Squarebodyn valot kateissa

Aloittaja Kodez, 12 joulukuu, 2023, 23:36

« edellinen - seuraava »

Kodez

Tuli perjantaina haettua squarebody subbe. Kaikki toimi kun jätin parkkiin ja maanantaina kun ajoin seuraavan kerran niin mitkään valot ei toimi,ei mittarivalotkaan. Ei varmaan muita vaihtoehtoja kun katkasija? Lämppärin puhaltimesta ei toimi nopein asento. Siinäkin varmaan vikaa etittävä katkasijasta?
Dodge Ram B250 Super S(e)ix+904
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

sössö

lämppärissä voi olla etuvastus rikki. Onko sulakkeet OK?

Kodez

En oikein usko että sieltä kaikki valoihin liittyvät sulakkeet ois osannu parkissa ollessa kyrvähtää. Lähinnä mietin onko muuta yhdistävää tekijää kun valokatkasija mikä on kaikkiin valoihin kytköksissä. Eikös hajonnut esivastus käyttäydy niin että puhallin toimii vaan sillä täydellä teholla?
Dodge Ram B250 Super S(e)ix+904
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 12 joulukuu, 2023, 23:46En oikein usko että sieltä kaikki valoihin liittyvät sulakkeet ois osannu parkissa ollessa kyrvähtää. Lähinnä mietin onko muuta yhdistävää tekijää kun valokatkasija mikä on kaikkiin valoihin kytköksissä. Eikös hajonnut esivastus käyttäydy niin että puhallin toimii vaan sillä täydellä teholla?
Ei taida valoilla edes olla sulakkeita. Kytkimessä lämpökärki ja tietty mittarivaloille on sulake.
Haiskahtaa yhden fusible linkin katkeemiselta, se sama vois syöttää puhaltimen nopeimman asennon. No, sulakehan sekin on.
Voi olla ikävässä paikassa, jos ei satu oleen pääplussalle junction blokkia tuliseinässä. Sillon se saattaa olla startin luona...
En varmasti oo.

Kodez

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 12 joulukuu, 2023, 23:52Ei taida valoilla edes olla sulakkeita. Kytkimessä lämpökärki ja tietty mittarivaloille on sulake.
Haiskahtaa yhden fusible linkin katkeemiselta, se sama vois syöttää puhaltimen nopeimman asennon. No, sulakehan sekin on.
Voi olla ikävässä paikassa, jos ei satu oleen pääplussalle junction blokkia tuliseinässä. Sillon se saattaa olla startin luona...

Valot ja lämppärivika on erillisiä,puhallin temppuili jo hakumatkalla
Dodge Ram B250 Super S(e)ix+904
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

Kodez

Selailin vähän squarebodyfoorumia ja jussi voi olla jäljillä. Ja fusible linkki on tosiaan just siellä stantin johdossa. Täytyypä huomenna koittaa tutkia se. Millähän sen korvais?
Dodge Ram B250 Super S(e)ix+904
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 12 joulukuu, 2023, 23:54Valot ja lämppärivika on erillisiä,puhallin temppuili jo hakumatkalla
Kun ihan kaikki valot hävii, niin en jaksa uskoo kytkinvikaan.
Nyt tietty pitää muistaa, että tollanen on ollu jo vuoskymmeniä sepittäjien armoilla, siellähän voi olla ihan mitä vaan tehtynä. Mutta jos suunnilleen alkuperänen, niin ne fusible linkit ja tulipellin iso töpseli menis tutkintaan. Helppohan se kytkimelle tuleva sähkö on mitatakin, mutta pitää muistaa, että digimittarilla siellä on oltava samaan aikaan kuorma päällä. Muuten siellä helposti näkyy muka ok jännite.
En varmasti oo.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 13 joulukuu, 2023, 00:01Selailin vähän squarebodyfoorumia ja jussi voi olla jäljillä. Ja fusible linkki on tosiaan just siellä stantin johdossa. Täytyypä huomenna koittaa tutkia se. Millähän sen korvais?
Vähän viitsimistä vaatii, mutta sen vois johdotella ylös sieltä startilta vaikka 6 neliön piuhalla ja laittaa siihen esm. 50A maxi-sulakkeen näkösälle. Nostaa sen vaikka siihen koneen taakse aika ylös, ei mee ku pari metriä piuhaa ja pidin sille fuselle. Toki pakosarjaa varoen.
En varmasti oo.

Kodez

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 13 joulukuu, 2023, 00:08Vähän viitsimistä vaatii, mutta sen vois johdotella ylös sieltä startilta vaikka 6 neliön piuhalla ja laittaa siihen esm. 50A maxi-sulakkeen näkösälle. Nostaa sen vaikka siihen koneen taakse aika ylös, ei mee ku pari metriä piuhaa ja pidin sille fuselle. Toki pakosarjaa varoen.

Homman joutuu suorittamaan kenttäolosuhteissa ja temppuilevalla selällä niin helpponopee ois tähän hätään se paras että saa auton ajoon. Siellä mykisty muuten myös radiokin niin kyllä se siihin linkkiin viittaa
Dodge Ram B250 Super S(e)ix+904
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 13 joulukuu, 2023, 00:11Homman joutuu suorittamaan kenttäolosuhteissa ja temppuilevalla selällä niin helpponopee ois tähän hätään se paras että saa auton ajoon. Siellä mykisty muuten myös radiokin niin kyllä se siihin linkkiin viittaa
Ne linkit kärsii helposti taivuttelusta ja muusta murjomisesta, eli voi hajota ilman varsinaista syytäkin. Mutta voi tietty olla jossain oikonenkin... Helpoinhan se on ohittaa vaan johdonpätkällä, mutta sit ei oo mitään suojaa siin.
En varmasti oo.

Kodez

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 13 joulukuu, 2023, 00:25Ne linkit kärsii helposti taivuttelusta ja muusta murjomisesta, eli voi hajota ilman varsinaista syytäkin. Mutta voi tietty olla jossain oikonenkin... Helpoinhan se on ohittaa vaan johdonpätkällä, mutta sit ei oo mitään suojaa siin.

Joo täytyy huomenna syynätä nyt kun tietää vähän mitä etsiä ja kattoa sit jatkosunnitelmia. Hyvä että tuli kysyttyä,olin aamulla menossa jo hakemaan sitä uutta katkasijaa. Tosin ei se hukkaan ois menny kun alkaa olemaan vähän aikansa elänyt sekin. Kiitoksia Jussille neuvoista
Dodge Ram B250 Super S(e)ix+904
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 13 joulukuu, 2023, 00:29Joo täytyy huomenna syynätä nyt kun tietää vähän mitä etsiä ja kattoa sit jatkosunnitelmia. Hyvä että tuli kysyttyä,olin aamulla menossa jo hakemaan sitä uutta katkasijaa. Tosin ei se hukkaan ois menny kun alkaa olemaan vähän aikansa elänyt sekin. Kiitoksia Jussille neuvoista
Saat vielä vähän lisää, etkä takuulla tykkää.
Ne linkit saattaa nähdä siellä, mutta mitään et saa selville ilman startin pudotusta. Niihin kun ei tule ulkoisesti mitään näkyvää, vaikka menevät poikki. Autoversiosta riippuen niitä voi olla useempikin siellä, jotka tulee samaan napaan akkuplussan kanssa. Usein ainakin kolme tuossa ikähaarukassa, laturille oma ja kaks muuta. Testaus on helpoin ihan mekaanisesti, kun ottaa kii siitä johdon muovinappulasta ja liitinrenkaasta, jos yhtään tuntuu venyvän vetäessä, niin se on poikki. Sitä linkkiä on sellanen vajaa vaaksa siinä johdossa.
En varmasti oo.

Kodez

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 13 joulukuu, 2023, 00:38Saat vielä vähän lisää, etkä takuulla tykkää.
Ne linkit saattaa nähdä siellä, mutta mitään et saa selville ilman startin pudotusta. Niihin kun ei tule ulkoisesti mitään näkyvää, vaikka menevät poikki. Autoversiosta riippuen niitä voi olla useempikin siellä, jotka tulee samaan napaan akkuplussan kanssa. Usein ainakin kolme tuossa ikähaarukassa, laturille oma ja kaks muuta. Testaus on helpoin ihan mekaanisesti, kun ottaa kii siitä johdon muovinappulasta ja liitinrenkaasta, jos yhtään tuntuu venyvän vetäessä, niin se on poikki. Sitä linkkiä on sellanen vajaa vaaksa siinä johdossa.

Noniin,sen verran kävin sorkkimassa että näyttäs ainakin liitokset olevan ehjiä. Tökin vähän niitä startin johtoja ja ilmeisesti siitä hyvästä tai sitten sattumalta hävis latauskin.. Onko joku syy että ne kiertää startin kautta? Onko jotain estettä että siihen tulipellin liitokseen vetäs akulta vaan suoraan virran? Vaikka sitten katkasijan ja releen kautta että sais väliaikasesti valot pelaamaan ennenku pääsee nosturille tekemään. Latauskin pitäs jotenkin saada toimimaan. On vaan noi sähköhommat vieraita itselle
Dodge Ram B250 Super S(e)ix+904
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 14 joulukuu, 2023, 15:53Noniin,sen verran kävin sorkkimassa että näyttäs ainakin liitokset olevan ehjiä. Tökin vähän niitä startin johtoja ja ilmeisesti siitä hyvästä tai sitten sattumalta hävis latauskin.. Onko joku syy että ne kiertää startin kautta? Onko jotain estettä että siihen tulipellin liitokseen vetäs akulta vaan suoraan virran? Vaikka sitten katkasijan ja releen kautta että sais väliaikasesti valot pelaamaan ennenku pääsee nosturille tekemään. Latauskin pitäs jotenkin saada toimimaan. On vaan noi sähköhommat vieraita itselle
En ole oikeen hyvää syytä keksiny, miksi ne on siellä startilla. Ehkä joku helppous tuotannossa ja vähemmän osia.
Mitään varsinaista estettä niiden yhdistämiseen akun kanssa muuallakin ei minusta ole. Sun vaan olis löydettävä ne pääplussat johtosarjasta, tai ainakin ne poikkinaiset. Jos tulipellissä on jakopultti plussalle, niin sitä ainakin vois käyttää. Siihen akulta ja laturilta joku 6 neliön piuha ja kaikki yhteen, mieluusti vaikka niillä maxi-sulakkeilla, et on joku suojaus. Esm. 50 ampeerisilla.

Jos sieltä nyt koskiessa katkes se laturinkin linkki, niin saattaa joku olla joskus murjonu niitä johtoja startin kanssa puuhatessaan, ne ei tosiaan oikein kestä taivuttelua tai muuta kovaa käsittelyä.
En varmasti oo.

Kodez

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 14 joulukuu, 2023, 16:07En ole oikeen hyvää syytä keksiny, miksi ne on siellä startilla. Ehkä joku helppous tuotannossa ja vähemmän osia.
Mitään varsinaista estettä niiden yhdistämiseen akun kanssa muuallakin ei minusta ole. Sun vaan olis löydettävä ne pääplussat johtosarjasta, tai ainakin ne poikkinaiset. Jos tulipellissä on jakopultti plussalle, niin sitä ainakin vois käyttää. Siihen akulta ja laturilta joku 6 neliön piuha ja kaikki yhteen, mieluusti vaikka niillä maxi-sulakkeilla, et on joku suojaus. Esm. 50 ampeerisilla.

Jos sieltä nyt koskiessa katkes se laturinkin linkki, niin saattaa joku olla joskus murjonu niitä johtoja startin kanssa puuhatessaan, ne ei tosiaan oikein kestä taivuttelua tai muuta kovaa käsittelyä.

Joo siinä käsityksessä oon että sieltä startilta tulee ne johdot just siihen pulttiin. Mulla taitaa olla jotain ohutta hifipiuhaa sulakepesällä varastossa niin voisin hyödyntää sitä.
Dodge Ram B250 Super S(e)ix+904
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/