Matti's garage

Aloittaja MJF, 17 maaliskuu, 2021, 15:08

« edellinen - seuraava »

MJF



Eka alkuputki hitsattuna. Ihan eka putki koskaan mitä hitsasin tigillä. Taidan kuitenkin näissä mustissa putkissa käyttää jatkossakin miggiä  ??? Hitokseen hidasta ja vaatii paljon valmisteluja. Onnistuessaan on kyllä nättiä saumaa, mutta jostain syystä elektrodi oli satoja kertoja sulassa kiinni  :o  :-*
Mopar on parsa

Hupeli

Lainaus käyttäjältä: MJF - 07 syyskuu, 2022, 19:21

Eka alkuputki hitsattuna. Ihan eka putki koskaan mitä hitsasin tigillä. Taidan kuitenkin näissä mustissa putkissa käyttää jatkossakin miggiä  ??? Hitokseen hidasta ja vaatii paljon valmisteluja. Onnistuessaan on kyllä nättiä saumaa, mutta jostain syystä elektrodi oli satoja kertoja sulassa kiinni  :o  :-*

Älä nyt..nätistihän putki näyttää istuvan :)
Omaan ajattelin laittaa jousto osat nokan sisään ajon jälkeen.
Vois donitsitkin pysyä parempina :)
Rosteri ydintäytteellä...

MJF

Istuu ihan hyvin, paremminkin voisi kyllä olla. Mutta kun tekee toisen samalain niin näyttää vaan paremmalta  :cheers: Takaputkien teko ja noiden viimeistely jää ens vappaille, mutta kyllähän tuolla jo tuommosenaan ajamaan pääsee. Tarttis lauantaina päästä ruisaileen.



Mopar on parsa

MJF

Päästiin lauantaina ruisaileen ja muutama reissu on tullut ajeltua senkin jälkeen. On se taas niinkuin eri auto kun on vähän ääntä ja vetojakin  :mosh:



Itse moottorinvaihto meni kohtuudella, samanlaisia kun periaatteessa ovat. Kaasarille tulevaa kickdownin tankoa piti jatkaa ja kaasuvaijerin kiinnikettä siirtää muutama sentti ylös ja eteen. Molemmat johtuen nelikurkkuisesta kaasarista. Kiinnikkeestä tein perinteiset cad-piirrustukset jatkopalan suunnitteluun :) Pakkasproput tuli taas vaihdettua, vastahan minä 18 vuotta sitten ne laitoin o_O Oli kyllä uskomaton määrä sontaa lohkossa vaikka silloinkin pesin puhtaaksi.
Jostain syystä kaasu vielä vähän takertaa, ei ihan täysin palauta kiinni asti. Ja kickdown alkoi takertaan kun laitoin vivun linkkiin tarvikeklipsulla. Orkkiklipsussa on vähän enempi mutkaa ettei ota kiinni. Näille pitää tehdä jotain heti ensitilassa.





Mopar on parsa

slant sickness

Hyvät höpinät. Takavaloista voi nähdä vaihteen kytkemisen hetkellä laturin tyypin. On se kuitenkin historiallinen tuote, telamiina siis. Kaikkein ensimmäinen piidiodeilla toteutettu auton laturi. Muut vielä latasivat generaattoreilla, silloin kun Mopareissa oli moinen varuste.

Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

MJF

Eipä ollutkaan telamiina, vaan Nippondenso. Varmaan jo vuonna 2004 vaihdoin tästä autosta telamiinan pois, eikä sen jälkeen ole ollut missään. No farmarissa oli ostaissa, mutta sekin vaihtui yhden uuden telamiinan jälkeen Nipponiin. Lataa hyvin tyhjäkäynnillä, tuossa videolla kait oli sen verran kylmä moottori että kävi sen verran matalalla tyhjäkäynnillä ettei Nipponikaan ihan täyttä antanut ulos  8)
Mopar on parsa

MJF

Takaputketkin olis nyt vähää vaille valmiit, toinen on vasta heftissä.





Mopar on parsa

MJF

Tipsejä mallailin, valmiita kun ei raaski tilailla niin tehdään rosterista. Eka versio kolmesta putkenpätkästä. Kuvassa näyttää ihan kohtuulliselta, mutta vaatii vielä kovasti venyttelyä liitoksiin. Ja rosterihan venyy kevyesti :D



Mopar on parsa

MJF





Semmonen siitä tuli. Vielä toinen ja kiillotusta.
Mopar on parsa

MJF


Kuhan kuljailin. Lukkoperää kyllä kaipailee
Mopar on parsa

MJF

Nyt kun pakoputket on ojennuksessa niin pitää tehdä muutamia rästihommia pois...

Ekana serkkupojan Coupe quattro. Lähtökohtana on 2,3 20v 7A koneella oleva vapari, 4x108 jako => 5x112. Eteen tuli C4 korimallin 100/A6 quattron (ei S4/S6) takanapa. Pikkasen joutuu sorvaamaan pykälää pois, muuten sopii suoraan kun on isompi pyöränlaakeri edessä. Jarrulevyksi S2 levy ja oma satula sopii suoraan sen kanssa.
Taakse sitten sopii B5 A4 quattron takanapa ja levy. Oma satula sopii kun teki 8mm spacerit satulan ja nilkan väliin. Samalla rikkinäisten jarrukumien vaihtoa, uudet jarruletkut ja yleistä nivelien ja puslien kuntotarkastusta. Vannevalikoima laajeni nyt huomattavissa määrin tämän auton kohdalla  :)
Pari paikkaa pitää vielä hitsata kuskinpuolen helmaan seuraavalla tallivapaalla.
Mopar on parsa

MJF



Helman kans kävi ihan perinteiset kun putsasi pakkelit ja massat pois  ::) Etuosan paikka laajeni tuonne mistä vasara meni läpi. Noh, kanttaillaan vähän isompi paikka...

Perjantaille olis suunnitelmissa pientä roadtrippiä, omalle Audille yks varaosa-auto lisää...
Mopar on parsa

MJF

Sieläpä olikin heleman jäykkärit siihen malliin ettei koko palasta viittinytkään vaihtaa. Vasara meni takemman jäykkärin kohdalta läpi, sinne menee vaan pikkupala.


Mopar on parsa

MJF

Lainaus käyttäjältä: MJF - 04 lokakuu, 2022, 16:36Perjantaille olis suunnitelmissa pientä roadtrippiä, omalle Audille yks varaosa-auto lisää...

No nysse on tekniikanluovuttaja kotona. Moottorin ja vaihdelaatikon lisäksi kaikki on myytävänä

Mopar on parsa

MJF

Ei olekaan myytävänä kun kävin vahingossa katsastamaan tämänkin  :banghead: No myydään sitten edellinen käyttöauto ja ajetaan tällä kunnes moottorinvaihto on ajankohtainen... Oli ostaissa öljynpainevikainen ja leima ummessa. Imusihti oli imaissut silikonia itseensä niin oli vähän tukossa. Vielä haluaa vilkutella mittariston täydeltä hälytyksiä, pitää tilata pussillinen antureita ja johtoliittimiä  ::)

Mopar on parsa