Uusi ohjausvaihde Darttiin

Aloittaja slant sickness, 25 lokakuu, 2023, 08:58

« edellinen - seuraava »

slant sickness

Tenu-Dartin ohjausvaihde on keskeltä kulahtanut plus kääntäminen tuntuu toiseen suuntaan raskaammalta kuin toiseen. Ajattelin suoraviivaista ohjausvaihteen uusintaa.

Tämmönen tuli vastaan Googlella. Olisko näistä kokemusta? Arvostaisin helppoa asennusta eli jos tämä huolii vakio-osat ympärilleen vs Borgeson (jolla ei taida manuaaliohjaussimppua Darttiin edes olla) niin tämmönen mielummin.

https://p-s-t.com/i-23163968-manual-steering-box-20-1.html

Eikä ole hinnankiroissa.

Mut mites laatu?

Mä olen ajanut 80000 km 25 vuoteen Dartillani, joten kestävyys pitkässä käytössä ei ole kovin olennaista.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

Mudracer

Just yks heksa kysy saanko ehjättyy dartin tehostetun simpukan. Mahdoton paikka jos rattaat on kulahtanu, rokkiautossa ~400$ "korjattu" . Siellä oli manuaalisimpukoitakin aika liki tohin hintaan mitä toi pst myy.
X

slant sickness

Vanhan ehjääminen ei kiinnosta. PST:n rasiassa olisi vähän tiuhempi välitys, tehostetun ja tehostamattoman välistä. Onkohan noi kiinassa tehtyä uutta tuotantoa?

Ihan kaikki refursbed kamat rokkiautostakaan eivät ole olleet ihan parhaita. Aihiot on jo mitä on.

Tähän a-koteloon ei saa vähällä työllä tehostajan pumppua eikä sen nyt ole niin väliksikään suoraan ajettaessa.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

MJF

Ite laittaisin sähköisen tehostimenpumpun, yksi sähköpumppu tenussa ei enää haitanne  :rolleyes:
Mopar on parsa

jariha

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 25 lokakuu, 2023, 13:45Vanhan ehjääminen ei kiinnosta. PST:n rasiassa olisi vähän tiuhempi välitys, tehostetun ja tehostamattoman välistä. Onkohan noi kiinassa tehtyä uutta tuotantoa?

Ihan kaikki refursbed kamat rokkiautostakaan eivät ole olleet ihan parhaita. Aihiot on jo mitä on.

Tähän a-koteloon ei saa vähällä työllä tehostajan pumppua eikä sen nyt ole niin väliksikään suoraan ajettaessa.

Ihan hyvin mahtu tehostimenpumppu :o  simpukan ku jostai sais ehjän? No ehkä se porkessoni joskus sossunrahoilla laitettava :))
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 25 lokakuu, 2023, 13:45Vanhan ehjääminen ei kiinnosta. PST:n rasiassa olisi vähän tiuhempi välitys, tehostetun ja tehostamattoman välistä. Onkohan noi kiinassa tehtyä uutta tuotantoa?

Ihan kaikki refursbed kamat rokkiautostakaan eivät ole olleet ihan parhaita. Aihiot on jo mitä on.

Tähän a-koteloon ei saa vähällä työllä tehostajan pumppua eikä sen nyt ole niin väliksikään suoraan ajettaessa.


Ei vanhaa saa edes ehjättyy jos ei saa uutta ratasparia, niitä ei saa mistään. Eikös jossain kiinanooppeleissa ole sähkömoottoritehosteisia ohjauksia, sellaisia "tehostajia" on vähän väliä myynnissä.
X

sössö

Saako darttiin valmista sarjaa esim. borgesonilta delphi 600 "nascar"- ohjausvaihteeseen? Aattelin että kun jopa lincolniin sai ainakin borgesonin mukaan sopivan simpukan niin voisi darttiinkin saada kun molemmat taitaa olla aika marginaalivessoja isossa maailmassa.

E: jaajuu borgesonia olikin jo käsitelty alotusviestissä, luinpa huonosti

MJF

Eihän se Ooppelin tehostin auta mitään tässä tapauksessa, sehän laitetaan rattiakselin väliin.
Borgeson ja joku nykykikkareen sähköinen pumppu. Siihen nopeuden yms mukaan säätyvä tehostus  ;)
Mopar on parsa

Jussi

Mähän laitoin aikanaan Mussukkaan Senatorin tehostetun ZF simpukan, ja tuli oikeesti hyvä ohjaus. Vaati se kyllä vähän puuhastelua ja muutaman rohkeenkin tekosen tarvittavien palojen suhteen, lähinnä kääntövarteen ja centerllinkiin liittyen. Kiinnitys oli helppo, kunhan viikon hiero oikeeta kohtaa.
En varmasti oo.

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: MJF - 25 lokakuu, 2023, 13:57Ite laittaisin sähköisen tehostimenpumpun, yksi sähköpumppu tenussa ei enää haitanne  :rolleyes:
Tällä menolla joudun laittamaan aurinkokennot katolle. Manuaalisimppu riittää. Väljät pois vaan.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

slant sickness

Hmm. Jos se uusi simpukka kuitenkin olisi Borgesonin tehostettu, jolle voiteet tarjoilisi TRW:n valmistama (Opel Astran) sähköpumppu, niin mimmonen työmaa on edessä simpukan asennuksen kanssa? Tarkoitan lähinnä sitä tarvetta lyhentää rattiakselia. Siihen tulee joku uusi nivel, ilmeisesti joustamaton? Ja mitenkä se katkaistu akseli liitetään tähän uuteen niveleen? Sehän akseli on katkaisun jälkeen "pyöreätä tankoa".
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

Wilburi

Soton rattiakseli oli kans pyöree mutta jyrsin siihen 2 tasaista sivua ja istutin uspartsista tilattuun niveleen sen akselin.
Se nivel istu soton simpukkaan jo suoraan kun valkkas oikean eikä siinä enää oo välystä häirittemässä ohjausta.
Vtu tää hymyily sattuu

Stige

Priuksesta sähkösesti tehostettu simpukka, on nopee ja toimiva.
Ja halpaki vielä.

slant sickness

On sen verran vaatimaton paja etten taida ruveta Priuksen osiin. Riittää jotta on jemmassa Tojon akseli seiskavartin korvaajaksi.

Onko se Borgesonin nivel "kova" vai antaako liikevaroja rattiakselin suuntaan? Melkein kuuskytvuotias kotelo on jo aika lerppu ja tuo taipuilu voi käydä simpukan laakereiden päälle.

Että niinku rättiniveltä laittaisin.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

Hupeli

Boorien tekoon on joku oma kone mitä omalta paikallis pajalta ei löydy joten tulee arvokkaaksi teettää ja osat Borgeson nimellä niinikään.
Rattiakselin jyrsintä myös työlästä ainakin pitkinä vetoina joten hinta kantsii sopia etukäteen  ;)