RVS ja muut ihmeaineet

Aloittaja Pertti K, 31 elokuu, 2021, 18:21

« edellinen - seuraava »

Anza

Suodattimen täyttö putsausaineella olikin hyvä ajatus.

Mä käytin dieselin suuttimet huollossa samalla kun vaihdettiin venakopan vuotavat o-renkaat.

Dieselhuolto Häkkinen sanoi että suuttimet karstoittuu umpeen ja sitä kautta toiminta heikkenee. Sellaseen ongelmaan tuskin noi litkut auttaa. Mutta nyky dieseliin kehittyy jotain levää nopeasti, joten sellaisen putsauksessa ehkä avuksi.

kuutio

Mä oon aina suhtautunut epäluuloisesti /vain rahastuksena kaikkiin näihin ihmeaineisiin mutta nyt on kyllä mieli muuttunut ja luotto nyky kemiaan kasvanut.

Viimisin kokeilu 205 Seal vähensi ex-Rottenin kaivurin hydypuolen vuotoja selvästi.
Rvs vähensi/melkein hiljensi kokonaan lavaRatsunin kahisevan laatikon
All work and no play makes Jack a dull boy.

rb

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 20 marraskuu, 2022, 09:46RVS vähensi/melkein hiljensi kokonaan lavaRatsunin kahisevan laatikon
......ttu kun ei ole vielä saanut aikaisiksi Corollan voimansiirron kanssa.
Kovimmilla pakkasilla se on niin tahmee, että kierrosluku tippuu 200rpm kun käynnistämisen jälkeen kytkimen nostaa ylös, että ihan selkeetä bensan säästöä olisi tiedossa...
Koneeseen yhden satsin löin ennen öljynvahtoa.
Kymppitonni lähestyy noilla öljyillä, joten vois taas muutama satakilsaa ennen vaihtoa laittaa RVS:t sisään. 

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: rb - 20 marraskuu, 2022, 14:35Kovimmilla pakkasilla se on niin tahmee, että kierrosluku tippuu 200rpm kun käynnistämisen jälkeen kytkimen nostaa ylös, että ihan selkeetä bensan säästöä olisi tiedossa...
Tuohon taitaa kyllä toimivampi lääke olla öljyjen vaihto juoksevampiin. Mutta onko sitten lämpimänä liian lirua?
Tiukasti aisalinjalla.

Camino79

Laatikko laahaa kylmänä, opeliksi pyrkii kanssa eteenpäin vaikka on vapaalla kun pakkasta on reilu parikytä-astetta. Ei sinällään mitenkään uutta eikä ihmeellistä, tuskin muuttuu öljyllä/rvs:llä sen kummemmaksi  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

kuutio

Lainaus käyttäjältä: rb - 20 marraskuu, 2022, 14:35.....
Koneeseen yhden satsin löin ennen öljynvahtoa.
Kymppitonni lähestyy noilla öljyillä, joten vois taas muutama satakilsaa ennen vaihtoa laittaa RVS:t sisään. 

Mä oon jummartanu et vois vetää yhen öölinvaihtovälin noi kalliit ärveeässät sisällä sen eka "putsin" jälkeen.
Nii mä oon tehny. Mutta kukin tyylillään
All work and no play makes Jack a dull boy.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 20 marraskuu, 2022, 17:06Mä oon jummartanu et vois vetää yhen öölinvaihtovälin noi kalliit ärveeässät sisällä sen eka "putsin" jälkeen.
Nii mä oon tehny. Mutta kukin tyylillään
Juu noinhan se ohje neuvoo. Oliko se nyt 1000 km kun käsittely on valmis että sen verran ainakin pitäisi ajaa. Ite oon putsin tehnyt monesti myös Fortella, halvempi kuin RVS.
Tiukasti aisalinjalla.

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Anza - 17 syyskuu, 2022, 08:48Suodattimen täyttö putsausaineella olikin hyvä ajatus.

Juu. Noin mäkin nyt tein kun vaihdoin naftafilsun.
Ainakin putsiaine varmasti menee lähes laimentamattomana etiäpäin.
All work and no play makes Jack a dull boy.

sössö

Lainaus käyttäjältä: rb - 20 marraskuu, 2022, 14:35......ttu kun ei ole vielä saanut aikaisiksi Corollan voimansiirron kanssa.
Kovimmilla pakkasilla se on niin tahmee, että kierrosluku tippuu 200rpm kun käynnistämisen jälkeen kytkimen nostaa ylös, että ihan selkeetä bensan säästöä olisi tiedossa...
Koneeseen yhden satsin löin ennen öljynvahtoa.
Kymppitonni lähestyy noilla öljyillä, joten vois taas muutama satakilsaa ennen vaihtoa laittaa RVS:t sisään. 
ihan normaalilta kuulostaa. ysikuupassa koko koppi heilahti kun nosti kytkimen kylmäkäynnistyksen jälkeen ylös. siinä tosin öljynä oli sae 80w, mutta tuskin muuttuisi mihinkään muilla öljyillä.

manuaalitoosan hyötysuhde on jotain 98% tms. joten paljoa ei ole sieltä saatavissa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 20 marraskuu, 2022, 21:20ihan normaalilta kuulostaa. ysikuupassa koko koppi heilahti kun nosti kytkimen kylmäkäynnistyksen jälkeen ylös. siinä tosin öljynä oli sae 80w, mutta tuskin muuttuisi mihinkään muilla öljyillä.

manuaalitoosan hyötysuhde on jotain 98% tms. joten paljoa ei ole sieltä saatavissa.
Minä ajoin faijan ysiysillä aitaan parkkiksella ku startin jälkeen nostin kytkimen. Kyllä se vapaalla oli, mut pakkasta aika paljon.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 20 marraskuu, 2022, 17:26Juu noinhan se ohje neuvoo. Oliko se nyt 1000 km kun käsittely on valmis että sen verran ainakin pitäisi ajaa. Ite oon putsin tehnyt monesti myös Fortella, halvempi kuin RVS.
fortella on hyviä aineita. Öljyn sekaan en ole laittanut mitään, mutta vesitilojenpuhdistusaine kyllä toimi hienosti kun joskus koitin. Oli hintaakin 40 euroa tai jotain, eli paljon.