6.0 Lässyn näpertelyä

Aloittaja Gary Grand, 22 joulukuu, 2020, 09:43

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Heittelin vielä venakopat ja imarin koneen päälle ihan vaan viihdyttääkseni itteäni.



On tuo trucki-imari ihan sairaan ruma ilmestys.. :panic:
Sopii jonkun Impin konehuoneeseen kuin nyrkki takapuoleen. :shitfan:

Pari tingeltangelia on ottanut edellisessä kopassa vähän hittiä:



TPS. Uusi on jo hommattuna.



Öljynpaineanturi. Katotaan mitä laitan.. Josko vaikka mekaanisen öp-mittarin.. :shitfan:  :panic:

Tää viimenen löytö olis ollu kiva jos ei olis sattunu ihan vahingossa kynteen tarttumaan tuon haljenneen kumitulpan reuna.. :o  10mm halaksijainen reikä imusarjassa olis saattanu vähän aiheuttaa ihmettelyä käyntiinlaiton yhteydessä.. :oushit:

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Rassasin vielä illalla vesipumpunkin paikalleen.. ::)

On nuo kumi-/pelti-tiivisteet vaan näppäriä.. 8)
Puukolla vanhat pois ja uutta tilalle!







Saattaa tuo vesipumppu vaatia vielä puukotusta. Ylävesiletkun lähtö sojottaa niin törkeästi yläviistoon, että voi olla aika säätö että mahtuu paikalleen mihinkään Supikan konehuonetta pienempään..

Nostelin sitten vielä apulaiterungonkin valeeseen. Tuo hässäkkä painaa ihan miehekkäästi. :o Reilusti enemmän kuin kansi.. :shitfan:



Kokeilin vielä pakosarjaakin paikalleen ja hyvin kyllä sopisi.. :P  :iwantit:



Turboa vaan tuohon päälle niin.. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Aloittelin Lässyn johtosarjan perkaamista.
Punaniska oli johtosarjan poistanut autosta puukkosahalla:



Minkäänlaista arvaustakaan ei ollut alkuun miten päin tuo spaghetti on koneen päällä maannut, niin piti vaan alkaa kokeilla pistokkeita kiinni sieltä täältä sen selvittämiseksi. :))

Parin pyörittelyn jälkeen homma alkoi selkiämään ja pääsi karsimaan kuoria setistä pois.



Syömään lähtiessä tuollanen keko oli lattialla:



Ja pari nippua pöydällä:



Nää pöydällä olevat on vähän haasteellisia..
Johdot kun oli poikki kummastakin päästä, niin mitään varmuutta ei vielä ole niiden osoitteista. ::)
Väritkin on sen verran haalistuneet, että Tan ja Pink näyttää ihan samalta ohuemmissa karvoissa. :))

Ainakin kakkosrivin Lambdat on hukassa vielä.. :)) Ne saa varmaan vetää uusilla linjoilla ECM:ltä asti että tulee oikein. Uudet liittimet tietty hommattava.. >:(
Kuskinpuoleisten liittimet löytyi ja takimmaisen jo riipaisin poiskin johtosarjasta..

Oli muuten todella rapeita nuo teipit ja kurttuputket. Suurin osa on murusina lattialla. :o


Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Aloittelin illalla jo sähkökeskuksen purkua.
Sekin on otettu autosta puukkosahalla irti. :))





Tuossa ei periaatteessa on kuin yhdessä liittimessä moottorin ja ECM:n suuntaa lähteviä karvoja.



Nuo niputetut vaaleanpunaiset on moottorille meneviä virtalukolla ohjattuja + karvoja. :))  Auton omassa sähköjärjestelmässä suurin osa noista on oman sulakkeen takana.
Stand alone-sarjan teossa niitä niputetaan aika surutta kolmen sulakkeen taakse. Tuossa on mm. jokaiselle suuttimelle ja puolalle oma piuhansa.. :o

Aiemmin on GM:llä ollut tapana tuoda koneelle pari paksumpaa karvaa ja jakaa niistä sitten sähköä, mutta jostain syystä on omaksuneet nyt tällaisen käytännön. Kaikki + karvat tuodaan sulakeboksilta asti, vaikka lähtevät yleensä pareittain sulakkeen alta.

Kun tuota johtosarjaa alkoi kuoria koneen päästä, meinasi epäusko iskeä, kun joka kolmas johto oli vaaleanpunainen ja joka kolmas musta.. :o

Hyvät ohjeet johtosarjan perkaamiseen löytyy tuolta:
http://lt1swap.com/

Sivuilla on tdella paljon muutakin hyödyllistä tietoa. 8)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mopo-Ukko

On tuossa kyllä aika setviminen,ei meikän hermoilla kyllä onnistuisi
STS-05/FXSTI-06

1purehell

Mä hommasin viime vuoden alkuvuodesta sellaisen 230 dollarin johtosarjan Kiinasta. Kaveri Suomessa tilas niitä useamman, mutta ne ei tulleet koskaan perille näiden koronahässäköiden takia, mutta mä sain omani tänne Bangkokiin suht nopeaan. Mä sitä hipistelin muutaman päivän kämpillä ja hyvälaatuiseksi totesin. Siinä sarjassa on ylimääräistä pituutta, että saan boxit, odb:n ja sulakkeet nätisti ohjaamon puolelle.  Noiden trukkimoottoreiden johtosarja tulee vähän rumasti tuohon laturin kohdalle ja mä halusin siistiä tuota omaan konehuonetta vähän.

Siistimisestä puheenollen, toi trukkimoottorin ulkonäkö kun on mitä on, niin hommasin siihen tuollaisen todella simppelin "suojan".  :P  Kokeillaan nyt, miltä se näyttää. Kumma kun noille Vorteceille ei ole mitään aftermarket covereita tuon enempää tarjolla.  ???

https://www.novak-adapt.com/catalog/engine-parts/gm-v8-engine-cover/
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

sössö

tai olis edes jokku tuning venakopat, noi vakiot on kyllä ihan jäätävät.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 20 tammikuu, 2021, 16:25Mä hommasin viime vuoden alkuvuodesta sellaisen 230 dollarin johtosarjan Kiinasta. Kaveri Suomessa tilas niitä useamman, mutta ne ei tulleet koskaan perille näiden koronahässäköiden takia, mutta mä sain omani tänne Bangkokiin suht nopeaan. Mä sitä hipistelin muutaman päivän kämpillä ja hyvälaatuiseksi totesin. Siinä sarjassa on ylimääräistä pituutta, että saan boxit, odb:n ja sulakkeet nätisti ohjaamon puolelle.  Noiden trukkimoottoreiden johtosarja tulee vähän rumasti tuohon laturin kohdalle ja mä halusin siistiä tuota omaan konehuonetta vähän.

Siistimisestä puheenollen, toi trukkimoottorin ulkonäkö kun on mitä on, niin hommasin siihen tuollaisen todella simppelin "suojan".  :P  Kokeillaan nyt, miltä se näyttää. Kumma kun noille Vorteceille ei ole mitään aftermarket covereita tuon enempää tarjolla.  ???

https://www.novak-adapt.com/catalog/engine-parts/gm-v8-engine-cover/
Noita Aliexpressin johtosettejä kattelin, mutta päätin jo etten sijoita niihin.
Laitan tuon omansa nyt käyntikuntoon ja mietin sitten jatkoa..

Aika vahvasti on alkanut Holleyn Terminator X Max ottamaan tilaa ajatuksissa. ::)

Töiden jälkeen kävin näpräämässä ylimääräiset johdot pois ECM:n liittimiltä.

Noista isoista liittimistä olikin yllättävän näppärä purkaa ja kasailla pinnejä.







Jonkun verran sai ihmetellä noiden katkottujen johtosarjan haarojen takia, mutta aika siistiksi tuon lopulta sai..



Koneen päässä teen pikku keikautuksen.





Niinkuin tuosta trukkimoottorin johtosarjasta mainitsitkin.. ::)
Tulee todella typerästi tuohon etukulmalle.. :shitfan:

Koitan sen saada vedettyä edes konehuoneen takanurkkaan :P jos ei millään piisaa johdot jalkatilaan asti.

Jos tuota settiä ei olis vedetty puukkosahalla poikki, en varmasti olisi moiseen savottaan alkanut. :panic: Nyt johtoja joutuu joka tapauksessa liittelemään ihan urakalla, niin menee lähes samoilla vaivoilla tää kiepautus.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

palontie

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 20 tammikuu, 2021, 06:05Aloittelin illalla jo sähkökeskuksen purkua.
Sekin on otettu autosta puukkosahalla irti. :))





Tuossa ei periaatteessa on kuin yhdessä liittimessä moottorin ja ECM:n suuntaa lähteviä karvoja.



Nuo niputetut vaaleanpunaiset on moottorille meneviä virtalukolla ohjattuja + karvoja. :))  Auton omassa sähköjärjestelmässä suurin osa noista on oman sulakkeen takana.
Stand alone-sarjan teossa niitä niputetaan aika surutta kolmen sulakkeen taakse. Tuossa on mm. jokaiselle suuttimelle ja puolalle oma piuhansa.. :o

Aiemmin on GM:llä ollut tapana tuoda koneelle pari paksumpaa karvaa ja jakaa niistä sitten sähköä, mutta jostain syystä on omaksuneet nyt tällaisen käytännön. Kaikki + karvat tuodaan sulakeboksilta asti, vaikka lähtevät yleensä pareittain sulakkeen alta.

Kun tuota johtosarjaa alkoi kuoria koneen päästä, meinasi epäusko iskeä, kun joka kolmas johto oli vaaleanpunainen ja joka kolmas musta.. :o

Hyvät ohjeet johtosarjan perkaamiseen löytyy tuolta:
http://lt1swap.com/

Sivuilla on tdella paljon muutakin hyödyllistä tietoa. 8)

Mä voisin noi tehdä. :rolleyes:
Eniten vituttaa kaikki.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 20 tammikuu, 2021, 17:46Mä voisin noi tehdä. :rolleyes:

Pistä ilmotus odlle tai Faceen.. :))
Sopivasti jos teet, niin hommia olis jonoksi asti. :mosh:

Jostain syystä kaikki ei halua noita itse tehdä.. :thinking:  :shitfan: 
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

palontie

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 20 tammikuu, 2021, 17:49Jostain syystä kaikki ei halua noita itse tehdä.. :thinking:  :shitfan: 


Mikäs noissa,kaikilla ei ole tälläistä pitkäjäteisyyttä perehtyä sähköpuoleen kuin mulla.
Eniten vituttaa kaikki.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 20 tammikuu, 2021, 17:56Mikäs noissa,kaikilla ei ole tälläistä pitkäjäteisyyttä perehtyä sähköpuoleen kuin mulla.
Lähestyt mahdollista ongelmaa hitaasti ja peräännyt heti jos se alkaa vaikuttaa akuutilta?
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

palontie

Raivon vallassa kamoja ja työkaluja heitellen.
Eniten vituttaa kaikki.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 20 tammikuu, 2021, 18:00Raivon vallassa kamoja ja työkaluja heitellen.
Lähestyt, vai peräännyt? :oushit:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Toyopet

Eikös noihin saa ulkonäön vanhennussettiä tms.?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39