Bensakoneesta Flexifueliin?

Aloittaja Coronet-66, 13 tammikuu, 2020, 15:45

« edellinen - seuraava »

Dohc

Iso turboahdettu kaksitahtidiesel on  toistaiseksi moottoreiden kingi, mutta innolla odotan kaksitahtibensakoneen läpimurtoa isojen konttialusten moottoreina! :P Hirmuiset paisarit pitäis kyllä olla, juu! :))             
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

sössö

tulisi edes autoon. 90- luvullahan oli fordilla kokeilussa 2 tahti fiesta missä oli enemmän tehoa mitä nelitahtisessa ja pienempi kulutus mutta joku markkinointijuttu sitten oli minkä vuoksi tekivät lopulta vaan nelitahtita.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 05 heinäkuu, 2022, 14:29Saatana perkele on tämä säästäminen vaikeaa. Kysyin täältä Oulusta Dodge Durangon flexifuel muutos tarjoukset, 650 ja 669€.
Tästä jäisi hyvityksen jälkeen maksettavaa 450€. Arvaanko oikein että ainakin kymppitonni pitää ajaa että maksaa itsensä takaisin? Jos ajelisi vaikka 16 l sataselle tyylillä. Ja vähän tiheämmät öljynvaihdot? Ei siis kannata, tuskin tuo myyntihintaa nostaa?
Diesel on puhtaampi

Pertti K

Ei nosta, jostain luin että voi olla jopa vaikeammin myytävä. Ite muistaakseni laskeskelin että 20 000 km ajolla maksaa takaisin. Nyt on hintaero suurempi kuin silloin. En ole kyllä hirveän paljon tiheämmin öljyjä vaihdellut, puolet ajoista kumminkin mennyt bensalla.
Tiukasti aisalinjalla.

Kyrpov

1500km reissu tuli viinat tankissa heitettyä maantietä.

Jostain syystä viinalla vähän ailahtele kulutus. 9.5-11 oli maantiellä. Onnistuin tankkaamaan 1.75-1.85 hintaista viinaa reissun aikana kun bensa oli vielä 2.5 eurossa (nythän ne bensat on 2.3 pinnassa). Tuolla 11 litran kulutuksella se vastasi n 8.1 litran kulutusta bensalla. 9.5 litralla pitikin bensavehkeellä päästä jo alle 7 litran.

Eli vaikkakin kulutus vähän ailahteli, en omalla kalustolla olisi halvemmalla ajanut. Kyydissä kokoajan neljä hlö+matkatavarat ja ohituksiakin tuli.

N 70€ äkkiseltään laskettuna bensaan verrattuna säästin ko reissulla ajaen viinalla.
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 05 heinäkuu, 2022, 19:59Tästä jäisi hyvityksen jälkeen maksettavaa 450€. Arvaanko oikein että ainakin kymppitonni pitää ajaa että maksaa itsensä takaisin? Jos ajelisi vaikka 16 l sataselle tyylillä. Ja vähän tiheämmät öljynvaihdot? Ei siis kannata, tuskin tuo myyntihintaa nostaa?
Mutta oletko varma ettei siinä durangossa ole jo flex fuel valmiutta? Jenkeissä se kun on tullut verrataen varhain ja eihän se durango mikään tyyliin 90- luvulta ollut?

isalmela

Lainaus käyttäjältä: sössö - 06 heinäkuu, 2022, 01:09Mutta oletko varma ettei siinä durangossa ole jo flex fuel valmiutta? Jenkeissä se kun on tullut verrataen varhain ja eihän se durango mikään tyyliin 90- luvulta ollut?
Joo selvitin asiaa jo silloin kun yritin vaihtaa Lincolnin 300C Hemi Chrysleriin, ei kelpaa
Diesel on puhtaampi

pekka karvonen

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 05 heinäkuu, 2022, 14:29Saatana perkele on tämä säästäminen vaikeaa. Kysyin täältä Oulusta Dodge Durangon flexifuel muutos tarjoukset, 650 ja 669€.

Entäs jos sen kaasuttas? Maksaa toki jonku tonnin ja yhen tontun saat valtiolta takas. Holstinmäen autohuoltohan nuita tekee. Ruskossa hinta 1,88€/kg. Sitä en tiedä että käyttääkö konverstoidut autot kokoajan bensaa hieman seassa eli ei? Ajoahan tuonkin kuolettaminen vaatii.

Ai mää vai? Näillä ripuliranteilla kö?

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: pekka karvonen - 06 heinäkuu, 2022, 10:24Entäs jos sen kaasuttas? Maksaa toki jonku tonnin ja yhen tontun saat valtiolta takas. Holstinmäen autohuoltohan nuita tekee. Ruskossa hinta 1,88€/kg. Sitä en tiedä että käyttääkö konverstoidut autot kokoajan bensaa hieman seassa eli ei? Ajoahan tuonkin kuolettaminen vaatii.


Kaasulla kun ajaa niin sehän on sillon kaasulla kokoajan jossei sitten startissa avita bensalla. Isoilla kulutuksillahan ei edes hirmusia ajoja vaadi, että kaasu maksaa itsensä takaisin.
Sinä vain

Anza

Nyt Volvon mk1 V70 ollu pari tankillista pelkkää etanolia. Öljyt vaihtelen muutenki 10tkm välein ja tulpat ois vaihtoiässä.

Käytöksessä ei juuri huomaa eroa. Matkaa ajaessa kulutus heittelee pari kolme litraa enemmän kun bensalla. Tähän ei oo mitään sarjoja asennettu. Eikä autolla juuri kiihytellä tai ajeta asuntovaunun kanssa, niin olettaisin toimivan lämpimällä kelillä ihan näinkin.
Syksyllä enemmän bensan seosta tankkiin niin lähtee käyntiin.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Anza - 06 heinäkuu, 2022, 14:51Nyt Volvon mk1 V70 ollu pari tankillista pelkkää etanolia. Öljyt vaihtelen muutenki 10tkm välein ja tulpat ois vaihtoiässä.

Käytöksessä ei juuri huomaa eroa. Matkaa ajaessa kulutus heittelee pari kolme litraa enemmän kun bensalla. Tähän ei oo mitään sarjoja asennettu. Eikä autolla juuri kiihytellä tai ajeta asuntovaunun kanssa, niin olettaisin toimivan lämpimällä kelillä ihan näinkin.
Syksyllä enemmän bensan seosta tankkiin niin lähtee käyntiin.
Suosittelen sarjaa jos tollanen heittely sulla ja muuten auto kunnossa. Mulla se on 10-15% maantiellä kulutuslisä.
Sinä vain

Anza

Pitäis kokeilla tulpat vaihtaa ensin ja putki kuulostais pörisevän. Saisko ilmaa happianturille.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 06 heinäkuu, 2022, 11:54Kaasulla kun ajaa niin sehän on sillon kaasulla kokoajan jossei sitten startissa avita bensalla. Isoilla kulutuksillahan ei edes hirmusia ajoja vaadi, että kaasu maksaa itsensä takaisin.
bensaa ei tartte edes starteissa sellasilla normikeleillä.. Olisinkohan tankannu ehkä 10 litraa vikan puolen vuoden aikana. Syksyllä aattelin ottaa ennen pakkasia täyteen jos hinnat laskee.

Välillä on suositeltavaa ajaa hetki bensalla jotta imusarja ja venttiilit puhdistuu.

deeäxä

mikähän tuossa mun volvossa mahtaa olla, kun keskikulutus on noussut 9,5 -> 12,3/100km senjälkeen kun siirryin 50/50 bensa/etanoli seokseen? jotenkin suhteettoman kova nousu tolla seoksella. matka-ajoa aika paljon.

auto on V70 R ykköskoppaa. liian matalat puristukset?
katottu vaan auton ajotietokoneelta tämä, mut selkeästi kyllä useammin joutuu tankilla käymään, joten ei varmaan pahasti metsässä.

jos olen oikein ymmärtänyt, tuon verran pitäisi kulutusta pitäisi olla suunnilleen kun tankista ei löydy kun etanolia enää. ei mitään vikakoodeja pukkaa, eikä autolle ole tehty mitään muutoksia.
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

LPR

Lähtöpelissä pitäis koko seoskartta tehdä uusiks, eikä mitään huijauspalikoita rakennella. Vaparissa ei vastaavaa hyötyä silti saada. Ahdetussa jotain hyötyä on saatavilla, sekin lähinnä siinä, että kestää ajaa kovemmilla paineilla.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton