Telakaivinkoneen kanssa elämisestä

Aloittaja Gary Grand, 03 heinäkuu, 2020, 09:08

« edellinen - seuraava »

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Ranee - 14 kesäkuu, 2022, 07:14Tuttuja maanviljelijöitä ja koneyrittäjiä on käyttänyt tätä

https://shop.bellperformance.com/products/marine-dee-zol

Omaan dodgeen oon kanssa välillä laittanut
Lainaus käyttäjältä: pantera - 14 kesäkuu, 2022, 07:36Omissa romuissa käytän Redlinen RL-2 jolla oli iso vaikutus ojanoidan stanadynen jakajapumpun keskipakosäätimien toimintaan ts, kierrosten humppaaminen loppu. En tiedä onko soosilla vaikutusta levään , venemiehet tuntuu kärsivän tosta ongelmasta eniten.
Tossa yks juttu: https://venelehti.fi/dieselongelmat-tankit-puhtaiksi-dieselkasvustosta/
Hyvä linkki.

Noista yllämainituista aineista ei kumpikaan ole varsinaisesti linkissä puhuttu "biosidi" (torjunta-aine) mutta auttavat pumpun voitelun yms kanssa. Ja ilmeisesti epäsuorasti levänestossa avittamalla veden poistumista polttoaineesta jollain mekanismilla. Olen ittekin aina käyttänyt joko Stanadynen omaa, tai jotain muuta hyväksi tiedettyä voitelu/setaani/hyytymispiste lisuketta.

Tuo koneen tankki tuli taloon sellasessa jamassa että ei nuo normiaineet enää riittäneet.

Nyt oli kone seissy viikon biosidin laittamisen jälkeen ja kävin taas luruttamassa mujut tankin pohjapropusta (onneks on sellainen).

Tai no tällä kertaa ei tullu kuin mitätön määrä vettä (lusikallinen) ja mikä tärkeintä se vesi oli ihan puhdasta ja kirkasta ilman mikroobeja tai muuta paskaa, ja polttoaine itse oli puhtaan näköistä sekin. Ei enää tommosta sakkaista niinkun tossa linkissäkin oli, eikä ollu mitään paskaklönttejä  :+1:
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Ranee

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 15 kesäkuu, 2022, 16:53Hyvä linkki.

Noista yllämainituista aineista ei kumpikaan ole varsinaisesti linkissä puhuttu "biosidi" (torjunta-aine) mutta auttavat pumpun voitelun yms kanssa. Ja ilmeisesti epäsuorasti levänestossa avittamalla veden poistumista polttoaineesta jollain mekanismilla. Olen ittekin aina käyttänyt joko Stanadynen omaa, tai jotain muuta hyväksi tiedettyä voitelu/setaani/hyytymispiste lisuketta.

Tuo koneen tankki tuli taloon sellasessa jamassa että ei nuo normiaineet enää riittäneet.

Nyt oli kone seissy viikon biosidin laittamisen jälkeen ja kävin taas luruttamassa mujut tankin pohjapropusta (onneks on sellainen).

Tai no tällä kertaa ei tullu kuin mitätön määrä vettä (lusikallinen) ja mikä tärkeintä se vesi oli ihan puhdasta ja kirkasta ilman mikroobeja tai muuta paskaa, ja polttoaine itse oli puhtaan näköistä sekin. Ei enää tommosta sakkaista niinkun tossa linkissäkin oli, eikä ollu mitään paskaklönttejä  :+1:

Pakko nyt myöntää etten tarkemmmin katsonut mihin linkkaamaani aineen kehuutaan olevan hyvää
Muistelin vain että yhtenä argumenttina oli tuo levän esto, ainakin jollain asteella
Kertomuksia retkiltä https://reissuajat.blogspot.com/

sössö

Koska siis noita leväongelmia tulee? Sakkakupissa mulla on aina semmonen "seisonut vesi" bakteerinäljä mutta muuten ei kyllä ole mitään.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: sössö - 15 kesäkuu, 2022, 23:43Koska siis noita leväongelmia tulee? Sakkakupissa mulla on aina semmonen "seisonut vesi" bakteerinäljä mutta muuten ei kyllä ole mitään.
Jos on vettä kerääntyny tankkiin, ihan vaikka ilmankosteudesta, ja sitten tankki saa tartunnan jostain.

 Varmaankin yleensä jostain huonolla pidolla olleesta varastosta.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Caprice305

Firmalle tuli uus euroshopper, jos kaipaa vesileikkeihin pyörittäjää, niin smp on nykyään täysin sähkövapaa. Noita siis ollut aiemminkin, eikä oikein mitn vikoja, hyvin kestävät ja lyhyet sylinterit (ei kolhiinnu)

All lives matters.
Let's go Brandon

Caprice305

Mutta lukitus muuttu ehkä huonompaan? S kiinnike siis, toi etuosakin lukitsee, se kääntyy just sen verta kiinni, ettei pääse ulos, käytöltään hidas, ja oli aika tönkön tuntunen, ei mennyt heti kiinni, siinä siis näkyy punanen teksti jos ei lukittaudu. Siitä pitää kattoo miten toimii käytössä


All lives matters.
Let's go Brandon

sössö

tossa työmatkalla on yksi liikenneympyrätyömaa ja siinä on ollut sellanen pieni åkermanni työkäytössä, että ilmeisesti niitäkin vielä käytetään. Joku H3 varmaan tai korkeintaan H5.

Caprice305

Lainaus käyttäjältä: sössö - 08 syyskuu, 2022, 01:53tossa työmatkalla on yksi liikenneympyrätyömaa ja siinä on ollut sellanen pieni åkermanni työkäytössä, että ilmeisesti niitäkin vielä käytetään. Joku H3 varmaan tai korkeintaan H5.
juu kyllähän vanhuksia välillä näkyy, kakkoskoneina ja just moisilla missä lähinnä tarjotaan kivituhkaa kivimiehille, kustannukset nousee väkisin jossain vaiheessa elinkaarta, jolloin vaihdetaan tai siirretään taka-alalle.
All lives matters.
Let's go Brandon

Therealsamppa



https://www.tori.fi/satakunta/Volvo_BM860_104111554.htm

Parempaakaan topicia keksinyt  ;D

Isäntä tuommosesta kiinnostui, ite varmaan saisin rahoituspuolen hoitaa  ;D

Minkähänlainen operaatio on vaihdelaatikon kunnostus moiseen, onko tehtävissä itse? Siisti päällepäin, tiedä sitten kuinka paljon tuntia takana, vanhahan se jo on
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 19 joulukuu, 2022, 22:42

https://www.tori.fi/satakunta/Volvo_BM860_104111554.htm

Parempaakaan topicia keksinyt  ;D

Isäntä tuommosesta kiinnostui, ite varmaan saisin rahoituspuolen hoitaa  ;D

Minkähänlainen operaatio on vaihdelaatikon kunnostus moiseen, onko tehtävissä itse? Siisti päällepäin, tiedä sitten kuinka paljon tuntia takana, vanhahan se jo on
osta pois, eiköhän liene ihan helppo korjata moinen loota sinulta. Ei vaikuta edes kalliilta kuntoon nähden.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 19 joulukuu, 2022, 22:42Isäntä tuommosesta kiinnostui, ite varmaan saisin rahoituspuolen hoitaa  ;D
Onko sillä oikeen joku tarvepaikkakin tolle, jota ei muulla hoida?
En varmasti oo.

Therealsamppa

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 20 joulukuu, 2022, 01:11Onko sillä oikeen joku tarvepaikkakin tolle, jota ei muulla hoida?

Onhan minulla se 4 akselinen kippi Sisu ja raktoriin löytyy kippikärryä että ei mitenkään välttämätön hankinta olisi  ;D

Painavahan tuo on, ja vain 4x4 vetotavalla, että ei liian pehmeässä edes taida raktoria ja kärryä paremmin kulkea?

Mutta oma viehätyksensä tuommoisessa olis  ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Poweri


Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 19 joulukuu, 2022, 22:42

https://www.tori.fi/satakunta/Volvo_BM860_104111554.htm

Parempaakaan topicia keksinyt  ;D

Isäntä tuommosesta kiinnostui, ite varmaan saisin rahoituspuolen hoitaa  ;D

Minkähänlainen operaatio on vaihdelaatikon kunnostus moiseen, onko tehtävissä itse? Siisti päällepäin, tiedä sitten kuinka paljon tuntia takana, vanhahan se jo on


Oisko suunnanvaihtaja tossa koneen ja vaihteisto-aksilan välissä? Helppo homma, kone pukeille, muutama pultti auki ja pyörittelee vaihteisto-aksilan pois tieltä...


Tosta näkee että suunnanvaihtaja tuskin painaa tonnia enempää.

Kovasti painottavat tuon hyvää etenemiskykyä nimenomaan, tarkoittaneeko sitä että se ei ole kovin hyvä sitten.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 19 joulukuu, 2022, 22:42

https://www.tori.fi/satakunta/Volvo_BM860_104111554.htm

Parempaakaan topicia keksinyt  ;D

Isäntä tuommosesta kiinnostui, ite varmaan saisin rahoituspuolen hoitaa  ;D

Minkähänlainen operaatio on vaihdelaatikon kunnostus moiseen, onko tehtävissä itse? Siisti päällepäin, tiedä sitten kuinka paljon tuntia takana, vanhahan se jo on
Ei ole tosiaan hassummassa kunnossa! 8)
Nuo oli jo reilu 30 vuotta sitten melko kamalaan kuosiin yleensä ajettu. Tuossa on ihan ok pintaiset renkaat ja käytännössä kolhuton kone, niin on ollut todella nätillä käytöllä, tai vähän ajettu. Noin siistiä en muista koskaan nähneeni. :))
Silloin tuli ajettua jokunen tunti noita. ::)

Etenemiskyky on oikeasti  hyvä.
Aattelet siihen traktorin kärryyn toimivan vedon, niin aletaan olla lähellä sitä mitä dumpperilla.
Takimmainen akseli noissa on siis vain jakamassa painoa, mutta eipä noita ole tarkoitettukaan ajettavaksi runkoa myöten suossa.



Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Voi olla että tätä joutuu seuraamaan.. :o

Åkerman pois kultamailta


Rraneet lähtee hakemaan Åke H16B Lemmenjoelta ajamalla.. :rotfl:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement