Akkuihmettelyä?

Aloittaja Mudracer, 11 syyskuu, 2023, 11:52

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Säästi tossa 30€ kahdelle akulle mutta ei 4v takuuta, 2ah ja 100A vähemmän löylyä.

Puuilokin noita myy 59 tms
Sinä vain

Mudracer

Kalijakopan hinta on joskus elämän ja kuoleman välinen raja :fakjuu: .
Hyvin kekkonen lähtee noilla tulille.
X

LPR

Jotain halpa-akkuja laitettiin yhtenä vuonna uusiin veneisiin. Ehkä 30-50 % jouduttiin takuuseen uusimaan. Nykyään on vain merkkiakkuja.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

mikähelvetinkat

käy teettämäs rema-akun suoraan tehtaalla niin saa hyvän  O0

~ ? ‰

Hupeli

Hiukan aihetta hipoen tässä ajattelin akkua jota meinasin käyttää c10 akkuna ja se näyttää 12.65V . Mitenkäs se näissä mittauksissa meni... voisko tota käyttää vielä?

sössö

laita se sinne autoon ja kokeile

Springer

Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 03 helmikuu, 2024, 16:48Hiukan aihetta hipoen tässä ajattelin akkua jota meinasin käyttää c10 akkuna ja se näyttää 12.65V . Mitenkäs se näissä mittauksissa meni... voisko tota käyttää vielä?
Tuohan on ihan hyvä akku, lataa jos suurempaa virtatarvetta.

NonSenCe

pitäs olla ehkä ok.

12.7v on yleisesti ollut se täysi ja ehjä akku volttimäärä mitä halutaankin. (siis jonkinaikaa latauksesta irrottamisen jälkeen mitattuna)

12.3v on jo väsyny ja vaihtokunnossa (yleensä alle 50% tehoa enää jäljellä mitä oon itte niitä mittauttanut jossain liikkeessä).

tosin.. itsellä ainakin käyny usein että voltteja voi akussa olla ninkuin pitäisi, mutta itse voima eli amppeerit hävinneet. kuulemma harvinaista, mutta ei minulle.

kokeilemalla paikallaan sen tietää

(toimivaksi tiedetty vara-akku tietenkin hyvä olla mukana aluksi ja vaihtotyökalut, tai apukäynnistin boosteri että saa käyntiin koska jos ehjä laturi autossa niin käyhän se auto aikansa sen ansiosta.)

tietenkin aina voi sen akun viedä jonnekin akkukauppaan tai korjaamoon jolla on sellanen parempi rasitustesterilaite akun kunnon tarkistukseen. tosin osa heistä kyllä alkaa myymään akkua sulle jo silloin kun ei vielä olis tarve.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Valde

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 03 helmikuu, 2024, 18:06tietenkin aina voi sen akun viedä jonnekin akkukauppaan tai korjaamoon jolla on sellanen parempi rasitustesterilaite akun kunnon tarkistukseen. tosin osa heistä kyllä alkaa myymään akkua sulle jo silloin kun ei vielä olis tarve.
Minä tykkäsin sen pilipali-tingelitangeli-testerin lisäksi testata myös perinteisellä vastus ja viisari -mittarilla.
Moni tingelitangeli testerin mielestä "ok kuntoinen" akku osoittautui heikoksi sillä vastusviisarilla. Ensin rasitti ohjeen mukaan ja jos ok, niin kokeili "pitkää polttoa". Hyvä akku alkaa hyytymään, paska akku romahtaa ykskaks.
Takavetopihtaaja