1920 Willys-Overland Touring car

Aloittaja fileeraus, 18 joulukuu, 2020, 04:31

« edellinen - seuraava »

fileeraus

Maski oli kiinni vain kahdella pultilla mitä yritin aluksi aukaista mutta mitta tuli nopeasti täyteen ja sahasin pultit poikki. Sen jälkeen syylarin ja tuulitunnelin pultit oli helppo avata. Seuraavaksi enää kone ylös.  8)


- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

Lassi

Mitenhän raju nokka tuommosessa koneessa tarviaa olla, että tarviisi oikeasti jo 4kurkkusta kaasaria? Tälleen mututuntumalta ite laittasin vaan jonkun pikkulohkon päältä 2kurkkusen. Tietysti ulkonäön kannalta pitäs olla muutama pieni kaasarin mutta... Hyvä kun säilytät tuon nykyisen koneen. Kyllä niitä pikkulohkoja on ihan riittävästi rodeissa muutenkin.

fileeraus

Lainaus käyttäjältä: Lassi - 11 tammikuu, 2021, 22:01Mitenhän raju nokka tuommosessa koneessa tarviaa olla, että tarviisi oikeasti jo 4kurkkusta kaasaria? Tälleen mututuntumalta ite laittasin vaan jonkun pikkulohkon päältä 2kurkkusen. Tietysti ulkonäön kannalta pitäs olla muutama pieni kaasarin mutta... Hyvä kun säilytät tuon nykyisen koneen. Kyllä niitä pikkulohkoja on ihan riittävästi rodeissa muutenkin.

Tuollaista mid-range performace nokkaa olen kaavaillut tähän mottiin.
https://www.12bolt.com/store/p24/Mid-Range_Performance_Cam.html
" When used in a 250 , a  rough idle will be noticed. "

Ei sen 4-kurkkuisen kaasarin ole pakko olla mikään niin iso että saavista kaatamalla tulee bensaa.  :)
Halusin kasikoneen viritysmahdollisuuksien, tehon ja äänimaailman takia. Olisin tehnyt isot ja näyttävät peltisarjat siihen. Kumia pitää pystyä höyläämään tarvittaessa, mutta jos nyt rempan jälkeen kutonen toimii kuten pitäisi niin ei pitäisi vaatia paljoa että rättirengas sutii. Kesällä ajellessa ei voinut painaa kaasua pohjaan nopeasti koska muuten moottori paukahti imusarjasta ylöspäin ja meinasi sammua.
Onko ideoita mistä tuo voi johtua?
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

Kalu

Lainaus käyttäjältä: fileeraus - 11 tammikuu, 2021, 22:12Kesällä ajellessa ei voinut painaa kaasua pohjaan nopeasti koska muuten moottori paukahti imusarjasta ylöspäin ja meinasi sammua.
Onko ideoita mistä tuo voi johtua?
Bensan puute, eli kiihotuspumppu ei ruikannu tarpeeks.

Laita mekaaninen ahdin, niitä näkee turhan harvoin kutosen kylessä täällä koto suomessa...

fileeraus

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 11 tammikuu, 2021, 22:19Bensan puute, eli kiihotuspumppu ei ruikannu tarpeeks.

Laita mekaaninen ahdin, niitä näkee turhan harvoin kutosen kylessä täällä koto suomessa...
Keväällä kun otin auton ajoon niin kiihdytyspumppu ei ruikannut yhtään bensaa, mutta ajamalla se alkoi pelittämään. Se ei ehkä ollutkaan täysin kunnossa?  :thinking:
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

rb

Lainaus käyttäjältä: fileeraus - 09 tammikuu, 2021, 15:51Amerikan joe tehnyt helpomman kaavan kautta, eli pultannut kaikki osat yhdeksi nipuksi ja sitten mig liimalla paikoilleen.
No mut toi on sentään todiste siitä,  että Amerikassa on hitsauskone!

Tähän asti oon ollu siinä luulossa ettei niillä ole,  kun melkein juttu kun juttu on kiinnitetty itseporautuvilla.. 


fileeraus

Lainaus käyttäjältä: rb - 11 tammikuu, 2021, 23:17No mut toi on sentään todiste siitä,  että Amerikassa on hitsauskone!

Tähän asti oon ollu siinä luulossa ettei niillä ole,  kun melkein juttu kun juttu on kiinnitetty itseporautuvilla.. 


Amerikassahan verkkovirta on vain 120 volttia, kun Suomessa se on 230v. Mutta joo, kitti ja itsarit on halvempia ja helpompia kuin päivittää taloon lisää sähköjohtoa.  :))
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

fileeraus

Tänään hain Helsingistä kaksi aakkosen pinnavannetta. Oli ollut peräkärryssä kiinni iät ja ajat.
Renkaissa on vielä pintaa joten niistähän otetaan vielä savut irti, tietty pitää kurkata sisärenkaan kunto ennen ajoa.


Hyvät ja halvat, eli täydelliset.  8)
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

Kalu

Ei oo aakkosen vanteet. Puhelimest juuri mitää nää, mut näyttää 16" eli '35 vuoden, jos 17" ni '33-'34. Aakkosis oli ensin 21" ja uudemmas 19"... 5.5" jaolla kaikki

fileeraus

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 12 tammikuu, 2021, 15:06Ei oo aakkosen vanteet. Puhelimest juuri mitää nää, mut näyttää 16" eli '35 vuoden, jos 17" ni '33-'34. Aakkosis oli ensin 21" ja uudemmas 19"... 5.5" jaolla kaikki
On joo 16" ja 5x5,5 jaolla. Oon näköjään lukenut huonoista lähteistä tietoa.  ;D 
Yhdet 17" Fordin pinnatkin on vintillä jemmassa, ei ole löytynyt renkaita niihin.
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

Lassi

Lainaus käyttäjältä: fileeraus - 11 tammikuu, 2021, 22:12Ei sen 4-kurkkuisen kaasarin ole pakko olla mikään niin iso että saavista kaatamalla tulee bensaa.  :)
 

Meinasin että pääsis halavalla ;D
Pieniä 4kurkkusia kun ei taida käytettynäkään liikkua. Pari vuotta sitten ostin uuden kiinalaisen rochester kopion ebaysta, mikä oli pikkulohkoon tarkoitettu. Se maksoi satasen kotiin tuotuna kun jostain syystä ei tarvinnut tulliakaan maksaa..

fileeraus

Lainaus käyttäjältä: Lassi - 12 tammikuu, 2021, 18:53Meinasin että pääsis halavalla ;D
Pieniä 4kurkkusia kun ei taida käytettynäkään liikkua. Pari vuotta sitten ostin uuden kiinalaisen rochester kopion ebaysta, mikä oli pikkulohkoon tarkoitettu. Se maksoi satasen kotiin tuotuna kun jostain syystä ei tarvinnut tulliakaan maksaa..
Nyt on jo 2-kurkkuinen holley(?) ja kaasari vaihtuu kun/jos on vaihtuakseen. Uspartsissa 400-500e kirpaisee 4-kurkkuinen, mutta semmoinen ainakin toimii varmasti. (tai ainakin pitäisi)

Tämmöinen nokkasetti lähti äsken tilaukseen, tiivistesarjan kanssa.  8)  8)

https://www.summitracing.com/parts/CCA-K61-233-4
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

fileeraus

Irroittelin kiinni prässättyjä keinuvipujen pinnapultteja, kaksi jäi irroittamatta. Toinen katkesi ja toisesta meni kierteet sileäksi. Irroitin laittamalla prikkoja ja kiersin mutteria pulttiin jolloin pultti nousee ylös. Metodi on käsityökaluilla tehtynä työläs mutta toimii.  :)
Onkohan helpompi tehdä kierrepakalla pultin ympärille uudet kierteet ja jatkaa ulosvetämistä, vai porata pultti pois? Ihan karvan verran pitää noita pulttien koloja muutenkin porata isommiksi, uusien kierrettävien pinnapulttien takia.




@1320 :lta sain moottorinostimen lainaan, kiitos vielä siitä.  :+1:

Jenkeistä tilasin kaikki osat moottoriin, Suomessa oli joitain osia saatavilla mutta kaikki oli paljon kalliimpia, ja vaikka osiin lätkäistiinkin aina 100 dollaria postimaksua niin oli kannattavampaa tilata Jenkeistä. Nyt sitten odotellaan että kaikkea kivaa saapuu postissa.  :)
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

Gary Grand

Tavaran tilaaminen on mukavaa.. 8) Saa aukoa paketteja monta kertaa vuodessa!

Melkein koittaisin itse jatkaa kierrettä ainakin ensin. :o
Jos ei vaan irtoa, niin aina jää se porausmahdollisuus..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

fileeraus

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 20 tammikuu, 2021, 18:23Tavaran tilaaminen on mukavaa.. 8) Saa aukoa paketteja monta kertaa vuodessa!

Melkein koittaisin itse jatkaa kierrettä ainakin ensin. :o
Jos ei vaan irtoa, niin aina jää se porausmahdollisuus..
Tilaukseen lähti siis nokka-akseli sarja, tiivistesarja, rullakeinut, tönärien ohjurit, kevyt dampperi, laakerit sekä joitain pultteja ja nippeleitä. Eli ihan kiva satsi tulee paketteja.  ^-^

On sekin ihana puoli että pitää ostaa kierrepakka erikseen kahta pulttia varten, omista ei löytynyt sopivia.
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582