin värejä kuin perus harmaa, musta ja kirkkaan vihreä. Ja myös jos jollain olisi antaa 67-70 Imperialin alkuperäisten mattojen mitat niin voisi vielä koittaa laittaa palautetta - ellei nuo nyt ole alkuperäisen kokoiset, mitä vähän epäilen.

Tuon peilin säädön sain korjattua. Ensin kiilasin vaijerit säätönupin päästä niin että sain niihin löysiä. Sitten painelin nuo peilin alumiinitaustasta läpi tulleet kuulat takaisin reikiinsä ja sen verran sain alumiinin reunoja paineltua etteivät ihan itsekseen pullahda uudestaan pois. Sitten pieni karhennus ja kemiallisella metallilla liimailin pienet prikat siihen reiän päälle. Toimii ainakin nyt, aika näyttää kestääkö korjaus.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

Tupakki-ikkunan moottori oli vain jumissa, tokeni voitelevalla kontaktisprayllä. Lisäksi vaihteen hammaspyörä oli ottanut vähän itseensä. Hampaat olivat paitsi kuluneet myös vähän vääntyneet. Täytin niitä hiukan kemiallisella metallilla (huomaatte että olen löytänyt uuden yleiskemikaalin), mutta vääntymisestä johtuen en arvannut täyttää kokonaan, ettei hammasvälit käy ahtaaksi. Korjauksen tehtyäni huomasin että noitahan rattaita olisi saanut uusiakin, mutta eiköhän tuo nyt kevyellä käytöllä mene vuosia taas. Raswaa koneeseen ja takaisin nippuun.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

Tiivisteitä oli kasvatettu paksulla teipillä sekä korin että oven puolelta. Rapsin ne pois ja ajattelin säätää ikkunan kohdalleen. Kaikki säätövarat käytin ja silti tuntui että vähän kevyeksi jäi kontakti oviaukon yläreunan tiivisteeseen. Ovi istuu aukkoon hyvin ja tiivisteet on hyvässä kunnossa. Sama juttu oli toisen takaoven kanssa, vaikka kaikki säätövarat käytin, vielä jäi toivomisen varaa. Ja siellä on jo ovikin vähän vinossa niin että se edesauttaa ikkunan tiivistymistä, eli alareuna ulompana. Onko vinkkejä HT-korisen ikkunoiden säätöön? Pitääkö jostain vääntää väkisin vai mikä mättää?

Mutta nyt toimii pillit ja viheltimet: https://photos.app.goo.gl/h5nKkHiAzzRRJvhY8
Tiukasti aisalinjalla.

Pertti K

Löytyi se kadoksissa ollut kääntymisvalon linssin kiinnitysruuvikin. Se tippui irrottaessani ja kuulin rapsauksen n. metrin päässä sivulla olleen painepesurin suunnalta. Nuohosin lattian varmasti riittävän isolta alalta ja nostin sen painepesurinkin pöydäle ja tutkin joka rakosen.

No tuossa se nyt oli autotallin luiskassa missä viimeksi olin painepesuria käyttänyt  :o
Tiukasti aisalinjalla.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 14 maaliskuu, 2021, 17:20Hampaat olivat paitsi kuluneet myös vähän vääntyneet. Täytin niitä hiukan kemiallisella metallilla (huomaatte että olen löytänyt uuden yleiskemikaalin), mutta vääntymisestä johtuen en arvannut täyttää kokonaan, ettei hammasvälit käy ahtaaksi. Korjauksen tehtyäni huomasin että noitahan rattaita olisi saanut uusiakin
Tossa herra insinörtti kyllä teki ihan turhaa puuhaa. Ei toimi ei.

Lainauksen lopussa on se oikea ratkaisu, jos haluaa korjata.
En varmasti oo.

Pertti K

Täytyy ehkä tilailla ne uudet rattaat ennenkuin avaan toisen puolen.
Tiukasti aisalinjalla.

Pertti K

Viimein koitti se päivä kun pääsin hakemaan Typhoonia maalarilta. @Gary Grand ja nuorisojaos oli menossa Saappikaupoille samoille suunnille ja pummasin kyydin. Vaajakosken ABSilla tärskyt, jätin Mersun siihen. Typhoonin takaikkunan otin mukaan ettei tarvi mitään muovia viritellä siihen aukkoon. Ja oventiivisteet etuoviin niin ei suhise ihan niin isosti kuin menomatkalla.

Sullouduimme muovi-Mopariin, lasi oli pakko ottaa sisälle etupenkkien väliin, ei mahtunut amerikkalaisen tilaihmeen takaluukkuun. Ja eikun matkaan. Sitä kestikin kaikki 10 km, kunnes Moparin öljynpainevalo syttyi ja moottori alkoi käydä kovin karkean kuuloisesti. Siihen vaan moottoriliikennetien sivuun parkkiin. Onneksi ei sattunut semmoiseeen kohtaan missä on vain yksi kaista kaiteiden välissä, semmoisiakin tarjolla oli. Kuljettaja osoitti mestarillista tyyneyttä tapahtumien keskellä. Tarkisti kyllä myyjältä, eräältä Pohjanmaan lakeuksilla vaikuttavalta harrastajalta, että miten on takuun laita. Kuulemma elinikäinen takuu on, mutta Mopari tais justiinsa kuolla, notta. Maalarille laitoin viestiä että vähän tuli mutkia matkaan ja vaihdetaan minun autoon. Tuumasi vaan että toivottavasti sillä pääsette pidemmälle.

Noh, päästiin siis koeponnistamaan minun Autoliiton jäsenyys, ollut n. 5 v eikä vielä kertaakaan käyttöä. Aloittelijan virhe tuli tehtyä kun sanoin että vaihdetaan minun autoon, vuokra-autokinhan me olisi varmaan saatu. No yksinkertaisempi kuvio näin ehkä. Hinausauto tulikin reilun puolen tunnin odottelun jälkeen ja nappasi Moparin kyytiin. Itse könysin ohjaamoon ja loppu ryhmä jätettiin nelostielle räntäsateeseen. ABSilla vaihot Mersuun ja noukkimaan herrat kyytiin, sitten vielä hakemaan tavarat. Takalasi saatiin kuin saatiinkin takaluukkuun pienellä kikkailulla ja eikun menoksi taas.

Pikku pysäys vielä @Camino79 :n tallilla ja kohti Pukkilaa. Hyvin päästiin perille, kamat purkuun ja autonostajat jatkoiva Mersulla matkaa.

Siinä sitten uutta maalipintaa ihailtiin ja kasailtiin autoa kotimatkaa varten. Maalari sanoi että vielä ne saranat tarvittaisiin tähän takalasiin. ....saranat? Eikös ne ookkaan sulla täällä? No ei, kun nehän tosiaan oli sen verran siistikuntoiset etteivät vaatineet maalausta, niin nehän on mulla kotona  :pullinghair: No, onneksi oli teippauksen ammattilainen käytettävissä. Vielä vähän varmuutta maksimoitiin senkin jälkeen puolella rullallisella ilmastointiteippiä senkin jälkeen kun arveltiin että kyllä se jo varmaan pysyy. Ihan hyvä oli että varmisteltiin, ja ihan hyvä että tuli otettua ne ovitiivisteet, kävi nimittäin melkoinen puhuri aukeilla, yhdessä metsänreunassa tuntui jo että tuli Pertistä matkustaja, mutta tiellä pysyttiin.

Mutta olipa kuin olisi kotiin tullut kun puikkoihin hyppäsin pitkästä aikaa, vaikka auto oli vain nippa nappa liikennöitävässä kunnossa ja kasausta riittää - tai oikeastaan ensin purkua. Välillä kävi jo mielessä että onkohan tässä mitään järkeä syytää rahaa tommoseen kopperoon - no eihän siinä ole, mutta päätös oli ihan oikea, tämä on keepperi!

Tuolla se nyt nököttää katoksen nurkassa odottaen vuoroaan, kotimatkan kuratkin vielä niskassa. Pitäisi päästä kohta sen verran kasaamaan että kestää edes pestä. Sitten sisustasta purkuun kaikki loputkin paitsi kattorverhoilu ja kojelauta. Takaosan muovien ja keskikonsolin maalaus ja sitten kasaamaan. Kaikki tarvittava pitäisi olla.

Kuvat jäi tästä seikkailusta "harmittavasti" napsimatta, joudutte vain luottamaan sanaani.
Tiukasti aisalinjalla.

Camino79

Jotenkin alko semmonen pikku laukaan visiitti just poltteleen, että näkis livenä  ;D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 28 maaliskuu, 2021, 22:49Jotenkin alko semmonen pikku laukaan visiitti just poltteleen, että näkis livenä  ;D
Ei siinä just nyt ole oikein mitään näkemistä.
Tiukasti aisalinjalla.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 28 maaliskuu, 2021, 22:55Ei siinä just nyt ole oikein mitään näkemistä.


No maalipinta  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Pertti K

Kuha pesee sen enste!
Tiukasti aisalinjalla.

Pertti K

Imperialin kanssa pientä näpräilyä. Aloin itsekin epäillä että onkohan siinä lukkoperä. Nostin ylös ja P:llä ei rattaat pyöri käsivoimin ollenkaan ja vapaalla toista pyörittäessä toinenkin pyörii samaan suuntaan, niin eiköhän siinä kumminkin lie. Jossain kohti liukkaalla vaan lähti niin helposti suttaamaan eikä tarjonnut yhtään perää sivulle että epäilys heräsi.

Ekalla koeajolenkillä alkoi apulaitteiden suunnalta kuulua ylimääräistä ääntä ja viskossa tuntui vähän väljää: vaihtoon. Hiljeni.

You cannot view this attachment.

Oikean etuoven tupakki-ikkunan moottorin ja vaihteen otin käsittelyyn. Ei liikkunut mihinkään ja oli sen verran raollaan että kauhea ujellus kuuluu heti taajamanopeuksien yläpuolella. Sama juttu kuin kuskin puolella, eli hampaissa vähän kariesta. Ajattelin niitä ehostaa kemiallisella metallilla kuten kuskin puolellakin. Mutta isompi ongelma oli ikkunan kammen murtunut kiinnitys. Se oli jonkinlaisella pielavetisellä (tai mikä se nyt siellä Winnibekin suunnalla on vastaava mesta) korjailtu, mutta laitoin kuitenkin Caddy Daddyltä tilaten uudet rattaat, Caddyn vastaavat pitäisi käydä tuohon, toivottavasti näin on. Kuvassa yläoikealla siis tuo problem child.

You cannot view this attachment.

Samalla sitten tämänkin oven kontaktien tarkistelua, putsausta ja rasvausta, rupesi sekin ikkuna liikkumaan takeltelematta. Myös säätöjä koitin tarkastaa, mutta sama juttu kuin kaikissa muissakin on ollut että ikkunasta saa ottaa kaikki säädöt sisäänpäin ja sittenkin aika köykäinen on kontakti tiivisteisiin. Lisäksi tällä puolella on ovienkin sovitus vähän niin ja näin. Etuovi oli minusta nätisti aukossaan, mutta takaovi saisi olla vähän taaempana, mutta säädöissä ei ole varaa. Ihan hippasen otin etuovea vielä eteenpäin mutta silti ikkunoiden listat on ihan kiinni toisissaan.

You cannot view this attachment.

Kuskin puolella on selvä rako. Liekö tämä sitä Amerikan laatua?

You cannot view this attachment.

Mukana tulleen uuden(?) takaluukun maton sovittelin paikalleen, vararenkaan telineelle piti leikata aukko muuten olikin jo sopivan mallinen. Nyt kun ehkä viimein sain onnistuneesti liimattua myöskin mukana tulleen uuden takaluukun tiivisteen paikalleen niin josko pysyisi kuivanakin tuo matto.

You cannot view this attachment.

Siinä samalla kuivaharjoittelin renkaan vaihtoa alkuperäisillä työkaluilla. Tunkki pitäisi ohjekirjan mukaan laittaa puskurin alareunaan - mutku eihän sitä siihen saa, vaan takana ainoa mahdollisuus olisi tuo hiekkapellin alareuna. No tönärillä totesin ko. "pellin" 5 mm vahvaksi, kun puskuri on "vain" 4 mm, niin ehkäpä siitä tosipaikan tullen arvaa nostaa...

You cannot view this attachment.

Turvavyötkin sain nyt kohtuulliseen jiiriin, niitähän siis riittää. Kuvissa keskipaikkojen vyöt on käsinojien alla jemmassa. Paitsi pahus! Yhden vyön soljen kuoret halkesivat (tai luultavasti olivat jo halki), koitin niitä pikaliimalla liimata mutta eihän se tarttunut. Pikaliiman kanssa aina sama juttu, ehkä en vaan osaa? No epoksia ja vähän kuitumattoa niin josko se tuolla tokenisi. Piiloon jemmatun keskivyön solki kumminkin niin ei niin vakavaa.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.
Tiukasti aisalinjalla.