Mehumaijat

Aloittaja kuutio, 04 kesäkuu, 2021, 19:51

« edellinen - seuraava »

kuutio


Siellä se nyt lopulta on. Uus tehostaja. Yhestä letkunpätkästä jäi kiinni ettei päässy testaaman.
All work and no play makes Jack a dull boy.

Poweri

Mehumaija lie kutsumanimi jollekin tietylle konetyypille?
Mille?
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 04 kesäkuu, 2021, 21:27Mehumaija lie kutsumanimi jollekin tietylle konetyypille?
Mille?

Taitaa olla lusikkahaarukka


Mikäli en hirven väärässä ole, niin sulla on mehumaija ja tela-alustainen

kuutio

Voimansiirron tyyppikin voi vaikuttaa lempinimiin
Mulla on tossa turbiini suunnan vaihtimella ja sen perässä kova laatikko
All work and no play makes Jack a dull boy.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 04 kesäkuu, 2021, 22:00Voimansiirron tyyppikin voi vaikuttaa lempinimiin
Mulla on tossa turbiini suunnan vaihtimella ja sen perässä kova laatikko
No sitten mullakin on mehumaija, turbiini jonka perässä suunnanvaihtaja, lisäksi 4 vaihteinen kova laatikko.
Transaxle se itse asiassa  on, mikä lie suomeksi, missä vaihteisto ja perä samassa.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 04 kesäkuu, 2021, 21:47Taitaa olla lusikkahaarukka


Mikäli en hirven väärässä ole, niin sulla on mehumaija ja tela-alustainen
Hyvin ymmärretty, nyt pitäs keksiä parempi nimi kuin "tela-alustainen" mikä kuulostaa virastosuomelta.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Poweri

Oma mehumaija on ollut ihmeen luotettava, tällä hetkellä ainoa vika taitaa olla se, että se on juminut nelivedolle. Varmaankin siirtohaarukka tms poikki tms. En ole jaksanut irrottaa "jakotoosaa" mikä on enemminkin PTO ulosoton mallinen murkula laatikon kyljessä.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

sössö

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 05 kesäkuu, 2021, 01:11Hyvin ymmärretty, nyt pitäs keksiä parempi nimi kuin "tela-alustainen" mikä kuulostaa virastosuomelta.
telakoneeksi noita on sanottu

Jussi

Mulla oikeempi mehumaija, ei mitään yhteyttä koneesta voimansiirtoon, paitsi öljy.
En varmasti oo.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 kesäkuu, 2021, 02:31Mulla oikeempi mehumaija, ei mitään yhteyttä koneesta voimansiirtoon, paitsi öljy.
Totta, hydrostaattinen, mulla on ajettava nurtsinleikkuri sellainen.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

kuutio

Jos aatellaan millanen oli esim Ford 4000 maatalousrakvaattori vuonna 1971 Versus samaa motoria ja jtn muitakin komponentteja hyödyntävä tr-kaivuri Ford 4500 vuonna - 71 niin kaivurin hydrauliikan teho ja monipuolisuus ja öljyn osallistuminen myös härvelin liikkumiseen ja öljyn määrä on varmaan myös vaikuttanu kys lempinimen yleistymiseen.
All work and no play makes Jack a dull boy.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 05 kesäkuu, 2021, 04:55Jos aatellaan millanen oli esim Ford 4000 maatalousrakvaattori vuonna 1971 Versus samaa motoria ja jtn muitakin komponentteja hyödyntävä tr-kaivuri Ford 4500 vuonna - 71 niin kaivurin hydrauliikan teho ja monipuolisuus ja öljyn osallistuminen myös härvelin liikkumiseen ja öljyn määrä on varmaan myös vaikuttanu kys lempinimen yleistymiseen.
Erilaisia öljyjä tossa toteutuksessa kyllä riittää tarkistettavaksi. Onko tossa foordissa tehostajallekin omansa...?

Omassa deeressä on neljät eri öljyt.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

sössö

neljät öljyt on aika vähän, normaalissa autossakin on jo ton verta öljyjä.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: sössö - 05 kesäkuu, 2021, 19:19neljät öljyt on aika vähän, normaalissa autossakin on jo ton verta öljyjä.
Viidet, unohtui etuperä, sitä kun ei sen kummemmin tarvitse tarkkailla.

Tässä topikissa puhutaan mehumaijoista, vertaileminen autoon, tai vaikka dieselveturiin tahi lentokoneeseen ei minusta ole mielekästä.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 05 kesäkuu, 2021, 06:15Erilaisia öljyjä tossa toteutuksessa kyllä riittää tarkistettavaksi. Onko tossa foordissa tehostajallekin omansa...?

Omassa deeressä on neljät eri öljyt.
On tehostajalle omansa, sen pumpun juuri vaihdoin, sinne Mobilin atf.
Motoriin meni TB 10w-30 hpd
Hydrauliikka vuotaa sinne lisäsin Stou yleisööliä kun edellinenkin laittanu
Vaihteistoon pitäs vielä perehtyä alunperin pitäs kai atf olla sinnekin, näkeehän sen että onko jtn punasta vai yleisööli sielläkin
All work and no play makes Jack a dull boy.