Hyvinkään Mobilistien Kokoontuminen Keskiviikkoisin

Aloittaja 1320, 04 kesäkuu, 2020, 00:45

« edellinen - seuraava »

1320

Sattumalta osuin paikalle tällaiseen tapahtumaan matkalla Riksun Turpakäräjille, niin laitetaas tänne.

Hyvinkään Mobilistit kokoontuvat keskiviikkoisin Hyvinkään Kauppatorilla. Löysin netistä kahta kellonaikaa, klo 17-21 ja klo 18-20, itse olin noin puoli kuuden aikoihin paikalla ja kalustoa oli jo kiitettävästi.

Tänään tosiaan osuin hieman sattumalta paikalle, kävelin parkkiksen läpi ja lähdin jatkamaan matkaa kohti Riksua. Hienoa kalustoa oli paikalla, joten täytyy poiketa joskus toistekin.

Tuossa muutamat kuvat paikanpäältä: Hyvinkään Mobilistien Kokoontuminen 3.6.2020

Tradition Never Goes Out of Style!

sämpy

Kun tuolla on kaupunkia myllätty uusiksi, niin olikos kauppatori siinä rautatien vieressä, jussintorin (Hämeenkadun ja sillan kulmassa) takana, Tokmannin (ent. Citymarket) edessä? Ja mistä tuonne ajetaan, edelleen Hämeenkadulta suoraan?

Voisi harkita tähänkin osallistumista, kun on alkuperäiskuntoinen Fiat 131 taas liikenteessä. Vaikken ihan nurkilla asukaan.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

1320

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 04 kesäkuu, 2020, 06:21Kun tuolla on kaupunkia myllätty uusiksi, niin olikos kauppatori siinä rautatien vieressä, jussintorin (Hämeenkadun ja sillan kulmassa) takana, Tokmannin (ent. Citymarket) edessä? Ja mistä tuonne ajetaan, edelleen Hämeenkadulta suoraan?

Voisi harkita tähänkin osallistumista, kun on alkuperäiskuntoinen Fiat 131 taas liikenteessä. Vaikken ihan nurkilla asukaan.

Siinäpä juuri, eli Hämeenkadulta sillan kulmalta käännytään, tien nimi näyttäis kartassa olevan vaan Kauppatori. Siitä vaan varsinaisen kauppatorin parkkiksen läpi ja tämän parkkiksen päädystä vasemmalle niin pääsee itse torille parkkiin. :+1:

Tuo näkymä selventää asiaa: https://www.google.com/maps/place/Kauppatori,+05800+Hyvink%C3%A4%C3%A4/@60.6306718,24.8604713,191m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x468e0ee21e957785:0xc11293997b9038e9!8m2!3d60.6303171!4d24.8609326
Tradition Never Goes Out of Style!

sämpy

Siinähän tuli perusteelliset ohjeet.

Silloin kun tuolla tuli enempi liikuttua, oli vielä pystyssä ihana kasari-arkkitehtuuria edustanut naisen (!) suunnittelema virastotalo, eikä mitään megaostareita.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Pande

Hyvä vinkki! Voisi kesän mittaan poiketa joskus.

Tää tuolta kuvista pomppasi silmään. En nyt muista kilpeä, mutta yksi oranssi 2,5 CS oli vuosi pari sitten Nettiautossa hiukan patinoituneessa kunnossa jossakin pohjoisemmassa. Liekö sama kun tuo 2,5 CS on kuitenkin mallisarjan lyhytikäisimpiä ja harvinaisimpia malleja.

If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Pande

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 04 kesäkuu, 2020, 00:45
Ja kun tilaisuus on niin laitan vertailun vuoksi tämän kuvan. Tällaiselta tuo ylläoleva näyttää pintaa syvemmältä.  ;)



Tuon kuvasin parikymmentä vuotta sitten Messukeskuksessa muistaakseni Korjaamomessuilla tms., ei tullut silloin selvitettyä taustatietoja että onko esim. maahantuojan havaintovälineeksi pilppuama ja kenen omistama on. Pari kertaa olen tästä kuvia laittanut eri foorumeille mutta en muista että kukaan olisi kommentoinut.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

1320

Lainaus käyttäjältä: Pande - 04 kesäkuu, 2020, 18:45Ja kun tilaisuus on niin laitan vertailun vuoksi tämän kuvan. Tällaiselta tuo ylläoleva näyttää pintaa syvemmältä.  ;)



Tuon kuvasin parikymmentä vuotta sitten Messukeskuksessa muistaakseni Korjaamomessuilla tms., ei tullut silloin selvitettyä taustatietoja että onko esim. maahantuojan havaintovälineeksi pilppuama ja kenen omistama on. Pari kertaa olen tästä kuvia laittanut eri foorumeille mutta en muista että kukaan olisi kommentoinut.

Katos vaan, tuollaisia on aina mielenkiintoista päästä tutkimaan, kun näkee vähän paremmin et mitä ratkaisuja tehdas on käyttänyt missäkin kohtaa... Tuon historiaa olisi tosiaan mielenkiintoista tietää lisääkin. 8)
Tradition Never Goes Out of Style!

Pande

Tänään kävin ekan kerran katsomassa tämän. Pieni kerhotapaaminen, mutta ilahduttavan monipuolista kalustoa Mini Mokesta Plymouth Prowleriin ja Porschesta matkailu-Hiaceen. Ullan Pakarilla pikaisesti käytyäni tulin Hyvinkäälle seitsemän aikoihin ja puoli kahdeksalta siitä alkoi porukkaa lähteä pois, mutta kyllä sinne vielä jäikin kun itse lähdin menemään.







Loput kuvat tästä.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

NonSenCe

Lainaus käyttäjältä: Pande - 04 kesäkuu, 2020, 18:45Ja kun tilaisuus on niin laitan vertailun vuoksi tämän kuvan. Tällaiselta tuo ylläoleva näyttää pintaa syvemmältä.  ;)



Tuon kuvasin parikymmentä vuotta sitten Messukeskuksessa muistaakseni Korjaamomessuilla tms., ei tullut silloin selvitettyä taustatietoja että onko esim. maahantuojan havaintovälineeksi pilppuama ja kenen omistama on. Pari kertaa olen tästä kuvia laittanut eri foorumeille mutta en muista että kukaan olisi kommentoinut.
siskolla on tollanen 2-ovinen P7A.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

1320

Eilen tuli poikettua Hyvinkään torilla katsomassa olisko porukkaa paikalla. Olihan siellä jonkin verran kalustoa, ja varmaan illan mittaan olisi tullut lisääkin, mutta itse täytyi jatkaa kohti Riksun Turpakäräjiä niin hirveän pitkään en ehtinyt paikanpäällä olemaan.

Hienoja autoja oli kuitenkin paikalla. Tuossa jokunen kuva: Hyvinkään Mobilistit 2.6.2021

Tradition Never Goes Out of Style!

1320

Tänään ei paikalla tosiaankaan tungosta ollut, vain muutama ajokki oli löytänyt tiensä torille vaikka keli hieno olikin. Hetken seisoskelin torilla kunnes jatkoin matkaa kohti Riksun Turpakäräjiä.

Tuossa kuitenkin pari kuvaa paikanpäältä: Torikokoontuminen 7.7.2021

Tradition Never Goes Out of Style!

1320

Keskiviikkona tuli poikettua Hyvinkään kokoontumisessa kun olin matkalla Riksun Turpakäräjille. Torin nakkikiskalta sai hyvät välipalat ja kalustoakin oli huomattavasti enemmän kuin edellisellä kertaa kun satuin itse paikalle, joten kannatti käydä. 8)

Tuossa muutama kuva: Hyvinkään Mobilistit 11.8.2021

Tradition Never Goes Out of Style!

Pande

Tämähän on näköjään muuttunut torstaille. Tarkistelin kun ajattelin että voisi joku kerta käydä. Samaa infoa löytyi googlettemalla muualtakin kuin tuosta tapahtumakalenterista joten kai se on uskottava että torstai on nykyään oikea viikonpäivä.

Hyvinkään Mobilistit järjestää torikokoontumisia kaikille vanhoista ajoneuvoista kiinnostuneille torstaisin klo 18-20.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Marklin

^
Sinänsä ihan fiksua, kun jotenkin tuntuu hassulta, että samana viikonpäivänä oli kokoontumiset sekä Riksussa että Hyvinkäällä, kun ei tuo välimatka kuitenkaan ihan hirmiän pitkä ole.

1320

Lainaus käyttäjältä: Marklin - 17 elokuu, 2022, 21:44^
Sinänsä ihan fiksua, kun jotenkin tuntuu hassulta, että samana viikonpäivänä oli kokoontumiset sekä Riksussa että Hyvinkäällä, kun ei tuo välimatka kuitenkaan ihan hirmiän pitkä ole.


Tätä minäkin kritisoin useampaan otteeseen, että miksi vierekkäisillä kylillä, noin 20 minuutin ajomatkan päässä toisistaan on samana päivänä kokoontumiset. :)

Torstai on hyvä päivä tähän, tosin enpä ole kertaakaan tänä kesänä vielä ehtinyt paikanpäälle. Muutaman kerran on pitänyt käydä, mutta kun ei vaan ole ehtinyt...
Tradition Never Goes Out of Style!