Sarjassa maailman huonoimpia autoja

Aloittaja d-lowrider, 08 joulukuu, 2020, 13:54

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: d-lowrider - 10 joulukuu, 2020, 18:30Surffasin noita vanteita ja niistä tosiaan löytyy kapeaa 15-tuumaista. Nyt täytyy vaan jostaki neljä sellaista kehittää.
Purkaamoilta?
Tiukasti aisalinjalla.

manha

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 10 joulukuu, 2020, 18:50Saksalaiset kääpiöautot on hauskoja.
10v sitten entisöin tuollaisen Goggomobil T400 joka myös 2syl 2t koneella ja 4v vaihdelaatikolla.
Saman kokoinen tai jopa pienempi kuin Gutbrod, mutta nelipaikkainen.
Kone ilmajäähy ja takana, vaihteistoineen eli takaveto. Bensatankki myös takana, bensavipu hattuhyllyllä, josta sen helposti avasi etupenkiltä käsin. Kertoo jotain auton sisämitoista.


Ajoin sillä valmistumisen jälkeen  yhden kerran, petyin, ja myin pois.
Ei noita voi oikein autoiksi kutsua.

Kukkopillit ja Glasit tais olla lähimpänä autoa,noista midgeteistä.Mutta omat symppis pisteet menis silti Isettalle...
Ajettavaksihan ne on tehty !!

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: pantera - 08 joulukuu, 2020, 14:12Meingott :o
Mielenkiintoinen proggis, saanen kuitenkin häveliäästi ehdottaa noiden kaksitahtikoneiden hautaamista maahan 3 metrin syvyyteen jotta voidaan varmistua etteivät ne enää koskaan tule aiheuttamaan ongelmia ja hankkimaan jokin moottoripyöräperäinen voimayksikkö, esim hayabusa
Pussihousut ei todellakaan ole enää muodissa joten niiden hankkimista kehoitan välttämään

Mulle tuli kans ekana mieleen, että jollaim prätkän moottorilla tää ois mahtava :+1:
Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580


d-lowrider

Innostuin tutkimaan kirjahyllyä ja löysin kesällä 1981 Svartvikin museossa ottamani kuvan. Mitähän kallonkutistaja sanoisi kun tänään autotallissani on samanlaiset autot...Ehkä näissä harrastuksissa on joku osa nostalgialla ja lapsuuden unelmilla...

d-lowrider


[/quote]
Lainaus käyttäjältä: d-lowrider - 12 joulukuu, 2020, 18:40kesällä 1981 Svartvikin museossa

En edes muistanut kuvanneeni noita koskaan, mutta nuo aiemmin tässä ketjussa olleet kuvat toivat mieleen että olen minäkin siellä käynyt 12-vuotiaana...ja kuvat löytyivät

Pande

Lainaus käyttäjältä: d-lowrider - 12 joulukuu, 2020, 18:42En edes muistanut kuvanneeni noita koskaan, mutta nuo aiemmin tässä ketjussa olleet kuvat toivat mieleen että olen minäkin siellä käynyt 12-vuotiaana...ja kuvat löytyivät
Nuo mun kuvani ovat tammikuulta 1981. Ovat siinä välissä järkkäilleet tai pitäneet kevätsiivousta näköjään kun laitteet ovat eri suuntaan viistossa kuin mun kuvissani.  :)  Itse kävin siellä kahdesti, eka kerta oli jo 70-luvun puolella.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

sämpy

Yllättävän hakusessa oli germaaneilla toi moottorinrakennus sotien jälkeen. Siis periaatteessa toimivia, mutta joku miina oli usein rakennettu että autot sitten jäi sen takia vähäisen käytön jälkeen pois liikenteestä. Tai sitten vaadittiin erikoisosaamista ja työkaluja. Kun monen muun maan moottorirakenneperinteet huomioi ne olosuhteet missä autoja jouduttiin korjaamaan.

Esimerkkinä enon Isar, josta sitä varoitettiin että älä osta mutta piti silti saada ja konehan siitä laukesi ja siinä joku vaikea laakerointi alakerrassa jota ei saatu paikallisesti kuntoon normityökaluilla ja tänä päivänäkin se auto lojuu Parkonossa keskellä metsää. Ja sehän on nelitahtinen että niitä ongelmia ei ollut joten olisi pitänyt saada toimiva tekniikka aikaiseksi. Moottorin suunnittelijakin taisi olla BMW:ltä. Vai siinäkö vika, että prätkän tekniikka ei sellaisenaan sitten toiminut autoissa kun rasitteet erilaisia ja kovempia.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

rb


d-lowrider

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 13 joulukuu, 2020, 07:54Yllättävän hakusessa oli germaaneilla toi moottorinrakennus sotien jälkeen.

Voi olla että syynä oli tarve nyhjätä tyhjästä autoja ja halvalla. Kaikkein surkein moottori mitä minulla on toistaiseksi ollut ilo korjailla on Messerschmitissä. Se on suunniteltua ennen sotia kevytmoottoripyörään joka ei ole paljon fillaria kummempi. Kun tarve oli suuri eikä oikein muutakaan ollut, niin pikkuautotehtaat vinkuivat Sachsilta niitä ja tehdashan myöntyi. Messerschmitissä alle satakuutioinen alkuperäinen kone on venytetty noin 200 kuutioseksi ja siitä on piiskattu huimat 9 hv. 

Kun kevyen mopoluokan vaihteisto laitetaan kiskomaan kääpiöautoja niin siitä ei kyllä seuraa mitään hyvää kestävyyden kannalta. Esimerkiksi kytkinlevyt ovat samat kuin Sachs-mopoissa. Bing-kaasutin kuumenee ahtaassa konekopassa niin että kesäisin pysähtyessä bensa kiehuu ja ajotapahtumassa se on huomoitava esim liikennevaloissa. Vaihtaminen tapahtuu tökkimällä vaihdekeppiä eteen tai taaksepäin. Vapaata ei kepillä löydä ajossa juuri mitenkään. Moottoriin on näppärästi rakennettu pakkolaukaisu, joka on polkupyörän käsijarrun näköinen vipu vaihdekepissä. Laukaisija vetää vaihteiston välivapaalle. Alaspäin vaihdettaessa on aina laukaistava välivapaalle ja sitten heilautettava keppiä taaksepäin.

Koska autoihin piti saada pakki, se ratkaistiin lisäämällä moottoriin toisetkin kärjet. Laturista tehtiin dynastartti. Relelaatikon avulla pakki saadaan aikaan niin että moottori sammutetaan. Virta-avain painetaan syvälle ja käännetään. Releet kääntävät pakkikärjet päälle ja dynastartti pyöräyttää koneen pakille käymään. Arvatenkin systeemi on herkkä ongelmille.

...jne jne...ja sitten näiden vehkeiden hinnat ovat muodin seurauksena kohtuuttomia

Harri S

Goggomobilissa itsetuhomekanismi oli sijoittaa samaan tilaan 2t moottori pakoputkistoineen, akku ja bensatankki.
Mulla oli kahden T400 kukkopillin lisäksi tekniikat kahdesta palaneesta yksilöstä.
Kukkopillissäkin on dynastartti, mutta "normaali" 4+1 vaihdelaatikko heiluriakselein.
Päätoiminen harrastaja

Toyopet

Onko nämä niitä saksalaisen insinööritaidon huippunäytteitä?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

sämpy

No kyllähän näissä miettii että olisiko kuitenkin saanut tehtyä yksinkertaisemmin ja toimivaa, kun ei olisi "suunnitellut" liikaa. Tietty kuten mainittiin kun puutteesta johtuen lähtökohta oli jo pielessä niin sen paikkuu ei olekaan helppoa, vs. tehdas joka suunnittelee ja valmistaa koko ajoneuvon itse.

Messerscmittissä joku kotelo tai rakenne pakoputkistossa tai moottorin ohessa, joka aina rikki ja tosi vaikea uustuottaa? Tai sitten muistan väärin. Mutta ihmettelen tosiaan hintatasoa, kun harva niillä jaksaa ajaa saati pitää hyvässä ajokunnossa. Lie suurin osa esittelykappaleita (lue: elvistelykappaleita).

Pisteet siitä että jaksaa oikeasti ajella näillä puutteista huolimatta. Joku Fiat 500 on näihin nähden naurettavan helppo auto harrastaa.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

rb

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 14 joulukuu, 2020, 06:49Mutta ihmettelen tosiaan hintatasoa, kun harva niillä jaksaa ajaa saati pitää hyvässä ajokunnossa. Lie suurin osa esittelykappaleita (lue: elvistelykappaleita).
Onhan noilla hintaa...  :o

https://www.carandclassic.co.uk/car/C1259574

1960 MESSERSCHMITT KR 200
£30,000




"Vanha entisöinti"  niin kuinka moni on valmis reilulla 30t eurolla lähtemään kaupoille.

pantera

Kaverilla on pari Kr'ää työnalla jeppiksessä, wärtsilässä