Hitsaukseen liittyvää

Aloittaja Järki, 17 tammikuu, 2020, 21:49

« edellinen - seuraava »

sössö

tuleeko lankaa kunnolla vai palaako suuttimen ja palikan välissä?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 03 lokakuu, 2025, 00:04tuleeko lankaa kunnolla vai palaako suuttimen ja palikan välissä?
Se on yksi mahdollinen juu, mutta tuntuu lankaa tulevan. Pulssilla sitä vaan ei edes saa arvottua, kun se pätkii muutenkin. Tuohan itse nostas sitä langansyöttöä virtaa lisäämällä, niin sillä mietinkin sitä seuraavaan testiin. Kun pelkälle langansyötölle ei olekaan omaa säätöä. Palokaari on minustakin kyllä turhan laaja, eli voi selittää suuttimen sulamisen.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 03 lokakuu, 2025, 00:10Se on yksi mahdollinen juu, mutta tuntuu lankaa tulevan. Pulssilla sitä vaan ei edes saa arvottua, kun se pätkii muutenkin. Tuohan itse nostas sitä langansyöttöä virtaa lisäämällä, niin sillä mietinkin sitä seuraavaan testiin. Kun pelkälle langansyötölle ei olekaan omaa säätöä. Palokaari on minustakin kyllä turhan laaja, eli voi selittää suuttimen sulamisen.
jos on noin alkeellinen niin voi olla ettei sitä miggipuolta siitä saa hyväksi. En kempeissä, siis valo tai voimavirta, ole saanu kovin hyväksi yhdessäkään sitä automaattia. Manuaalilla on ollu pakko säätää

Varmaan parasta olisi kokeilla ihan normi langalla hitsata mustaa rautaa, ja katsoa onnistuuko se tolla koneella. Olisi ainakin joku referenssi.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 03 lokakuu, 2025, 00:10Se on yksi mahdollinen juu, mutta tuntuu lankaa tulevan. Pulssilla sitä vaan ei edes saa arvottua, kun se pätkii muutenkin. Tuohan itse nostas sitä langansyöttöä virtaa lisäämällä, niin sillä mietinkin sitä seuraavaan testiin. Kun pelkälle langansyötölle ei olekaan omaa säätöä. Palokaari on minustakin kyllä turhan laaja, eli voi selittää suuttimen sulamisen.
Onhan tossa migissä kuitenkin langansyötön säätökin, kun lukee ohjekirjan tarkemmin... Pitää vaan painaa yhtä nappia pitkään, niin virransäätönuppi vaihtuu langansyötölle. Ei kokeiltu vielä.
En varmasti oo.

LPR

Ihan pikku nyanssi, melkein välimerkin yhtymistä. MIG/MAGissa säädetään jännitettä, ei virtaa. Toki välillisesti vaikuttaa virtaankin. MIG/MAG on vakiojännitelähde ja TIG/Puikko on vakiovirtalähde.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 08 lokakuu, 2025, 00:38Ihan pikku nyanssi, melkein välimerkin yhtymistä. MIG/MAGissa säädetään jännitettä, ei virtaa. Toki välillisesti vaikuttaa virtaankin. MIG/MAG on vakiojännitelähde ja TIG/Puikko on vakiovirtalähde.
Vaan eipä päde enää näiden invertterikoneiden kanssa...
Ennen olikin helpompaa, kun valittiin jännite ja virta sitten langansyötöllä. Nyt nää koneet säätelee ihan kaikkia oman älynsä mukaan.
En varmasti oo.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 08 syyskuu, 2025, 01:21Jaajuu, olis pitäny tajuta ebay varmaan hakea ennen kun kyselee. On kyllä halpa pullo. Toi pyöreäpohjasuus kai oli joku homma että niitä ei "saa" uudelleentäytettyä täällä.
En muista sanoinko jo, mutta kun otin sen suomijenkaventtiilillä, niin ihan tasapohjanen pullo tuli. jotain 130€ oli.
En varmasti oo.

Nikuzai

Ite kerran kokeilin tollasta invertteri konetta

Kyllä sillä hitsasi peltiä, mut ei oikeen jaksanu erilliseen lattaan aina ensin pikku täppi et muistaa säädellä ja sit auton pohjan paikkaan saumaa

Jos suoraan pohjaan kokeili palo vaan reiän ja leikkasi tehot silleen ettei lanka enää sulanu vaan työnsi pistoolin kauemmas.

Meni sit jollekkin rakentelijalle joka pelkkiä kirkkaita peltejä hitsasi ja se oli kehunu sitä intopinkeenä kuinka hyvä kone se onkaan

Tuttu oli sillä pari kauhaa hitsannu ja saanu sen palkaksi eikä sit enää toiminukkaan ku autoa kokeili korjata.
Joku laitteen merkkihuolto hemmo oli sitä käyny kattelemassa ja todennu ettei laitteessa ole mitään vikaa ja se toimii kuten pitääkin
Oikeiston ja vassarin ero on:
Oikeisto ei tykkää siitä mitä sanot, vassari ta***a sut sen vuoksi mitä se kuvittelee sinun sanovan

sössö

Minusta tuo kuulostaa enemmänkin valovirtakoneelta, missä joku outo automaattisäätö, kuin vain invertterikoneelta. Ne toimii sillä automaatilla hienosti puhtaisiin pelteihin mutta ei kovin hienosti jos pellit on jotain transiittipeltiä.

slant sickness

Minkäsmoisen nippelin hankin, jotta saan Sodastreamin pulloon mittarit kiinni? Vein katsastukseen CO2 pulloni. Neljästi vissiin ehti täyttöön, ennen kuin tuli 10 vuotistarkastus eteen. Eikä tuo Preston kaasukaan ihan halpaa ole (55€/6kg pullo).
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

dslcat

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 31 lokakuu, 2025, 11:33Minkäsmoisen nippelin hankin, jotta saan Sodastreamin pulloon mittarit kiinni? ..
Esim Puuilon myymä

Zephyr

Noissa  akvaarioliikkeiden myymissä sovitteissa on oma sulku, ja mittari tulee vaakasuoraan, mulla on "vara sodastream" pullossa tuo :

https://aquabunker.fi/tuote/pro-series-co2-adapteri-sodastream/

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 31 lokakuu, 2025, 11:33Minkäsmoisen nippelin hankin, jotta saan Sodastreamin pulloon mittarit kiinni? Vein katsastukseen CO2 pulloni. Neljästi vissiin ehti täyttöön, ennen kuin tuli 10 vuotistarkastus eteen. Eikä tuo Preston kaasukaan ihan halpaa ole (55€/6kg pullo).
Sulla on vähän kovempia hylsyjä kuin mulla.. :o
Tänä vuonna olen neljästi täyttänyt pullon. :rotfl:
Hulluus on hieno laji..

Tuntematon filosofi

Harri S

Mulla Puuilon Co2 adapt sovitin jonka tosin ostin suoraan valmistajalta silloin kun näitä ei ollut vielä missään muualla myynnissä. Löysin tuon kotimaisen valmistajan kun selvittelin että miten tuommoisen sovittimen vois itse valmistaa.
Toi 60L pikkupullo on kätevä kun saa kiinni Miggiin eikä lisää paljoa koneen painoa.

Clas ohlssonilta oli isompia 130L hiilidioksidipottuja mutta ne poistui tuotannosta.

Nythän valmistaja ajaa uutta kierteetöntä pulloa markkinoille johta saadaan aikanaan taas hiilihapotuskalustot vaihtoon.
Päätoiminen harrastaja.
Kun keinot loppuu niin konstit jää.

d-lowrider

Onko kokemuksia Temun suojakaasusta? Näyttää olevan puolalainen pullo. Saako sitä täytettyä missään? Hinta näyttää olevan suunnilleen puolet siitä mitä Puuilossa jonka pullo näyttää ihan samalta.