Kaikkea rakennetaan taloista autoihin.

Aloittaja Lerssinen, 10 tammikuu, 2020, 16:30

« edellinen - seuraava »

Lerssinen

Itseasiassa tuossa kun olin päivän myymäläpalveluksessa ja oli hieman aikaakin selata nettiä niin mulla on tässä 1.7 ladan kaasari eli viimeisiä lajissaan  :o

Tuo kalvo tulee manselta tai on jo tulossa mutta kun koitin kysellä muuta huoltosarjaa varuiksi niin käski kääntymään ebayn puoleen koska osia saa helvetin huonosti sattuneesta syystä. Tilasin sitten vielä ebaystä (saksasta) koko tiippa ja suutinsarjan. Palikat ei maksa sen kummen kuin täälläkään mutta postimaksuja tulee parikymppiä.

Niin, kaasari tässä härvelissä on siis SOLEX:in kopio tai lisenssi mallia 21073-1107010
https://www.mansemotors.fi/kaasutin-21073

Toimii kuulemma ihan ookoo vaikka tulppaa kaikki ylimääräiset lähdöt ja jättää piuhat kytkemättä kuten tässä on tehtykin  ;D

No, kalvo tulee aikanaan ja muu huoltosarja myöhemmin aikanaan joten jäädään odottelemaan mitä tapahtuu.
https://www.ebay.de/itm/303163462113


Lerssinen

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 24 lokakuu, 2022, 16:36Jonkinsortin kopio weberistä se onkin. Sama kiinnityskin.

En minä ymmärrä kaasareista oikeastaan hevon helvettiä, just saan tommosen palikan vaihdettua  :P

Oon diselmies

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 24 lokakuu, 2022, 16:38Miten ihmeessä.. ::)
Kun Ladan mallina oli 124.
No, sama jako oli kyllä monessa muussakin kaasarissa.
Perustuu siihen kun reilu 30v sitten laitoin escorttiin weberin tilalle latuskan kaasarin ja se kävi siihen suoriltaan. Virallista totuutta en tiedä.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Lerssinen

Huikean 3 päivän syyslomani kunniaksi kasailin laapottia aamupäivällä kun osa tiivisteistä ja kalvo tuli matkikseen.

Ruikkiminen loppui ja kaasuunvastaavuus parani mutta ei se silti tyhjäkäynnillä käynyt yhtään sen paremmin. No, soitin ladakollegalle ja se käski kattoa meneekö kaasariin sähköjohto ja meneehän siihen = joku solenoidi joka sammuttaa auton.

No, ruuvasin sen irti ja ihan normaalin tuntoisesti se palikka pelas irtovirralla, suutinkin oli puhdas nokasta ja niin edelleen, Kiinniruuvattuna sama ongelma jatkui eli ei pysy yhtään käynnissä kun päästää kaasun.

No, sitten pidin ryypyllä autoa käynnissä ja menin konehuoneeseen että kokeilen kiskoa johtoa pois / takaisin ja muuta niin huomasin että kun kiersin sitä palikkaa varttikierroksen irti niin käynti parani huomattavasti  :o  Kiinniruuvattuna edelleen sammui samantien.
Juuressa oli kai joku o-renkaan irvikuva olemassa mutta melko perstaantunut oli, laitin kupariprikan kyseisen mötikän juureen ja veivasin sen solenoidin takas kiinni = pelaa ku kello, äänekäs sellainen mutta kuitenkin  :o

Ihmevehkeitä, ilmeisesti meni liian pohjaan ja tukki kanavan jota sen piti pitää auki  :shitfan:  Laapottimiehen kikka oli kuulemma purkaa se suutin ja nyhtää kaikki sisuskalut vittuun siitä ja kuoret tyhminä takaisin, pelaa kuulemma niinkin.

sämpy

Mielikuva että jossain weprussa toikin olis paskottu niin, että jälkikäynninestosuutin toimii samalla tyhmäkäynnin bensan ilmastussuuttimena, jolloin tarpeellinen.
Mutta yleensä noi tulee metalliprikalla paikoilleen, eikä O-renkaalla.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Lerssinen

Hyvin paljon tuonnäköinen palikkahan se on

https://www.mansemotors.fi/kaasuttimen-sahkosolenoidi-samaran-11001300

Miksi se on sama kuin jossain samarassa niin älkää helvetissä minulta kysykö  :P 

Netistä lainattua
Lainaa21073-1107010 on tosiaan sit ihan erijuttu, käytetty uudemmissa kaasutin nivoissa (1700), tässä solexi mallissa suljetaan tyhjäkäyntipiiri ilman alipaineohjauksia käyttäen magneettiventtiiliä

Lerssinen

Se on nyt sitten piha täys itämaasturia  :P




Parinsadan kilometrin koeajelut sai tauluun 4.4 / 100 lukemat, en tiedä uskoisko vaikka kaikki kehuu että vähällä menee jos ajaa ihmisittäin.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 28 lokakuu, 2022, 20:20Se on nyt sitten piha täys itämaasturia  :P



Kelpaa mennä ruopimaan pellonreunoja! O0

Toisella metsän puolelta..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Lerssinen

Oli tänään hamppilääkäri iltapäivällä niin kävin ladalla kaupungilla, ajatuksena ottaa pakokaasulappu leimaa varten paikallisella pajalla. Mittarit räjähti punaiselle kaikki eikä suostunu laskemaan = bensaa lentää putkesta nyt kun sitä ei vuoda joka kohtaa kaasaria  :P  Ilmankos tuntuikin että kulkee niin hyvin..

No, siellä on yks vanhankansan "norttimies" töissä joka lupas ens viikolla ropeltaa kuntoon niin että auto pelaa ja menee leimasta läpi.. Totesin että saa suorittaa  ::)

Lerssinen

Nivassa tuore leima, on se ihme härveli  :o



Sen kunniaksi kiulu täyteen   ;D   ^-^




anttiko

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 28 lokakuu, 2022, 20:20Se on nyt sitten piha täys itämaasturia  :P




Parinsadan kilometrin koeajelut sai tauluun 4.4 / 100 lukemat, en tiedä uskoisko vaikka kaikki kehuu että vähällä menee jos ajaa ihmisittäin.
terve, minkälainen dusteri on ja paljonko ajettu? Ja vähän hintaluokka kiinnostaisi kun itsekkin noita katsellut, onko joku sudenkuoppa mitä välttää?

Lerssinen

Lainaus käyttäjältä: anttiko - 25 marraskuu, 2022, 21:46terve, minkälainen dusteri on ja paljonko ajettu? Ja vähän hintaluokka kiinnostaisi kun itsekkin noita katsellut, onko joku sudenkuoppa mitä välttää?

Auto on ollut oikeinkin kiva ajella ja rouvakin on ollu ku hangon keksi, en oo vielä keksiny oikeen mitään varsinaista moitetta mutta kai niidenkin aika jossain välissä tulee. Oli kieltämättä silti hieman heräteostos tuo kakkosmalli (2018 - > ) kun ykköstä kateltiin alkuun mutta on tuo sisältä ihan eri auton oloinen kuin ykösmallin dusterit.  Sisustakuva on aikalailla just tämä mutta ilman nappikäynnistystä : https://www.dacia.fi/wp-content/uploads/2017/09/Dacia_Duster_2017_kojelauta.jpg  Kovaa muoviahan se on mutta se asia taas ei mua vaivaa pätkääkään, penkeissä on hyvät toppaukset ja ne on ihan kivat istua.

Koneista sen verran että siitä 1.2 bensasta pitää pysyä erossa, se on vähän liian monivammainen  :P
Tuo on se 1.5 diisseli mitä on käytetty noissa nissan/rellu-segmentin autoissa "iät ajat". Kohtuuluotettava pitäis olla mutta huoltoväli pitää pitää lyhempänä kuin luvattu 30 tkm. No, en oo millään autolla ajanu yli 15 tkm samoilla öljyillä muutenkaan  ::)

Kallishan se oli vielä alta 70 tkm ajettuna mutta tuo on se "huippumalli" eli siinä on käsittääkseni liki kaikki namiskuukkelit mitä dusteriin saa, ei liene kovin paljoa verrattuna johonkin preemiumiin mutta 4x4, ilmastointi, vakkari, kamera, sähkölasit ja peilit sun muut mitä normi-ihminen tartteekaan. 2010 vuosimallin käskai +2 meni välissä ja piti silti yli kymppi kaivaa kuvetta joskin pitkästi rullattu bensakäskai ei enää kovin suuressa huudossa ole automarkkinoilla, ihme ja kumma se kuitenkin sen mieluusti otti vaikka olin valmis kauppaamaan sitä ittekkin.

Muutama juttu mua silti tuossa oikein suorastaan puhuttelee, nimittäin takana on rehelliset rumpujarrut ilman mitään vammaisia jumisatuloita ja pappatunturin jarrukenkien kokoisia käsijarru-rumpuja. Ajovalot sitten säätyy sisältä vaijerilla jolloin tuommonen ledivaloumpiokin maksaa vain luokkaa 150 € uutena  ;D 
Itse en henk kohtaisesti arvosta juuri sähkösäätöisiä ajovaloja vitunkaan vertaa kun ne on pelkkä riesa leimalla ja muutenkin suomen olosuhteissa..
On toki jotain ihan outoja säästökohteita kuten se ettei ratissa ole valoja napeissa vaikka siinä on kaikki vakkarin säätimet.

Rouvan töissäkäynti-sekokulutus on kuulemma ampunut nyt kuukauden ajelun jälkeen tauluun lukemat 5.2 / 100.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 25 marraskuu, 2022, 21:58Auto on ollut oikeinkin kiva ajella ja rouvakin on ollu ku hangon keksi, en oo vielä keksiny oikeen mitään varsinaista moitetta mutta kai niidenkin aika jossain välissä tulee. Oli kieltämättä silti hieman heräteostos tuo kakkosmalli (2018 - > ) kun ykköstä kateltiin alkuun mutta on tuo sisältä ihan eri auton oloinen kuin ykösmallin dusterit.  Sisustakuva on aikalailla just tämä mutta ilman nappikäynnistystä : https://www.dacia.fi/wp-content/uploads/2017/09/Dacia_Duster_2017_kojelauta.jpg  Kovaa muoviahan se on mutta se asia taas ei mua vaivaa pätkääkään, penkeissä on hyvät toppaukset ja ne on ihan kivat istua.

Koneista sen verran että siitä 1.2 bensasta pitää pysyä erossa, se on vähän liian monivammainen  :P
Tuo on se 1.5 diisseli mitä on käytetty noissa nissan/rellu-segmentin autoissa "iät ajat". Kohtuuluotettava pitäis olla mutta huoltoväli pitää pitää lyhempänä kuin luvattu 30 tkm. No, en oo millään autolla ajanu yli 15 tkm samoilla öljyillä muutenkaan  ::)

Kallishan se oli vielä alta 70 tkm ajettuna mutta tuo on se "huippumalli" eli siinä on käsittääkseni liki kaikki namiskuukkelit mitä dusteriin saa, ei liene kovin paljoa verrattuna johonkin preemiumiin mutta 4x4, ilmastointi, vakkari, kamera, sähkölasit ja peilit sun muut mitä normi-ihminen tartteekaan. 2010 vuosimallin käskai +2 meni välissä ja piti silti yli kymppi kaivaa kuvetta joskin pitkästi rullattu bensakäskai ei enää kovin suuressa huudossa ole automarkkinoilla, ihme ja kumma se kuitenkin sen mieluusti otti vaikka olin valmis kauppaamaan sitä ittekkin.

Muutama juttu mua silti tuossa oikein suorastaan puhuttelee, nimittäin takana on rehelliset rumpujarrut ilman mitään vammaisia jumisatuloita ja pappatunturin jarrukenkien kokoisia käsijarru-rumpuja. Ajovalot sitten säätyy sisältä vaijerilla jolloin tuommonen ledivaloumpiokin maksaa vain luokkaa 150 € uutena  ;D 
Itse en henk kohtaisesti arvosta juuri sähkösäätöisiä ajovaloja vitunkaan vertaa kun ne on pelkkä riesa leimalla ja muutenkin suomen olosuhteissa..

Rouvan töissäkäynti-sekokulutus on kuulemma ampunut nyt kuukauden ajelun jälkeen tauluun lukemat 5.2 / 100.
Asiasta kolomanteen, meillä jäi ne lamppu ja maskikaupat vaiheeseen?  ;D
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Lerssinen

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 25 marraskuu, 2022, 22:06Asiasta kolomanteen, meillä jäi ne lamppu ja maskikaupat vaiheeseen?  ;D

Tuolla ne on muuten tallissa vieläkin hyllynreunalla  :o

anttiko

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 25 marraskuu, 2022, 21:58Auto on ollut oikeinkin kiva ajella ja rouvakin on ollu ku hangon keksi, en oo vielä keksiny oikeen mitään varsinaista moitetta mutta kai niidenkin aika jossain välissä tulee. Oli kieltämättä silti hieman heräteostos tuo kakkosmalli (2018 - > ) kun ykköstä kateltiin alkuun mutta on tuo sisältä ihan eri auton oloinen kuin ykösmallin dusterit.  Sisustakuva on aikalailla just tämä mutta ilman nappikäynnistystä : https://www.dacia.fi/wp-content/uploads/2017/09/Dacia_Duster_2017_kojelauta.jpg  Kovaa muoviahan se on mutta se asia taas ei mua vaivaa pätkääkään, penkeissä on hyvät toppaukset ja ne on ihan kivat istua.

Koneista sen verran että siitä 1.2 bensasta pitää pysyä erossa, se on vähän liian monivammainen  :P
Tuo on se 1.5 diisseli mitä on käytetty noissa nissan/rellu-segmentin autoissa "iät ajat". Kohtuuluotettava pitäis olla mutta huoltoväli pitää pitää lyhempänä kuin luvattu 30 tkm. No, en oo millään autolla ajanu yli 15 tkm samoilla öljyillä muutenkaan  ::)

Kallishan se oli vielä alta 70 tkm ajettuna mutta tuo on se "huippumalli" eli siinä on käsittääkseni liki kaikki namiskuukkelit mitä dusteriin saa, ei liene kovin paljoa verrattuna johonkin preemiumiin mutta 4x4, ilmastointi, vakkari, kamera, sähkölasit ja peilit sun muut mitä normi-ihminen tartteekaan. 2010 vuosimallin käskai +2 meni välissä ja piti silti yli kymppi kaivaa kuvetta joskin pitkästi rullattu bensakäskai ei enää kovin suuressa huudossa ole automarkkinoilla, ihme ja kumma se kuitenkin sen mieluusti otti vaikka olin valmis kauppaamaan sitä ittekkin.

Muutama juttu mua silti tuossa oikein suorastaan puhuttelee, nimittäin takana on rehelliset rumpujarrut ilman mitään vammaisia jumisatuloita ja pappatunturin jarrukenkien kokoisia käsijarru-rumpuja. Ajovalot sitten säätyy sisältä vaijerilla jolloin tuommonen ledivaloumpiokin maksaa vain luokkaa 150 € uutena  ;D 
Itse en henk kohtaisesti arvosta juuri sähkösäätöisiä ajovaloja vitunkaan vertaa kun ne on pelkkä riesa leimalla ja muutenkin suomen olosuhteissa..
On toki jotain ihan outoja säästökohteita kuten se ettei ratissa ole valoja napeissa vaikka siinä on kaikki vakkarin säätimet.

Rouvan töissäkäynti-sekokulutus on kuulemma ampunut nyt kuukauden ajelun jälkeen tauluun lukemat 5.2 / 100.
onko tuo se laureate malli? Prestigeä 20 mallista katselin niin se on siinä 20ke korvilla. Mitä sitten on erona tuossa laureate vs prestige?