Kytkimen irrotus Ford 4600?

Aloittaja Huuto-Olli, 02 huhtikuu, 2020, 19:33

« edellinen - seuraava »

Huuto-Olli

Nonni,

Talven käyttämättömyys sai aikaan että melko loppu oleva fordiumin kytkin ei enää irrota millään. Keksintö on sellaisessa paikassa jossa ei oikein huvittaisi katkaisemaan ruveta.

Koitettiin toisella rattorilla vetää ja sammutinta vasten suurimmalla vaihteella rytyyttää kilometrin verran, eikä irtoa. Onko hyviä tai huonoja vinkkejä mitä kokeilla?

Katki se pitää joka tapauksessa kohta laittaa, mutta 17km päässä nykysijainnista...

Koska bensaa saa vielä

cdi

Lainaus käyttäjältä: Huuto-Olli - 02 huhtikuu, 2020, 19:33Nonni,

Talven käyttämättömyys sai aikaan että melko loppu oleva fordiumin kytkin ei enää irrota millään. Keksintö on sellaisessa paikassa jossa ei oikein huvittaisi katkaisemaan ruveta.

Koitettiin toisella rattorilla vetää ja sammutinta vasten suurimmalla vaihteella rytyyttää kilometrin verran, eikä irtoa. Onko hyviä tai huonoja vinkkejä mitä kokeilla?

Katki se pitää joka tapauksessa kohta laittaa, mutta 17km päässä nykysijainnista...



   Kytkin pohjaan ja suoraa startinapoihin 24 v   1 sekunnin sysäys.

sössö

Voi olla piukassa. Joskus multa oli nuffista jumissa. Ei mitenkää irti paitti purkamalla, sitte kun pääsi meisselillä vääntämään niin naps ja oli irti. Mut ajamalla ei millään...

Therealsamppa

Hmm tuli vain idea mieleen, mitä jos sen liottaisi irti? Juorureikä umpeen pohjalta, sitten vaan lorottelee kytkinkopan täyteen vettä ja toivoa että irtoaa?  ;D Poikki jos muutenkin menossa niin tuskin haittaakaan olisi
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

sössö

Liotin nuffissa kaikilla irrotusöljyillä sitä varmaan vuoden enemmän ja vähemmän aktiivisesti mut ei.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Huuto-Olli - 02 huhtikuu, 2020, 19:33Nonni,

Talven käyttämättömyys sai aikaan että melko loppu oleva fordiumin kytkin ei enää irrota millään. Keksintö on sellaisessa paikassa jossa ei oikein huvittaisi katkaisemaan ruveta.

Koitettiin toisella rattorilla vetää ja sammutinta vasten suurimmalla vaihteella rytyyttää kilometrin verran, eikä irtoa. Onko hyviä tai huonoja vinkkejä mitä kokeilla?

Katki se pitää joka tapauksessa kohta laittaa, mutta 17km päässä nykysijainnista...



En nyt muista mutta oliko fordissa kytkin koteloon luukkua alapuolelta? sieltä sopivalla ohuella kokeilla vauhtipyörän ja levyn väliä kammeta.

Mut kannattaa ottaa huomioon, et voi hyvinkin metalliselta näyttää se kytkinlevyn osatkin ettei kampea levystä kitkapintaa irti

Huuto-Olli

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 12 huhtikuu, 2020, 18:18En nyt muista mutta oliko fordissa kytkin koteloon luukkua alapuolelta?

Noup, ei ole tuossa mitään luukkua. Olis edes joku reikä, muttei mitään näköyhteyttä ennen hytin irrotusta.
Koska bensaa saa vielä

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Huuto-Olli - 12 huhtikuu, 2020, 20:35Noup, ei ole tuossa mitään luukkua. Olis edes joku reikä, muttei mitään näköyhteyttä ennen hytin irrotusta.

Onkohan edes sielläkään taitaa olla vaan pakko katkaisu hoitoa antaa, ellei sitten muuten saa irtoamaan

kuutio

Mulla jämhti aikanaan kanssa viistonnisen kytkin niin piukkaan ettei millään ajamalla/starttaamalla/nykimällä auennut.Sielä oli juorureikä muurautunu umpeen, vesiplommi ruostunut puhki ja kopan sisällä PALJON ruosteista kuraa mikä oli kai joskus ollu jäähynestettä..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Huuto-Olli

Jaa-a. Kyllä alkaa palaamaan usko korkeampiin voimiin, mitä vitjan voorttiin tulee.

Ajoin sen ~16km kotiin, jossa alettiin taklata pohjolan tallissa noita "ynnä muuta" -osaston murheita ja valmistella katkaisuhoitoa.

Tullapa Se hetki, jossa etuauto lähtee katkaisuradan kanssa kohti työmaan hallia ja katkaisuklinikkaa - ja katso, fordiumin kytkin irrottaa n. 1km ennen hallia...

Jumalauta, miltei 20 km asfalttia ja tarpeeksi monta pakkorepimistä sisään ja ulos, niin irtoaa. Kytkin.  8)
Koska bensaa saa vielä

sössö