Rengas keskustelu. eli Miten sulla pyörii?

Aloittaja NonSenCe, 23 maaliskuu, 2020, 22:26

« edellinen - seuraava »

Poke

Coopereita oli aikoinaan. Niihin tuli pullistumia kylkiin ja lopuksi kudokset hajosivat. Pinta ei kyllä kulunut normaalia enempää normaalissa ajossa. WW oli kapea nauha olikohan se 18mm. Ei enää coopereita.

Vitourit ovat kestäneet vuodesta 2010 kiitettävän hyvin. Viime kesänä hokasin kun keula alkoi pomppimaan, että halki ovat molemmat etuset. Pintaa on vielä eikä väpätä. WW on ihan komea 34mm.

Vanteet ovat alkuperoiset Bernerin v.65 asentamat 15x5,5" niin niihin käy enintään 215 leveät. WW pitää olla leveähkö, komea.

Niin että jos sitten Vitourit taas. Kontio näkyi vetäneen kokonaan pois myynnistä WW-40mm 205/75-15 ja 215/75-15.

Tai jos ei muuta löydy niin muns on pakko tilata Kontiot leveillä ww-sivuilla.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 13 huhtikuu, 2024, 19:39ahaa. eli eivät kestä. (ei edes normaaliajossa siis, vai kuminpoltossa?) mutta hyvä tietää.. mutta toisaalta ne menisivät useamman kesän kuitenkin mun ajokilsoilla.


Minulla viime kesänä meni 245/60r15 vitour galaxy pari aika nopsaan. Toinen ei kestänyt kuin vajaan 1000km ja toinen on edelleen kohtuupinnalla, vaikka lowcrow sitten jo käryttikin niitä.

Se lähti kulumaan ihan silmissä ja vaihdoin puolelta toiselle, ajatellen jos on jotain suuntausvikaa autossa, niin ei, se vaan kului ja kului.
Joo, kyllä tuo nuorempi kuljettaja sillä kumia poltti mutta se ei selitä sitä, ei se sentään mikään australialainen kuminpolttokone ole.
Ei tainnut oikeasti olla kuin yksi kuminpolttokerta mutta videolle... Ei voinut valittaakaan myyjälle.

Mutta capricen alla 275/60r15 ei ole osoittanut mitään epänormaaleja kulumisen merkkejä.

Aikanaan ostamani general grabber hts:t oli hyvät, kohtuuhintaiset, liekö semmoisia enää eu-alueella saatavilla. Oliko ne nyt 2011 ostetut ja olleet käytössä neljässä eri autossa, nyt on loppu. Ja on niillä ajettu. Astroon ne ostin, oli jeepissä, hiluxissa ja capricessa.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

LPR

Lainaus käyttäjältä: Poke - 14 huhtikuu, 2024, 02:27Coopereita oli aikoinaan. Niihin tuli pullistumia kylkiin ja lopuksi kudokset hajosivat. Pinta ei kyllä kulunut normaalia enempää normaalissa ajossa. WW oli kapea nauha olikohan se 18mm. Ei enää coopereita.

Vitourit ovat kestäneet vuodesta 2010 kiitettävän hyvin. Viime kesänä hokasin kun keula alkoi pomppimaan, että halki ovat molemmat etuset. Pintaa on vielä eikä väpätä. WW on ihan komea 34mm.

Vanteet ovat alkuperoiset Bernerin v.65 asentamat 15x5,5" niin niihin käy enintään 215 leveät. WW pitää olla leveähkö, komea.

Niin että jos sitten Vitourit taas. Kontio näkyi vetäneen kokonaan pois myynnistä WW-40mm 205/75-15 ja 215/75-15.

Tai jos ei muuta löydy niin muns on pakko tilata Kontiot leveillä ww-sivuilla.
Heiskasen renkaita en kyllä ihan periaatteesta ostaisi, vaikka tilanne olisi mikä. Niin vahvasti minun arvomaailmaa vastoin toimii jatkuvasti tuo henkilö.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Poke

Lainaus käyttäjältä: LPR - 15 huhtikuu, 2024, 02:35Niin vahvasti minun arvomaailmaa vastoin toimii jatkuvasti tuo henkilö.

En tunne arvomaailmaasi niin osaa arvostellakaan. Minun arvomaailmaani kuuluvat hyvät ehjät renkaat ehjän amerikkalaisen alla niin on hyvä matkustaa. Nuorena kärsin niin paljon siitä kun ei mistään saanut 15" renkaita ei mustina saati ww kylkisenä. Jouduin ostamaan 14" hiacen vanteet ja niihin mustat gummit. Sittemmin ostin vielä 5 spoket ja irtovalkosivut, mitkä toimivat yllättävän hyvin eli eivät ulostautuneet kun piti paineita yläkantissa.

Pari juttuakin pälkähti furyilusta. Oli tapana ajella Suomea ristiin rastiin ystävä Repen kanssa. Oltiin matkalla NorjanJäämeren rantaan. Ennen Kuusamoa alkoi lodjun vuoto 904:n kaulasta. Kuusamosta ostin lisää öljyä ja tratin. Kemijärvellä menin erääseen tai sitten ainoaan korjaamoon tiedustelemaan lisää öljyä, mitä sain ostettua lavallisen, taisi olla 1L x 12. Samalla soittelein siitä Kajaanin asentajalle Puusaren Jorkelle, että ei sattuisi tietää uutta turbiinia. No sen olisi saanut Kemijärvelle korjaamolle kahdessa vuorokaudessa. Mutta korjaamolla ei ollut aikaa viikkoon tai kahteen. Jatkoimme matkaa NorjanJäämeren suuntaan ja nyt hitaammin niin turbiinin kaula ei auennut niin paljon vuotaakseen. Luostolle mentiin katselemaan. Siellä oli niin karkeaa soraa, lie ollut 40-50mm terävää, uudella tiellä, että Repe sanoi "Renkaat menee riakaleiks." Päästiin liki Saariselälle kun fury alkoi mutkittelemaan. Takarengas, cooperit, oli alkanut vuotaa. Päästiin Inariin huoltoasemalle, missä oli huoltomies vielä läsnä. Mutta ei ollut tismalleen sopivaa sisäkumia. Otin kuitenkin 185 leveään sopivan sisäkumin, minkä huoltomies siinä asensi. Tankattiin fury. No eiköpä tankki kussut kuin pikkupoika siitä tankin paineputkesta, mikä oli irronnut tankista. Nyt vittuun täältä ja nopeesti. Ajeltiin sitten kohti NorjanJäämerta. Eikö mitä ennen rajaa alkoi jäähdytin pissimään oikein reippaasti. Ei hätää. Puroissa riitti jäähdytysnestettä. Niin mentiin NorjanJäämerelle. Siellä oli yö ja merivesi jäistä. Lähdettiin etelää kohti. Yöpyiltiin kankailla jänkhillä ja otettiin olutta vuoronperään. Ja lisäiltiin lodjuöljyä ja vettä.

Sen reissun jälkeisinä kahtena vuotena kokop fury piti peruskunnostaa ettei ole heikkoa kohtaa. Helpompi pitää ajokunnossa kun tarttuu vikoihin ja oireiluihin heti eikä odota että koko ajoneuvo räjähtää blues bros. kasaksi osia.

Niin että nyt ne renkaat on hankittava kuitenkin. Cokerit ja Classicit ovat hintansa puolesta opted out. Jääpi siis ne vitun kiinanrenkaat.

Jäämeren rantaloma se oli. Repen kanssa mentiin toisella reisulla sitten Norjanmeren rantaan Käsivarresta. Seikkailua sekin oli.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Poke - 15 huhtikuu, 2024, 03:36En tunne arvomaailmaasi niin osaa arvostellakaan. Minun arvomaailmaani kuuluvat hyvät ehjät renkaat ehjän amerikkalaisen alla niin on hyvä matkustaa. Nuorena kärsin niin paljon siitä kun ei mistään saanut 15" renkaita ei mustina saati ww kylkisenä. Jouduin ostamaan 14" hiacen vanteet ja niihin mustat gummit. Sittemmin ostin vielä 5 spoket ja irtovalkosivut, mitkä toimivat yllättävän hyvin eli eivät ulostautuneet kun piti paineita yläkantissa.

Pari juttuakin pälkähti furyilusta. Oli tapana ajella Suomea ristiin rastiin ystävä Repen kanssa. Oltiin matkalla Norjanmeren rantaan. Ennen Kuusamoa alkoi lodjun vuoto 904:n kaulasta. Kuusamosta ostin lisää öljyä ja tratin. Kemijärvellä menin erääseen tai sitten ainoaan korjaamoon tiedustelemaan lisää öljyä, mitä sain ostettua lavallisen, taisi olla 1L x 12. Samalla soittelein siitä Kajaanin asentajalle Puusaren Jorkelle, että ei sattuisi tietää uutta turbiinia. No sen olisi saanut Kemijärvelle korjaamolle kahdessa vuorokaudessa. Mutta korjaamolla ei ollut aikaa viikkoon tai kahteen. Jatkoimme matkaa Norjanmeren suuntaan ja nyt hitaammin niin turbiinin kaula ei auennut niin paljon vuotaakseen. Luostolle mentiin katselemaan. Siellä oli niin karkeaa soraa, lie ollut 40-50mm terävää, uudella tiellä, että Repe sanoi "Renkaat menee riakaleiks." Päästiin liki Saariselälle kun fury alkoi mutkittelemaan. Takarengas, cooperit, oli alkanut vuotaa. Päästiin Inariin huoltoasemalle, missä oli huoltomies vielä läsnä. Mutta ei ollut tismalleen sopivaa sisäkumia. Otin kuitenkin 185 leveään sopivan sisäkumin, minkä huoltomies siinä asensi. Tankattiin fury. No eiköpä tankki kussut kuin pikkupoika siitä tankin paineputkesta, mikä oli irronnut tankista. Nyt vittuun täältä ja nopeesti. Ajeltiin sitten kohti Norjanmerta. Eikö mitä ennen rajaa alkoi jäähdytin pissimään oikein reippaasti. Ei hätää. Puroissa riitti jäähdytysnestettä. Niin mentiin Norjanmerelle. Siellä oli yö ja merivesi jäistä. Lähdettiin etelää kohti. Yöpyiltiin kankailla jänkhillä ja otettiin olutta vuoronperään. Ja lisäiltiin lodjuöljyä ja vettä.

Sen reissun jälkeisinä kahtena vuotena kokop fury piti peruskunnostaa ettei ole heikkoa kohtaa. Helpompi pitää ajokunnossa kun tarttuu vikoihin ja oireiluihin heti eikä odota että koko ajoneuvo räjähtää blues bros. kasaksi osia.

Niin että nyt ne renkaat on hankittava kuitenkin. Cokerit ja Classicit ovat hintansa puolesta opted out. Jääpi siis ne vitun kiinanrenkaat.
Ehjät renkaat tottakai pitää olla. Mutta jostain muualta kuin Vannetukusta. Vaikka mustat ennemmin, jos ei muita saa. Ko. yritys ja sen ylimpään johtoon kuuluva henkilö/henkilöt on saanut lukuisia tuomioita eri oikeisasteissa markkinointiin tai työntekijöihinsä tai muihin henkilöihin kohdistuneista rikoksista. Osa rikosnimikkeistä on vakaviakin. Ihan julkisessa mediassa näistä on ollut uutisia. On myös henkilökohtaista kokemusta olla työntekijänä konsernin yrityksessä, tosin ajalta ennen Vannetukku -nimeä. Muutaman kuukauden olin sen jälkeen töissä  kun osti työpaikkani, ennen kuin irtisanouduin. Sinä aikanakin esimies yritti painostaa tekemään lukuisia rikoksia ja työntekijän oikeuksia pyrittiin kiertämään kaikin mahdollisin tavoin. Epäluottamus työntekijöihin oli suunnaton.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Stige

Jos hyvää ja halpaa haluaa ni Nankang ehottomasti.

Nää "jenkkimerkit" tms kannattaa unohtaa suosiolla, renkaat ei oo muuttunu mikskään sitten 70 luvulta tyyliin, sateella ei pidosta tietookaan eikä kyl juuri kuivallakaan, edes uutena.

Tosin kaikenmaailman pinkiponkeja täs o kerenny testailla ja en oo kyl juuri muita huonoja renkaita alla pyöritelly ku noi jenkkien tekeleet ja nokian renkaat.

Nankankiaki saa nykyää valkosel tekstil kans.

WBBC

Lainaus käyttäjältä: Stige - 15 huhtikuu, 2024, 08:28Jos hyvää ja halpaa haluaa ni Nankang ehottomasti.

Nää "jenkkimerkit" tms kannattaa unohtaa suosiolla, renkaat ei oo muuttunu mikskään sitten 70 luvulta tyyliin, sateella ei pidosta tietookaan eikä kyl juuri kuivallakaan, edes uutena.

Tosin kaikenmaailman pinkiponkeja täs o kerenny testailla ja en oo kyl juuri muita huonoja renkaita alla pyöritelly ku noi jenkkien tekeleet ja nokian renkaat.

Nankankiaki saa nykyää valkosel tekstil kans.

Jaa? Parhaat renkaat mitä mulla on ollut, on BFG All Terrain. Oli Range Roverissa ja Jeepissä. Hyvä ajettavuus ja riittävä pito ympäri vuoden.

Stige

Lainaus käyttäjältä: WBBC - 17 huhtikuu, 2024, 10:15Jaa? Parhaat renkaat mitä mulla on ollut, on BFG All Terrain. Oli Range Roverissa ja Jeepissä. Hyvä ajettavuus ja riittävä pito ympäri vuoden.

Kyl mä haluan ainaski ettei tarvii sateella körötellä 80kmh tai alle pelkopersees ku renkaat kelluu pienimmänki vesipisaran päällä, iha niiku talvellaki o mukava ajella ku tietää et rengas toimii, tommonen all terrain ei toimi kummallakaan näkee jo kuviostakin  :o

Sama ku haluaa ohittaakin ni kyl siel vähän sais pitoo olla oli sit märkää tai kuivaa, Nankangeilla on tosi hyvä pito vaikka niilläki pidon saa irti maantielläki mut uskaltaa ohikin lähtee, jenkkien kesärengas tekeleillä ei oo pitoo missään olosuhteissa, vaparinaki jo ku luistimilla olis liikenteessä.

Tietty jos ei oo kokemusta hyvistä renkaista ni tommone nappularengaski voi tuntua hyvältä?

WBBC

Lainaus käyttäjältä: Stige - 17 huhtikuu, 2024, 13:14Kyl mä haluan ainaski ettei tarvii sateella körötellä 80kmh tai alle pelkopersees ku renkaat kelluu pienimmänki vesipisaran päällä, iha niiku talvellaki o mukava ajella ku tietää et rengas toimii, tommonen all terrain ei toimi kummallakaan näkee jo kuviostakin  :o

Sama ku haluaa ohittaakin ni kyl siel vähän sais pitoo olla oli sit märkää tai kuivaa, Nankangeilla on tosi hyvä pito vaikka niilläki pidon saa irti maantielläki mut uskaltaa ohikin lähtee, jenkkien kesärengas tekeleillä ei oo pitoo missään olosuhteissa, vaparinaki jo ku luistimilla olis liikenteessä.

Tietty jos ei oo kokemusta hyvistä renkaista ni tommone nappularengaski voi tuntua hyvältä?

Tuota en kyllä allekirjoita. Ei todellakaan mitään ongelmia vesiliirron kanssa tai sohjokelillä vs vaikka vaimon auton normirenkailla. Taisi olla Continentalit siihen aikaan. Kitkat talvella ja normi kesärenkaat muutoin.
Ainoat huonot renkaat sateella on ollut bfg Radial T/A. Ne tosiaan oli liukkaat kuin luistimet manuaalivaihteisessa 454 Corvettessa. Varsinkin kostealla tienpinnalla.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: WBBC - 17 huhtikuu, 2024, 10:15Jaa? Parhaat renkaat mitä mulla on ollut, on BFG All Terrain. Oli Range Roverissa ja Jeepissä. Hyvä ajettavuus ja riittävä pito ympäri vuoden.
Mulla oli jeepissä ja kyllä ne vaihtu liukkaiden alettua nastoiksi. Kyllä ne lumella meni ok ja muussa ajossa mitä tollasella nyt suoritetaan. Jäällä ihan murhaa
Sinä vain

LPR

Jos on joku katumaasturi tai vaikka oikeakin, millä ei maastoajoa ole vaan lähinnä sorateitä, niin ihan paras kesäpyörä, mitä mulla on ollu, on Michelin Latitude Cross. Soratiellä hyvä pito, asvaltilla hiton hyvä ajaa ja tosi hiljaiset. Ainoa miinuspuoli on, että mättää soratiellä pikkukiviä paljon. Lokasuojissa rapisee koko ajan ja mökille kun ajan kärrin kanssa soratietä 30 km, niin kärrissä on lapiollinen kiviä. Talvipyörä sekään ei ole, mutta ei ensilumista hätkähdä.  Ja toinen miinuspuoli on hinta. Mutta jos paljon viettää auton ratissa aikaa, niin hyvästä renkaasta ainakin minä olen valmis maksamaan.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 17 huhtikuu, 2024, 16:04Mulla oli jeepissä ja kyllä ne vaihtu liukkaiden alettua nastoiksi. Kyllä ne lumella meni ok ja muussa ajossa mitä tollasella nyt suoritetaan. Jäällä ihan murhaa
Toi uudempi Bfg At on kyllä jo aika hyvä yleisrengas, ihan eri pito ku vanhoissa. Vaikka ei se isosti oo ulkoisesti muuttunu.
En varmasti oo.