AOD korjaus

Aloittaja spike, 06 maaliskuu, 2024, 07:46

« edellinen - seuraava »

spike

Tossa vm 87 econolinessa aod laatikko keksi ottaa ja hajota. Ei löydä enää vaihteita. Hankin toisen käytetyn laatikon mutta ei sekään ollut tie onnelaan. Nyt sitten harkinnassa koota kahdesta huonosta yksi hyvä mutta miten hankala tollasen automaatin korjaaminen oikeasti on? Youtubessa on kauheasti kaikennäköisiä videoita missä american Joe kasaa sen heittämällä. Osathan ei kauheasti maksa mutta tarviiko lisäksi jotain erikoistyökaluja että saa kasaan oikeaoppisesti?

Mudracer

Mites se kakkosloota, löytykö mitään vaihteita?
X

spike

En edes laittanut paikoilleen. Öljypohjassa paksulti mustaa mujua ja vaihdevalitsin vivun akselin lukitus lieriösokka oli korvattu teräsnaulalla tai jotain. En saanut sitä ulos millään. Tilasin master rebuild kitin ja ja teen noita kahta yhdistämällä toimivan laatikon. Ihmisten tekemiä noi varmaan on että eiköhän se onnistu.

spike

Sen verta todettakoon että tohon tarvii työkalut tiivisteiden asennukseen. Ilman ei kyllä onnistu. Ne ei kauheasti maksanut. Olikos se 24€ + postitus amazonista.

Onneksi en alkanut äheltämään sitä toista laatikkoa paikoilleen. Oli aika hyvin kyytiä saanut. Kaikki rummut ja muut kitkapinnnat sinistyneet ja selviä jälkiä siitä että jotain irto-osia pyörinyt sisällä laatikossa.

Taas tätä kun ostaa muka ehjää käytettyä...Jos vain lompakko antais myötä ostaa uutta...

spike

Miten paljon öljyä tarvii tuohon varata nyt kun on kokonaan tyhjä rempan jäljiltä? Yritin löytää netistä mutta löytyy niin kirjavasti vastauksia että ei tiedä mihin uskoa. Turbiininkin taitaa mennä jo pari litraa?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: spike - 24 huhtikuu, 2024, 17:04Miten paljon öljyä tarvii tuohon varata nyt kun on kokonaan tyhjä rempan jäljiltä? Yritin löytää netistä mutta löytyy niin kirjavasti vastauksia että ei tiedä mihin uskoa. Turbiininkin taitaa mennä jo pari litraa?
Turbaani vie paaaljon enemmän. Ota ainakin kymppi, jos kaikki on tyhjänä. Saatat tarvita vielä vähän lisääkin.
En varmasti oo.

Stige

Lainaus käyttäjältä: spike - 24 huhtikuu, 2024, 17:04Miten paljon öljyä tarvii tuohon varata nyt kun on kokonaan tyhjä rempan jäljiltä? Yritin löytää netistä mutta löytyy niin kirjavasti vastauksia että ei tiedä mihin uskoa. Turbiininkin taitaa mennä jo pari litraa?

10 vähintää niiku jussi sano, todnäk jotai 10-12 välii jos kaikki aivan kuivana

Vasta yhden AOD täytin 20 pöntöstä ja alle puolet siihe jäi

JiiTee

Lainaus käyttäjältä: spike - 24 huhtikuu, 2024, 17:04Miten paljon öljyä tarvii tuohon varata nyt kun on kokonaan tyhjä rempan jäljiltä? Yritin löytää netistä mutta löytyy niin kirjavasti vastauksia että ei tiedä mihin uskoa. Turbiininkin taitaa mennä jo pari litraa?

Näyttää Joet kirjottelevan aika monesti 12-13 quartsin määrästä eli litroissa abaut sama.

spike

Nyt sitten laatikko paikoillaan ja öljyt sisällä. Kaadoin ensin sen verta että oli yhteensä 11l laatikossa. Heti käynnistyksen jälkeen tarkistin ja tarvitsi litran lisää. Aluksi tuntui että r ja d meni silmään normaalisti mutta muutaman edes takas vaihdon jälkeen alko riuhtomaan voimalla kun laitto joko r tai d. Ihan niin että jarrua sai painaa kunnolla ettei karannut. Ajoin vain parikymmentä metriä edes takas ja ei vielläkään vaihda vaihdetta. Onkohan painetta liikaa? Katsoin että tv kaapeli oli jopa liian löysällä että siitä ei pitäisi johtua kai?

Stige

Lainaus käyttäjältä: spike - 01 toukokuu, 2024, 17:39Nyt sitten laatikko paikoillaan ja öljyt sisällä. Kaadoin ensin sen verta että oli yhteensä 11l laatikossa. Heti käynnistyksen jälkeen tarkistin ja tarvitsi litran lisää. Aluksi tuntui että r ja d meni silmään normaalisti mutta muutaman edes takas vaihdon jälkeen alko riuhtomaan voimalla kun laitto joko r tai d. Ihan niin että jarrua sai painaa kunnolla ettei karannut. Ajoin vain parikymmentä metriä edes takas ja ei vielläkään vaihda vaihdetta. Onkohan painetta liikaa? Katsoin että tv kaapeli oli jopa liian löysällä että siitä ei pitäisi johtua kai?

Kannattais varmaan yks kunnon lenkki ajaa et tiiät miten se oikeesti toimii

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Stige - 01 toukokuu, 2024, 18:00Kannattais varmaan yks kunnon lenkki ajaa et tiiät miten se oikeesti toimii
Jep, eipä se parinkymmenen metrin matkalla juuri kerkee mitään vaihdellakaan...
Ei sen tosin pitäs tyhjäkäynnillä mitään repiäkään, jos nyt ei oo kovin ylös säädetty käynti jostain syystä. Jos on 1500 jenkaa, niin kyllä se vähän jo nyhtää liikkeelle...
En varmasti oo.

spike

Oli taas hetki touhuta tuon kanssa. Otin laatikon takasin irti kun kuulu joku epämääränen ääni pakilla. Hyvä niin koska yksi päittäislaakeri oli jäänyt pois. Vaihdoin venttiilipöydän siitä mekaanisesti särkyneestä laatikosta. Nyt ei riuhdo vaihdetta päälle apinan raivolla paikoilaan vaan pelkästään se normi pieni nykähdys. Vaihtaa ainakin kakkoselle abouttirallaa 30 kmh vauhdissa. Netin tietojen mukaan 3 vaihde pitäis tulla 35 mph vauhdissa mutta niin kovaa ei uskalla ajaa tossa meidän pikkutiellä. Isolle tielle ei uskalla mennä kun ei ole katsastettu mutta eiköhän se nyt toimi. Ensviikolle varattu katsastusaika. Nyt vain metsästäämään epämääräistä resonanssiääntä konehuoneessa. Onneksi on paljon tilaa...

spike

Nyt kävin katsastamassa ja läpihän se meni mutta laatikko ei vielläkään toimi. Ei vaihtanut koskaan kakkosta korkeampaa vaihdetta. kahdeksaankymppiin nostin nopeuden isolla tiellä mutta ei. Lisäksi jos oli ajanut kakkosella ja pysähtyi niin ei vaihtanut ykköselle vaan lähti kakkosella. Jos vaihto käsin ykköselle niin sitten joo mutta ei d:llä. Mikäköhä tota vaivaa? Hyviä ideoita?

Stige

Lainaus käyttäjältä: spike - 16 toukokuu, 2024, 19:13Nyt kävin katsastamassa ja läpihän se meni mutta laatikko ei vielläkään toimi. Ei vaihtanut koskaan kakkosta korkeampaa vaihdetta. kahdeksaankymppiin nostin nopeuden isolla tiellä mutta ei. Lisäksi jos oli ajanut kakkosella ja pysähtyi niin ei vaihtanut ykköselle vaan lähti kakkosella. Jos vaihto käsin ykköselle niin sitten joo mutta ei d:llä. Mikäköhä tota vaivaa? Hyviä ideoita?

Se on paska laatikko jo syntyessään  :o

Sarkasmi pois tossa just AODn laitoin 347 kaa mustangiin ja kyl toi AOD on ehkä susipaskin laatikko toiminnaltaan millä ikinä ajanu, turbiinilukolle ei oo mitään ohjausta tai hallintaa, se nyt vaan on kokoajan päällä kosta toosa päättää niin.

Pilaa tommosen vähän enemmän "performance" moottorin täysin ku on niin surkeesti toteutettu koko AOD.

Mudracer

Ei AOD turbiinissa ole lukkoa.
X