Kanttikone

Aloittaja jusssi, 20 tammikuu, 2022, 18:04

« edellinen - seuraava »

jusssi

Kokemuksia pikkusista kanttikoneista autopeltihommiin? Onko Tätä kellään käytössä?
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Kalu

Tallikaverilla on tämä. Kyllä tuolla ny pellin mutkalle saa, mut aika hirvee laitos ja en kyllä ite ostais.
 Tuo sun linkkaama vaikuttaa kyllä paljonkin järkevämmältä. Jos tuo yläterä pysyy vielä paikallaan eikä liu,u kantatessa taakke, et kantista tulee terävä, ni voisin kuvitella ostavani.

Gary Grand

Mulla kanssa tuo Biltsun/Moponetin malli jonka Kalu laittoi.
Vaati minimissään  just nuo muutokset, jotka @jusssi laittamaan vehkeeseen on jo tehtaalla tehty. Eli nuo tiukkausruuvit, millä kiristää vastin pellin päälle ja jäykkärikotelon teko siihen vastimen päälle.

Eli saattaisi olla ihan käyttökelpoinen vekotin jo.. :thinking:
Kyllä mä tuolla parannellulla halpisvehkeellä olen jonkun verran nyt taitellu pellinpaloja ja saa kantin jo sille kohtaa mihin haluaa. ;D
Ilman korjauksia se pelti luisti aina paikaltaan.. >:(
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

jusssi

Kävin paikallisella IKHlla väijymässä tuota, mutta ei ollu hyllyssä... no aattelin, ettei se kai ny ihan paska oo ja tilasin sen.
Raportoin sitten.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Camino79

Parasta on kaveri jolla on pääsy 3metriseen särmäriin  :))

Mutta ihan vakavissaan, paa jussssssssii ihmeessä reportaasia onko minkään eteinen  :+1:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

jusssi

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 21 tammikuu, 2022, 22:54Parasta on pääsy 3metriseen särmäriin  :))

No semmonen Tesera ois tuolla työmaalla, ja sitäkin koittanu hyödyntää, mutta käännettävällä alaterällä ei pienimpäänkään vakoon saa kantteja kovin lähekkäin ja aika isolla r:llä tulee.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Janne-Pekka

Mulla on mietinnässä semmoinen metrin pituinen monitoimikone, maksaa tonnin tehneekö mitään?
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 22 tammikuu, 2022, 16:28Mulla on mietinnässä semmoinen metrin pituinen monitoimikone, maksaa tonnin tehneekö mitään?


Itekin sitä katellu välillä "sillä silmällä" mutta kyllä se hintalappu vaan karkottaa  :-[
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 22 tammikuu, 2022, 17:52Itekin sitä katellu välillä "sillä silmällä" mutta kyllä se hintalappu vaan karkottaa  :-[
Pitää yrittää hommata se niin siitähän se selviää tekeekö sillä mitään niin ei ainakaan muut pole samaan miinaan.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

jusssi

Kanttikoneen sain paketista ja suojarasvat (jo oli saatana tälämää...) pois. On tukevan oloinen rakenne, painimen kohotusjouset on aika onnettomat ja pyrkivät uppoomaan liian isoihin painimen reikiin. Työpaikalla sitä pikaseen kokeilin  ja 1,5mm pellin sain väännettyä 135° mutkalle. Joo se tässä on hyvä, että saa ylikanttiin. 2mm alumiini meni kans ihan napeesti tuon 135° ja siisti kantti. Ohuemmista sitten kokemusta, kun tallilla ährään mersuun paikkoja. Mutta kaikenkaikkiaan ensikokemuksen perusteella sanoisin että hintansa väärti.  :+1: 
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Sleepercooler

Mulla metrinen pala kanttikone tallissa,hyvä on, koteloiden vääntäminen vielä hieman hakusessa  ::)
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

MJF

Mulla on se isompi monitoimikone, oliko se 1320mm. Käytettynä ostin niin väljää meinaa vähän olla, mutta kyllä tuo ruuvipenkissä kanttauset ja rälläkällä leikkaamisen voittaa kovastikin  ;D
Mopar on parsa