Oldsmobile diesel

Aloittaja sössö, 16 kesäkuu, 2022, 23:04

« edellinen - seuraava »

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 17 kesäkuu, 2022, 20:04Ne vaikuttaa syöttöennakkoon
Mahtaako vaikuttaa kun ennakko säätyy kierrosten ja kaasuvivun asennon kautta.
X

Harri S

Joo niinhä  se tais olla. Siinä on se vipusysteemi. Jotenkin se sitä syöttöä muutti, oliko se pumpun kannessa nasta tai joku jolla pumpun paineeseen vaikutti ja siten pa määrään tjsp.
Mulla oli yksi korjauskirja jossa se laitteisto kuvattiin. Myin sen myöhemmin pois kun hävitin harrasteet.
Samanlainen systeemi oli mulla myös yhdessä Pomtiacin piilofarmarissa (alkuperäinen Dx high-altitudemalli) ja silloin sitä tuli ihmeteltyä (disabloitua).

Noissa mun Dx koneissa on tuo vipuennakonsäätö, muut pumput on kaikki kiinteällä ennakolla (kynäpumppuja) eikä vipua ollenkaan, vain paikka sille vaihteiston alipaineannostelijalle.
Päätoiminen harrastaja

sössö

Mulla pumpussa on joku asentotunnistin tms. käikäle kylkessä mistä lähtee kolme johtoa, ilmeisesti pitäisi mennä toosan alipainetta säätelevälle käikäleelle. Mulla liitin on vaan irtonaisena, joku "parannus" tehty.

Harri S

Näitä on yleensä paranneltu paljon.
Yleisin parannus on kilo punaista moottorisilikoonia.





Ei siis ihme että oli päässy vettä männänpäälle.
Toi oli sama koneaihio D mikä on nyt mulla Caminossa ja tuossa edellisen sivun anturinpaikkakuvassa. Vain yksi mäntä oli öljypohjassa.
Päätoiminen harrastaja

sössö

Juuh, toi auto on muutenkin paranneltu monesta kohtaa. Hytin nappirivistöstä löytyy tööttiä, keinukatkasijaa, hehkua...kojelauta on vaan niin mätä että napit tuppaa menemään edellä kun painaa :o  :D rattina kumiratti mikä ei ole oikeen edes millään kiinni. Takana turkkilevypuskuri

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 17 kesäkuu, 2022, 22:00Mulla pumpussa on joku asentotunnistin tms. käikäle kylkessä mistä lähtee kolme johtoa, ilmeisesti pitäisi mennä toosan alipainetta säätelevälle käikäleelle. Mulla liitin on vaan irtonaisena, joku "parannus" tehty.
Niissä on parhaillaan ollu kaksikin kytkinpakettia peräkkäin siinä ja vielä se mekaaninen alipaineregulaattori lootalle. Toinen kytkimistä egr:lle ja toinen turbaanilukolle. Sähköt ei liity lootan alipaineeseen...
En varmasti oo.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 17 kesäkuu, 2022, 22:23Juuh, toi auto on muutenkin paranneltu monesta kohtaa. Hytin nappirivistöstä löytyy tööttiä, keinukatkasijaa, hehkua...kojelauta on vaan niin mätä että napit tuppaa menemään edellä kun painaa :o  :D rattina kumiratti mikä ei ole oikeen edes millään kiinni. Takana turkkilevypuskuri
Mistä tälläinen helmi löytyi? Tuliko ostajien kesken tappelua kuka saa  ;D
Sinä vain

Mudracer

Olen aina ihmetellyt että miksi tehdas tunki alipainetta vaativan 350 toosan riiselin persiiseen kun 200 aski oli jo olemassa. Korjasin joskus muinoin 350 toosan ja hetken päästä tuli kiukkuinen ukko huutamaan että miksi loota ei haje isompaa. Silloin vasta selvisi että loota oli laitettu riiseliin ja modulaattorin letkulle oli laitettu nippa imusatsin ja ilmanpultsarin väliin :rotfl:  :banghead: . Tässä oli ollut orkkiksena 200 aski jotenka sitä alipainehässäkkää ei ollut kaasuvivustossa. Ilmeisesti "pikkukoppasissa" oli 200 toosa ja isommissa 350 toosa?
X

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 18 kesäkuu, 2022, 11:09Mistä tälläinen helmi löytyi? Tuliko ostajien kesken tappelua kuka saa  ;D
siitä porin vierestä. Oli mielestäni halpa ton ikäseksi. Töitäkin on. CClle kiitos vihjeestä.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 18 kesäkuu, 2022, 11:49Olen aina ihmetellyt että miksi tehdas tunki alipainetta vaativan 350 toosan riiselin persiiseen kun 200 aski oli jo olemassa. Korjasin joskus muinoin 350 toosan ja hetken päästä tuli kiukkuinen ukko huutamaan että miksi loota ei haje isompaa. Silloin vasta selvisi että loota oli laitettu riiseliin ja modulaattorin letkulle oli laitettu nippa imusatsin ja ilmanpultsarin väliin :rotfl:  :banghead: . Tässä oli ollut orkkiksena 200 aski jotenka sitä alipainehässäkkää ei ollut kaasuvivustossa. Ilmeisesti "pikkukoppasissa" oli 200 toosa ja isommissa 350 toosa?
Se alipainekäikäle taitaa olla nykyään hakusassa, vois olla hyvä opetella korjaamaan niitä. Sehän tarvitaan nelisatkunkin kanssa, joita oli ainakin 30-sarjan pikkareissa ja kuuskakkosella.
En varmasti oo.

Harri S

Mulla taitaa olla pari alipaineannostelijaa tallessa mutta tokko heti käyttöön menee kun laatikko on huvimajassa kasattu 200är4 ja toinen samanlainen varalla.
Oon pitäny annostelijat tallessa lähinnä siksi että pohjanmaalla on yhä se museorekkaamaani -79 kasiparidiesel tallessa velipojan lämpösessä hallissa.
Mut eihän sitä myöskään tiedä mihin tää maailma on menossa ja saattaa vielä joutua -67 Toronadolla tulevaisuudessa rypsiöljyllä ajelemaan.
Toki 5.7d startti on hieman haasteellisessa paikassa TH425 askia ajatellen. Miten lie toteutettu 70/80-luvun vaihteen diesel Toronadoissa. Aski lienee TH325 (myös -82–> TH325-4L).
Kävin yhtä kattomassa pari vuotta sitten mutta oli ruma ja pilattu letukan pikkulohkolla.
Päätoiminen harrastaja