Ruhalan Romun muita rojekteja

Aloittaja juhapih, 17 kesäkuu, 2020, 10:28

« edellinen - seuraava »

juhapih

Wurth. Taitaa olla halvinta...

juhapih

Kun tuo edellinen regulaattoriremppa ei toiminut, piti miettiä asiaa uudelleen... mittariston virran syöttö siis oltava sökö, joten vedetääs suora piuha sulakerasialta.


juhapih

Eip vironnut tuollakaan zydeemillä. Taitaa olla mittarin taus riivattu...  >:D

No irrottelin kuitenkin Varaosamatadorista takaluukun. Mahottoman hyvin säilynyt, ei edes reunoistaan (pahasti) ruosteessa. Laitoin pintaan maalinpoistoainetta, katotaan kuinka puree tuohon pintamaaliin, jota raaputtelin teräsharjalla...



Sisäpinnassa on tunkan käyttöohje, aika heikoissa kunnossa tosin... Koetan pelastaa, että voisi ympätä tämän omaan jossakin tarrapajassa.

palontie

Monta autoa sulla on yhtäaikaisesti tekeillä?Itse oon mennyt laskuissa sekaisin  :D ,täytyy vaan nöyrästi olla kateellinen,kun jaksat duunata.
Eniten vituttaa kaikki.

juhapih

Ööö-öö monta...

Kun alkaa tympimään... pitää päästä nyppimään aina välillä uutta romua.
Noista aloittamattomista vaikea pitää näppejään erossa...

Toi musta maali ei yönkään aikan liuennut maalinpoistoaineeseen... Grr... Otettava rälläkkä ja teräsharja avuksi

Sleepercooler

Kaikki on maksettu, niillä mennään....

juhapih

Juu, 60 vakuu...

Tänään piipahdin hitsailemassa ja hiomassa Concan kylkeä. Kotonurkissa pesin maalinpoistoaineen pois takaluukusta ja koetin ottaa kirjamuoviin tunkin käyttöohjeen jämät.  Sitten päästelin hieman teräsharjalla luukun reunoja, että saa laittaa sitruunahappoon...


juhapih

Teivon rompetorilta löytyi startin korjaussarjat... hieman oli vähän myyjiä kuten ostajiakin. Pelkäsivät kai sadetta.



Iltapäivällä poikkesin hieromaan taas Concordea. Hioin saumoja ja kittauksia. Vedin oikeaan kylkeen jo Wurthin kuitukitin.

Ja illalla oli aika aloittaa maalinpoisto Matadorin peräluukusta. Sitä varten hommasin uuden teräsharjan rälläkkään...



Että voi olla paljon tavaraa vedetty pintaan!

No aikani hiottua laitoin luukun takaisin sitruunahappoon reunan putsaukseen.



Tuossa on aika hienon psykedeelinen kuvio ekan hionnan jäljeltä...

juhapih

Kylkien kittihommat jatkuu...

Uudessa kyljessä oli vanhojen lommojen jäänteitä... Pari notkoa tuossa kantissa ja sitten takaosassa ruostejäljen kohdalla ryttyä. Notkoa sai ulos tuommoisella viilasta väännetyllä lusikalla, kun ei mahdu vasara.



Tuota ruostekohtaa hioin eri värkeillä, että sain pintaa puhtaaksi. Kyljestä löytyi muutama pieni ruostetäplä, jotka myös raspiroopella pyyhkäisin.



Oikeassa kyljessä on jo kuitukitti vedettynä ja nyt hiottuna. Samoin vetäsin vasempaankin kylkeen. Ei sitä kauheasti siihen jää, mutta olen kaikkiin kittauksiin vedellyt pintakitin alle tuota..



Jatkuu...

juhapih

Aloittelin Conccaan tuon puuttuvan lokarin kaaren tekemistä.

Oli hieman hankala pala tehdä yhtenä kappaleena, joten osina sitten. Ensin tuo kaari. Onneksi on tuo latolöytö, jossa on räpeltämätön kaaren muoto.



Toinen pala jäi kesken, kun oli tuo kutistusvärkki jäänyt matkasta.



Jatkoin sitten tuon kitin jynssäämistä ja hieman lisäilin, että on mitä hioa pois...  ;D





Ja sitten tuon Matadorin takaluukun kanssa meni aikaa, mutta sainpas kaikki 8 kerrosta maalia pois luukun ulkopinnasta...

Tässä välivaihetta...



Vielä sisäpinta teräsharjalla pellille

juhapih

Kutistin ja venytin ja vasaroittin palaa. Leikkasin tilaa paikalle...



Koesovitin paikoilleen...



Muuten hyvä, mutta alaosassa on tuo kaaren ja korin alaosan liitos väärin. Tuli sama kuperuus kuin yläosassa... piti olla kovera...  >:D  Hoksasin vasta kun kävin toisella puolella kurkkaamassa. No jäi tuohon, kun lähdin kyytimieheksi.

juhapih

Matadorin peräluukun maalin jämät oli maalinpoistoaineessa yön yli... ei poistunut... On joko huonoa kampetta tai sitten hillittömän kovaa maalia.

Raapimalla ja sitten viimeistelyhiomakoneella koetin saada tuota pois. Tunkin ohjeen alla oleva alkuperäinen maali oli kaikkein tiukimmassa. Muualla oli varmaan nuo epämääräiset muut maalikerrokset aikoinaan pehmentäneet jopa tehdasmaalia... teräsharjallakin oli vaikeuksia. En arvannut lasketella sillä, koetin sitä maalinpoistoa...



Yksi lukon kiinnitysruuvi katkesi ja toinen oli ilman jenkaa, joten piti tehdä jotakin...



Vastakappale irti, mutta kun ei mahtunut takaluukun valon reijästä, niin tein isomman siihen viereen ja sain palikan ulos umpikotelosta.



Uuden lokarin sisäpuolelle vetelin sitä maalinpoistoainetta, ei mitään vaikutusta. Alan jo epäillä aineen tehoa. Kyä tulee NitroMorsia ikävä.

Ulkopuolelta päätin poistaa maalit hiomalla, eipähän ainakaan jää varastoinnissa tulleet naarmut kummittelemaan maalin alle, eikä irtoa tuo varastopohja pintamaalit mukanaan.



Sain maalia pois, mutta kyllä on kovassa. Paklaamista on tiedossa uudessakin lokarissa.


juhapih

Sain nuo Matadorin lokarit jo kohtuu kuntoon. Hieman pitää vielä tuota korjattua parannella.



Noiden lisäksi työstin noita Concordin varaosalokareita.

Hioin pois vanhaa pakkelia ja sitähän piisas. On tainnut olla Hollannissa pakkeli tarjouksessa aikoinaan. Varmaan pari kiloa kummastakin lokarista lähti. Parhaimmillaan tai siis pahimmillaan melkein 2 cm paakku kuskin puolen pyörän kaaressa. Eikä yhtään edes koetettu oikoa kaaresta tai oviaukon reunasta.



Tässä sitten etureunaan oli vedetty kittiä urakalla. Oli sentään hieman jollakin suokuokalla koetettu saada kaarta oikenemaan.



Matadorin peräluukun avatun alareunan sain putsattua saumassa olleesta ruosteesta hapottamalla ja naputtelin sen takaisin . Huomenna laitan lukon kiinnityspalan kiinni ja hitsaan tehdyn luukun umpeen.

juhapih

Matadorin luukkuun sain läven tukkoon ja vastakappaleen paikoilleen.



Kulmatkin sain hitsattua.



Tuonne noiden taakse, mihin ei maaliakaan ole päätynyt, puhkaisin reijät, jotta saa suoja-ainetta laittaa.



Concord-projekti lähti tänään liikkeelle tuolta Natikan hytistä.



Raivasin romut.. Jeepin varaosat... pois punaisen Concordin päältä ja vedin sen tallista ulos. Renkaisiin koetin saada ilmaa, mutta huonoin tuloksin.



Jeepin osien seasta löytyi taas alkuperäistä peltiä paikkapalaksi. Tuostahan leikkasin jo aikoinaan paikkapalan Eaglen lokariin.



Raahasin kotteron navetan eteen raksalla ja aloin parturoimaan viimeiset vinyylikaton jämät pois tuommoisella nitkusahalla.



Katto olikin jo osittain irti...



Etureunasta kanssa aika hapan.



Näissä tämän ajan AMCläisissä on tuota koritinaa käytetty reilusti. Katto ja tolppa kun on hitsattu, niin sauma on lyöty pajavasaralla sisään ja tinaa puoli kiloa...



Loput liimasta ja suurin osa maalista lähti rälläkän teräsharjalla.




Ja kappas... pelti irtosi.



Sisäpuoli on kunnolla ruskettunu.



Samoin kuin koko muukin kattorakenne. kumma kyllä korin alaosa on huomattavasti Suami-autoja paljon parempi.



Hieman tuo 4-ovisen katto on takakulmista snadi... mutta hyvä tästä tulee.


juhapih

Tämän päivän projektina oli hommata Sundancerin penkkien nahkaa...

Tuommoinen löytyi.



Sitten pitää olla sen ompeluun sopiva kone. Löytyi tuommoinen Pfaff kolmisyöttökone.



Vasemmalla siis...oikealle on toinen Pfaff...neulasyöttökone.  ;D  Kaksin aina kaunihimpi.