Peräkärryt ja niiden luokaton laatu.

Aloittaja Jarona, 04 kesäkuu, 2021, 22:20

« edellinen - seuraava »

kuutio

Heräs mielenkiinto...
hienoa toimintaa taas trafin nuorilta päättäjiltä
All work and no play makes Jack a dull boy.

Kaarne

Tuommonen 180x350 lavalla oleva jarrukärry on alta 3000e. En ainakaan itse pienempää ottaisi. Saa laillisesti sen 1000 kilon säkin tai 1200kg lavan ottaa.

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 01 helmikuu, 2022, 18:38Tuommonen 180x350 lavalla oleva jarrukärry on alta 3000e. En ainakaan itse pienempää ottaisi. Saa laillisesti sen 1000 kilon säkin tai 1200kg lavan ottaa.

Joillekin merkkaa paljon sekin että 750kg jarruton on nyky pykälillä katsastusvapaa.
Jos luit tuon linkin niin monille tärkeää myös että B-kortti riittää ja saa legaalisti mennä sataa, jos tiekohtainen sallii.
All work and no play makes Jack a dull boy.

sössö

ainakin tuo katsastusvapaus merkkasi meille. Sitte kun sitä kärryä tarttisi niin se tuskin koskaan olisi katsastettu...

kuutio

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 28 tammikuu, 2022, 17:35..
Että jos joku nyt uutta harkitsee niin suosittelen ainakin tän Brentexin kattomaan. Pienempi Respo oli saman hintanen.
Toi 3 metrinen kuomukärry vaikuttais tällä hetkellä olevan suosikki versio. Metrin kuomulla, vähä laitakorkeudet vaihtelee.

Että tämmösiä havaintoja.

Vahingossa tossa kattelin käytettyjen hintoja.. taitaa olla uutena ostettu kevyt-pv oikein hyvä sijoitus..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Lerssinen

En kans ymmärrä nuita hintoja, tarve olis lavettikärrylle mielellään vähintään 2000kg kantavuudella mutta jotku rakennusliikkeen solmuun vedetyt katsastuksessa hylätyt maksaa tonnin per akseli. Ei mitään järkeä

Rusty

Huomenna Majavaa leimaamaan. Koitin äsken säätää jarruja mutta etuakselin pyörät ei vaan tahdo mennä lukkoon vaikka kuinka tuntumaan säätää nauhat.. No, saa nähdä kelpaako vai ei. Valot ainakin pelaa. 2005 vuoden 2600 kg kikkare kyseessä.
Ah, ahtaita aikoja.

Rusty

Sehän kelpasi. Tällä kertaa oli erilainen jarrujentarkastus kuin ennen. Näköjään konttorikohtaista miten ne katotaan.
Ah, ahtaita aikoja.

Lerssinen

On niissä eroja, muutaman kerran on nykäisty kepistä ja todettu että "kyllä siellä jokin kahisee ja jotain tapahtuu ja leima lappuun". Sitten pari viime kertaa on laitettu oikein ketju-tankosysteemillä aisa nippuun ja katottu dynometristä että neulat on samalla seinällä.

Rusty

Mulla on tähän asti vedetty käkkäri pystyyn ja käsketty vetää kärryä samalla kun inssi kattoo ettei pyörät pyöri. Tänään nostettiin koko paska ilmaan ja koitettiin käsin että jarrut pitää.
Ah, ahtaita aikoja.

sämpy

Jaa niin alkaisikohan olla taas katsastuksen aika. Viime käynnillä tuli huomautus että yhdessä pyörässä vähemmän tehoa kuin muissa. Ehkä sille sitten pitäisi tehdä jo jotain..

Hyvät akselit sinänsä tuossa -03 Respossa. Kun aattelee sitä uudenkarheaa aisapoikien kärryä, jossa oli muistaakseni kyllä Knottin akselit mutta kaikki laakerit paskana ja ne navat jotka oli "waterproof" niin kaikista oli mennyt vesi napakupeista sisään.

Vai onko se vaan niin että 20 vuotta sitten tehty on vaan niin paljon parempi kuin uudet.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

kuutio

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 27 maaliskuu, 2022, 07:18..
Vai onko se vaan niin että 20 vuotta sitten tehty on vaan niin paljon parempi kuin uudet.

Taitaa olla melko merkki/mallikohtaista. Jotkut vanhemmat selvästi laadukkaampia ja sitten taas jotkut heikomman maineen ansainneet joko parantuneet tai häipyneet markkinoilta
All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio

Olikohan just toi Ihmeen Kallista ja Huonoa-ketju mikä alko mainoskikkana markkinoimaan noita 825kg kevytpvkärryjä.
Just kattelin että taitaa toi virolainen Brentex valmistaa noi uudet Akut.
Aku pro-mallisto oikeen suunniteltu ylikuormille, 2000kg kestävä akseli ja 1500kg JARRUTON vetopää..

Onkohan noita 750kg kärryjä oikeesti koskaan tienpäällä puntaroitu..
All work and no play makes Jack a dull boy.