Matti's garage

Aloittaja MJF, 17 maaliskuu, 2021, 15:08

« edellinen - seuraava »

juhapih

juu ja nokka maassa... sama peli. Missä lienee...

MJF

Kilvet on siirtynyt 69 Coronettiin ja loput paaliin. Coronettikin on seisonut myös 80-luvun lopulta, mutta on kuulemma vielä tallessa samalla omistajalla.
Mopar on parsa

MJF

Sunnuntaina illalla vaihtelin kesärenkaat Satelliteen, sen jälkeen onkin tullut vettä ja lunta niin ettei ole tarvinnut tallista ottaa ulos  >:(  Siinä ruuvailessa pojat työnsi lokari-Jeepin tallille että katsotaan miksi se hyytyi viime kesänä  kesken ajon. No kipinää ei löytynyt ja sovittiin että jatketaan aamulla vian etsimistä. Aamulla yhdeksältä rouva tuli sitten herättämään että pojat meni jo, olivat jo kuudesta asti odottaneet millon mennään...

Pojat sai tehtäväksi löysätä taka-akselin irti ja puhallinkopan irrottamisen, koppa ei mahdu tulemaan jarrulevyn takaa ilman akselin löysäämistä. Itse sai hörppiä aamukahveja ja katsoa päältä  8) Vauhtipyörä puhdistui samalla vauhdilla kun oli innokkaita rappaajia. Itse ihmettelin nyt syttyosia kun saatiin ne näkösälle. Kärkivälihän sieltä oli ummessa. Kärjet on kyllä nähneet parhaat päivänsä niin päätettiin hommata uudet. Siinä kun yritin säädellä kärkiväliä niin konkalta rapsahteli kans johdot poikki, oliko jo ennestään sitäpä ei kerennyt todeta. Maanantaina kun oli pyhäpäivä niin niiltä osin jäi taas remontti siihen.
Illemmalla tuli ruokapöydässä puhetta että sitä vois kuulemma "tuunata" maalauksella. No sehän passasi mulle, onkin ollut mielessä että johonkin tarvii harjoitella maalausta pitkästä aikaa ;D  Ei kun takaisin talliin, pojjaalle toffeelaikka porakoneeseen ja teippejä hinkkaamaan. Nostettiin samalla kori pois rungolta. Sieltähän oli yksi runkoputkikin poikki, tuleepahan samalla korjattua sekin.
Ei muuta kuin epäkesko töihin, pahimpiin naarmuihin sipaisu kittiä ja vähän hiomaväriä täytteeksi. Takapäässä on ikävä reikä, miettiny paikkaisko sen vai laittaisko jonkin rekisterikilven peitteeksi. Kaasutin ja ryyppynappi tulee tuohon reijälle niin ei kyllä ihan umpeenkaan viitsis laittaa :thinking: Väriksi tulee musta ja flakea sateenkaaren väreissä.






Mopar on parsa

slant sickness

Ahkeria poikia. Ei meidän jannut tuonut edes rikkonaista polkupyörää remonttiin. Mun piti itse käydä hakemassa ne pajalle.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

1purehell

Mä sovitin pojan Lokari -jeeppiin mopoauton tasauspyörästön/suunnanvaihtajan.  ;D  Tulihan muuten hyvä etenemiskyky sille Jeepille.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Rusty

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 07 huhtikuu, 2021, 09:08Ahkeria poikia. Ei meidän jannut tuonut edes rikkonaista polkupyörää remonttiin. Mun piti itse käydä hakemassa ne pajalle.


Tämä kuulostaa enemmän nykyajan meiningiltä.
Ah, ahtaita aikoja.

MJF



Hiontaväri pinnassa, jospa ne enimmät naarmut jäisi piiloon. Tuon ajattelin vaan karhunkielellä siloitella. Hiontaväri toimii myös muovipohjana, Kent Ultrafill kilikolipurkissa. Ens viikolla sitten suunnitella pintaväriä kun taas kerkiää.
Mopar on parsa

MJF

Jeeppirojekti tökkii heti alkuunsa. Kärkisarja piti tilata kun ei paikallisista tuntunut enää saavan tuommoisia. Pitkä matka on ollut keskisuomesta kun on jo viikon tehnyt matkaansa  ::)  Ja maalitarvikkeitakin on vielä tulossa maailmalta. Jatkuu kunhan posti saa paketit tuotua...
Odotellessa hitsataan Belvedereä, sitä hommaa vielä riitää kuitenkin  8) Auton kääntö ja vänkärinpuolen helman kimppuun. Samanlaista paperia oli mitä kuskinpuolellakin, koko matkalta sisä ja ulkopelti uusiksi. Huomiselle jäi vielä vähän putsausta että pääsee sisäpeltiä mallaamaan, jospa sen saisi huomenna kiinni.
Tuli ostettua myös shrinking disk pikkurälläkkään. Kovasti ainakin juutuupissa kehuvat että on hyvä lommojen oikomisessa. Proshapersin Wray Schelin on opastanut moneen kertaan videolla :D Vähän kokeilinkin jo etulokasuojan viimeistelyyn ja kyllähän tuo taisi paremmaksi oieta.




Mopar on parsa

MJF

Sisäpelti meni heittämällö paikalleen  pikkuputsausten jälkeen. Hitsauskone vaan taas alkoi tökkimään niin meni loppuaamu taistellessa. Ei oikein ole tykännyt tuosta 0,6 langasta, ei oikein huilaa. Spiraalin puhdistamisella meni toistaiseksi, mutta pitää varmaan ostaa uusi jossain välissä.
Jälkeenpäin tuli mieleen että olisko turvavyön paikkaa pitänyt siirtää kans  ::) Penkkihän on samassa kohti, mutta nyt jää pöljästi keskelle oviaukkoa.

Mopar on parsa

MJF




Helman sisälle vähän jäykkäriä omasta hatusta, alunperin ei ole ollut kuin pikkupätkä takapäässä. Sekin piti katsoa toisesta autosta kun ei juurikaan ollut jäljellä enää... Pintapeltikin alkaa oleen viimeistelyä vaille asennusvalmis.
Mopar on parsa

MJF

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 01 huhtikuu, 2021, 23:56Onko tää ollut kultaflakella maalattu joskus muinoin, ennen tuota mustaa?

Nii olihan mulla kuvia tästä, miten mää en niitä laittanutkaan  :o  Muistaakseni Tampereella kuvattu.


Mopar on parsa

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: MJF - 23 huhtikuu, 2021, 02:27Nii olihan mulla kuvia tästä, miten mää en niitä laittanutkaan  :o  Muistaakseni Tampereella kuvattu.




Huhhuh.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

juhapih

Lainaus käyttäjältä: MJF - 23 huhtikuu, 2021, 02:27Nii olihan mulla kuvia tästä, miten mää en niitä laittanutkaan  :o  Muistaakseni Tampereella kuvattu.




Siinähän se, Jussin Belvedere... RIP molemmille..

MJF

Tännään kerkesi hitsata ulkopellin kiinni autoon. Pelti tarvi vielä muutaman vedenpoistoaukon, ei nyt pelkkiä reikiä viitsinyt niillekään porata. Eipä kerennyt ottaa niistä kuvaa erikseen, oli vauhti päällä että kerkiää tehdä ennen eskarilaisen kotiintuloa  :o Sitten tulikin siirrettyä auto hetkeksi eri talliin, on tässä vähän rästiinjääneitä hommia mitä pitää nyt välissä tehdä.
Jeepin maalauksestakin pitää vielä neuvotella poikien kanssa, viimeksi kun oli puhetta niin en kuulemma saa maalata  :-\ Flaketkin tuli tänään, johonkin niitä pitäisi päästä kokeileen...






Mopar on parsa

MJF

Vappuajelulla tuli tonni täyteen syksyn leimauksen jälkeen  8)



Mopar on parsa