Honda Accord 1995 lämppärin puhallin?

Aloittaja Toyopet, 14 marraskuu, 2023, 12:51

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Onko hondamiehiä/-naisia paikalla?
Mistä kautta lämppärin puhallin oikeaoppisesti otetaan pois?
Ei ole oikein tuttu malli ja siellähän se jossain apuhenkilön jalkatiloissa hanskalootan takana on mutta alakautta vai hanskaloota pois?

Laakerivika ilmeisesti, kylmänä vinkuu ja lämmetessään hidastuu, jopa pysähtyy tai sitten vaan hitaasti roplottaa.

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Toyopet

Äsken otin auton pihaan ja könysin apukuskin jalkatilaan. Hanskaloota pois, kojetaulun tukiraudat pois, lämppärin kotelo pois kahdessa osassa siellähän se moottori on kotelon sisällä. Kotelo kasattu ruuveilla ja klipseillä, purkaantui kyllä.
Moottorin johtoliitin aika kivassa paikassa, jospa se aukeasi, niin saisi moottorin pois.

Eikä noita valeon systeemeitä näytä missään olevan.

Toisaalla sain linkin videoon ja olisi ollutkin yksinkertaisen helppoa, jos olisi ollut sen kaltainen rakenne. Se siis olisi apukuskin jalkatilassa kolmella ruuvilla, ne auki ja moottori tipahtaa alas, kuten vaikka t17 carinassa.

Mutta ei, made in england ja valeo, on pitänyt tehdä hankalasti.



Muoks. Niin, rover 600 on rinnakkaismalli ja ebaysta eka osuma moottorille yli 300puntaa...

Otin tuon auki, hiilethän siellä on loppu ja se mikä nyt nimeltään onkaan se ankkurin pää, ainakin millin syönyt materiaalia pois.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

B-66

90030

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: B-66 - 19 marraskuu, 2023, 18:33Olisko tämmöinen? :

https://shop.euroimpex.lt/en/dalis/106225/heater-blower-assy

Eivät tosin takaa toimivuutta  :shitfan:
Justiin tuommoinen.
Ei taida viitsiä toista toiminnaltaan epävarmaa käytettyä hommata.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Valde

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 19 marraskuu, 2023, 20:05Justiin tuommoinen.
Ei taida viitsiä toista toiminnaltaan epävarmaa käytettyä hommata.
Mites missäs päin oot? Ainakin Jyväskylässä kun purkaa sen moottorin ja kävelee JASille, niin suattaa löytyä suunnilleen sopivat hiilet hyllystä.

Yhden rellun laturin korjasin niin, että mulla oli omistaja hiilineen puhelimen päässä ja antoi hiilien mittoja. Otin sitten JASilta kolmet matkaan ja kohteen luokse. Yhdetkään ei käyny suoraan, mutta viilaamalla sai 30mm pitkät jatkot vanhojen hiilien "päälle/eteen" ja se perkele jaksoi ilman ongelmia ladata 14.6V ihan hienosti kaikki sähköhimmelit täysillä.
Roottorin pintaa hioin vähän hienolla paperilla samalla hihnapyörästä pyöritellen. Ei vikaantinut 30tkm aikana.
Takavetopihtaaja

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Valde - 19 marraskuu, 2023, 20:09Mites missäs päin oot? Ainakin Jyväskylässä kun purkaa sen moottorin ja kävelee JASille, niin suattaa löytyä suunnilleen sopivat hiilet hyllystä.

Yhden rellun laturin korjasin niin, että mulla oli omistaja hiilineen puhelimen päässä ja antoi hiilien mittoja. Otin sitten JASilta kolmet matkaan ja kohteen luokse. Yhdetkään ei käyny suoraan, mutta viilaamalla sai 30mm pitkät jatkot vanhojen hiilien "päälle/eteen" ja se perkele jaksoi ilman ongelmia ladata 14.6V ihan hienosti kaikki sähköhimmelit täysillä.
Roottorin pintaa hioin vähän hienolla paperilla samalla hihnapyörästä pyöritellen. Ei vikaantinut 30tkm aikana.
38km pihasta autostartille.

Hiilet varmaan löytyisi, vaikka niiden kiinnitys sillä saksijousella voi olla hankalaa mutta se roottori on kyllä todella syvällä uralla.

Metallipölyä putsasin pois ja rasvasin laakerit ja pistin paketin kasaan, nythän se taas toimii. Kuinka kauan, tuskin pitkään.

Olisipa ollut se toinen malli, uusi moottori siipineen 37€.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 19 marraskuu, 2023, 20:05Justiin tuommoinen.
Ei taida viitsiä toista toiminnaltaan epävarmaa käytettyä hommata.
Ovoko? En minäkään mihinkään lilleriin viittis purkuosia laitella mutta jos alkuperäinenkin vuosisotalla kestää niin äkkiä se purkuosana menee kun hinta vielä huokea.
Sinä vain


Toyopet

Olen toyotia pitänyt varaosien suhteen aika hankalana mutta nehän on vielä helppoja näköjään hondaan verrattuna.
Toyotassa kopan facelift monesti muuttaa myös muita osia.
Hondassa koppa pysyy näköjään samana mutta koodi ja korin sisuskalut vaihtuu.  ;D

Motonet ei anna sopivia, selaamalla hakusanalla listalta yksi näyttäisi kyllä sopivalta paitsi sähköliitin ja siivikon kiinnitys puristuksen sijaan mutterilla. Paitsi ettei niitäkään missään ole.  :))

Parilla tutulla ollut hondia ja ihmettelin, kun eivät löydä uudempiinkaan kulutusosia. No ei näköjään löydy.
No, en osta hondaa(kaan) itselle
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 19 marraskuu, 2023, 20:1438km pihasta autostartille.

Hiilet varmaan löytyisi, vaikka niiden kiinnitys sillä saksijousella voi olla hankalaa mutta se roottori on kyllä todella syvällä uralla.

Metallipölyä putsasin pois ja rasvasin laakerit ja pistin paketin kasaan, nythän se taas toimii. Kuinka kauan, tuskin pitkään.

Olisipa ollut se toinen malli, uusi moottori siipineen 37€.

Se milli ei ehken lopuilleen ole siinä kollektorilla paha kuluma. Ne hiilet ei vaan taaskaan ole niin helpot, kun tossa annettiin ymmärtää. Ne pitää olla jostain matalajännitteisestä ja isovirtaisesta vehkeestä, eli usein vähän sellasta kuparin väriä siinä hiilessä, ei kyl aina. Eli just 12V puhaltimen, akkuporan, pikkukoneen startin tms. vehkeen. Täältäkin tuurilla löytys sopevia...
Jos pistää esm. laturin hiilet, niin vaikka ne olis sopivan kokoset, niin sepä ei enää puhalla ku hiljaksiin edes täysillä. Ja ne hiilet vaan kuumuu ja paistaa pitimet.
En varmasti oo.