Millaiset humppavehkeet autossa?

Aloittaja Jooli, 25 joulukuu, 2020, 00:34

« edellinen - seuraava »

Jooli

Onkos porukalla tapana panostaa auton äänentoistoon millä tavalla? monessa uudemmassa toki vakiot soi ihan mukavasti nekin.
Mulla on nyt vanissa vaan pioneerin bluetoothia tukeva 1-din mankka, pioneerin 2-tie kajareita 4kpl ja 2kpl vanhaa peerlesin 12" subia jbl.n kotikaapeissa matalia toistamassa ;D Sointi on markan panostukseen nähden ihan ok.

Edellisessä oli vastaava pioneerin soitin yli/alipäästösuotimineen ground zeron erillissarja kojelaudalla, kenwoodin takakajarit ja 2kpl herzin 12" "paine" elementtejä, kyllä se sen verran soi ettei tienviittoja nähnyt lukea tärinältä, ja oli kuulemma poliisitkin saatu paikalle turun tehdasalueella soitellessa  ;D

Jeeppi soi hienosti vakio infinityn vahvari/kaiutin paketilla, mut sitäkin parantelin soittimen ja lisä subbarien kanssa, siinä nyt mentiin vähän basso edellä ni ikkunaa kun avasi raolleen ni tyhjä tölkki pysyi siinä ikkunan raossa ilmassa kun sopiva biisi löyty  :-\


Mulla kun nuo autot toimii mökillä ja kotona työmaaradiona ja mulle toi ajelu ja musiikin soitto on jonkinlainen rentoutumiskeino ni pitää saada spotify kuulumaan.





jariha

740:ssa soi molemmat kuskinpuolen kajarit, v70:ssä kaikki orkkisskopet volvoaudiolla ilman subbaria, accordissa hyvin soiva orkkis hondasound subbareineen/vahvareineen ja sotossa aikanaan kalliit 40tmk:n pioneerin setit kasetilla/cd:llä, luumussa subbari ja erillissarjaa sekä kohtalainen vahvari... joskus aikoinaan tuli rakenneltua äitemuorin korollaan hyvinsoivat systeemit ennen armeijaa ja sittenkun ne omaan sivikkiin stadissa ne siirsin niin tuli narkkari joka ne pölli ni loppu mielenkiinto ko. touhuun :o
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

HendriXXX

Eipä noita musavehkeitä autoon ole tullu satsattua. Siellä menty aina aikalailla niillä vakioilla tai mitä on ollu autoa ostaessa paikallaan.

Asunnon musalaitteisiin oon joskus vähä satsannu, museovehkeitä nekin jo alkaa olla, mut en ole katsonu tarpeelliseksi niitä alkaa päivittää. Siellä on pääkajareina vanhat mutta uskolliset Dalin 5005:set, Yamahan rvx396 vaffari, Keffin keskikajari ja omatekele subi. Yamaha ja Dalit on ostettu 20v sitten ja Keffin pelastin 20€:lla kaatikselle menemiseltä.

Tuo subi sisältää Infinityn Ref1260W elementin, Hypexin DS2.0 Class-D vahvistinmodulin. Itse kotelo on ~100L refleksikotelo, joka viritetty ~21Hz tuntumaan. Käytännön toisto menee jonnekki 14-15Hz nurkille. Kotelo on tehty 26mm koivuvanerista (lattiavaneri, paksuviiluinen). Elementti on suunnattu lattiaa kohden. Subi on maalattu mattamustaksi. Kasatun subin paino 55kg. Tein sen joskus ehkä 5-6v sitten.

Caprice305

1din bt soitin, ilman cd:tä, ja 4 kajaria jotka rätisee basson tahdissa, mutta synkassa. Rockabilly ja country siis soi, vaan ei basso jytke.
All lives matters.
Let's go Brandon

Kyrpov

Aux soitin löytyy joka autosta, muuuten en niilä hifistele, kenwoodeja on 2/3.



Joka autossa edessä vakiota paremmat perus kakstieämyrit ja kahdessa autossa 12" subbari kontissa. Jeep ainoa auto missä ei subbaria kiinni vaan ois mulla mds 10" valmiina. Mds on noi kaks 12", predator ja sitten se flät malli. Halvoiksi soi hyvin.
Sinä vain

Pertti K

Harrastevehkeissä ei ole tullut panostettua, paitsi nyt Camaroon laitoin Retrosoundin vehkeet ulkonäöllisistä syistä ja niiltä löytyi kojelaudan keskipaikkaan sopiva kajari.

Käyttiksiin tuli aikanaan panostettua kyllä, mutta alkaa tämän vuosituhannen vehkeissä olemaan niin "hyvin" integroituja nuo vehkeet ettei aina viitsi nähdä vaivaa. Mersussakin vakiot HK:t mitkä on ihan semi-ok.
Tiukasti aisalinjalla.

Kyrpov

Mullakaan ei passatissa ollut tarvetta parannella paitsi subbarilla. Moni +2000 auto on jees vakioilla kun subin lisää, toki on vanhemmissakin hyviä. 6x9 hattuhyllyllä aina perusvarmaa tukea
Sinä vain

Pertti K

Passatissa mulla oli parhaat popit mitä missään. Alan kilpailuissa menestyneellä kaverilla laitatin. Laadukas 2-tiesarja vahvistetuilla vakiopaikoilla ja toiseen takaposkeen upotettu subbari. Alpinen soitin missä parametrinen taajuuskorjain ja jokaisen kaiuttimen "etäisyyttä" pystyi säätämään erikseen. Mulla oli muistipaikoissa erikseen kuskin ja vänkärin paikkojen säädöt.

On nuo Mersun vakiovehkeet kumminkin aika paljon paremmat kuin Paskatin.
Tiukasti aisalinjalla.

sämpy

Alhvassa tehdassubbari kontin vasemmassa takasivussa kun on muka "Bose" -versio, mutta ei siitä ole tien päällä mitään iloa kun hukkuu hiljaisessakin autossa tiemeluun ja viimeistään sporttiputkiston ääniin. Ainoastaan parkissa sen toiminnan huomaa.

Avataren auto ainoa jossa on vähän potkua, sekin retrokamaa kun 80-luvun Pinohiiret kuuluu vähän kuin harrastuksiin. KPX-660 kasettisoitin, taajuuskorjain. GM-2000 vahvari ja pari modernia 6x9 laitosta hattuhyllyllä upotettuna vähän järeempään MDF kaulukseen. No on siinä "moderni" CD-soitin kanssa kytketty samaan systeemiin.

Löytyy kans pienempi KPX-440 ja muutakin aikakauden tuotosta useampi laatikollinen. CDX-3 jne..

Betassa on vähän erikoisempi systeemi. Muistaakseni Blaupunktin, keskikonsolista törröttää "suihkuletkun" päässä satelliitti jossa on radion pikavalinnat ja volyymisäätö ihan analogisina systeemeinä, jostain 80-luvulta.

Mutta olen aika vähään tyytyväinen noitten autojen kanssa. Radio on yleensä kiva ja se että auto vie perille.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Kyrpov

Radion kuuntelu syrjäseuduilla ym huonolla kuuluvuusalueella tekee hyvin hallaa hyvällekin äänentoistolle varsinkin subbarille
Sinä vain

Lerssinen

Soitin aikoinaan db-draggia, olipahan idiootti harrastus  :o 
Joskus pärjäsinkin ja sain palkinnoksi lisää laitteita jotka sitten poltettiin ahneuksissaan ja taas maksettiin. No, jäihän siitä sellainen että nytkin on ivecon hytissä pieni aktiivisubi penkin alla.

Sleepercooler

Mun käyttis S-cortissa on orkkis Ford radio cd:llä, etu ja taka skopet.. Sit mun vara autossa, tai vaimon Audin S neposessa orkkis bosen kajarit subilla ja tehdas soitin, ihan ok sointi, voi jopa metallia kuunnella kovaa :hendrixxx:
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Toyopet

Ei minun crownissa mitään kuule, turha mitään viritellä.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 25 joulukuu, 2020, 15:12Soitin aikoinaan db-draggia, olipahan idiootti harrastus  :o 
Joskus pärjäsinkin ja sain palkinnoksi lisää laitteita jotka sitten poltettiin ahneuksissaan ja taas maksettiin. No, jäihän siitä sellainen että nytkin on ivecon hytissä pieni aktiivisubi penkin alla.
Katoppas, kohtalotoveri  ;D Meidänkin db-drag porukalla oli aikoinaan oikein Euroopan mestaruuslukema hallussa. Siitäpä on jo 15 vuotta aikaa kun riisuin stereovehkeet autosta. Lähtivät kiertoon, kun ei työsuhde Micraan viitsinyt lähteä niitä änkeämään  O0
Diesel on puhtaampi

jusssi

Just oon tuossa väkertelemässä Cutlassiin kevyttä hifiä; 2kpl parikytävuotta sitten hankittuja A220 vahvistimia, toisella etuovien Herz 6,5" erkkasatsia ja toisella Sony 8" subia peräloosterissa ohjaten. Välissä antiikkinen Boss 3-tie aktiivijakari. Kojelaudalle vielä uudet 3,5" alkuperäisille paikoille korkeita täydentämään. Uusi mankka siihen vielä. Uudet roippeet tilasin Autostudiolta, on näköjään edelleen hyvissä voimissa sekin pulju; isot valikoimat ja hinnat markkinoiden edullisimpia. Eiköhän nuilla hevirokki soi ihan poistiekseen. Ehkä jos jostain vielä jonku (vanhan) 2 kanavaisen vahvistimen saan halvalla, vois takaikkunalle uusia jotkut ämyrit, nyt jätän ne vanhat mykäksi.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.