2x110V lohkolämppäri=automaattisulake "palaa".

Aloittaja Mudracer, 21 syyskuu, 2021, 11:47

« edellinen - seuraava »

Mudracer

Onkos mitään vippaskonstia saada toi pelittämään vai pitääkö vaan vetää piuha perinteiseltä posliinisulakkeelta tohon kun se ei pala.
X

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 21 syyskuu, 2021, 11:47Onkos mitään vippaskonstia saada toi pelittämään vai pitääkö vaan vetää piuha perinteiseltä posliinisulakkeelta tohon kun se ei pala.
Oliskohan siinä automaatissa kuitenkin vikavirtasuoja, jos tavallinen sulake kestää?

Maavuodon vakavuudesta riippuen saattaa alkaa toimimaan kun antaa kuumua sen tavallisen sulakkeen kanssa. Varsinkin jos ne on ollu pitkään käyttämättä, niin pelkkä kosteus vastuksen sisällä laukoo vikavirtaa.
En varmasti oo.

sössö

saatanan keksintö tuo vikavirtasuoja. Harva vanhempi lohkolämppäri on toiminu sen kanssa, uus TT thermokin joku vuos sitten katko satunnaisesti niinkun monet muutkin laitteet. En ole kuollu vaikka olenki sitte lämmittäny autojani vikavirtasuojattomassa pistorasassa, varmaa ihan jäätävän vaarallista.

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 21 syyskuu, 2021, 14:16Oliskohan siinä automaatissa kuitenkin vikavirtasuoja, jos tavallinen sulake kestää?

Maavuodon vakavuudesta riippuen saattaa alkaa toimimaan kun antaa kuumua sen tavallisen sulakkeen kanssa. Varsinkin jos ne on ollu pitkään käyttämättä, niin pelkkä kosteus vastuksen sisällä laukoo vikavirtaa.

Voikos keskuksessa olla automaattisulake ja vikavirta saman nappulan takana? Mulla on työmaakeskus jossa on oma nappula jokaisen 220 töpselin yläpuolella? Ne laukee järjestään kun laitan ton lämppärihässäkän töspelin mutta lankasulake rokkaa.
X

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 21 syyskuu, 2021, 20:16Voikos keskuksessa olla automaattisulake ja vikavirta saman nappulan takana? Mulla on työmaakeskus jossa on oma nappula jokaisen 220 töpselin yläpuolella? Ne laukee järjestään kun laitan ton lämppärihässäkän töspelin mutta lankasulake rokkaa.
En osaa sanoa. Onko niissä sulakkeissa myös "test" nappi? Sellasia työmaakeskuksia oon nähny, jossa yksi vikavirtasuoja ja sulakkeet erillisinä, mutta vois kai ne olla yhistettynäkin.

Toi mun Chevyn orkkislämppäri on muistaakseni 600W, joten ne sun satakympit on sarjaan kytkettynä, niin ei siitä tule ku 1,2 kW. Mikä pitäs 10A sulakkeella mennä ilman ongelmaa.

Jos ne vastukset on livahtanukin rinnankytkentään, niin sillon tehoksi tulee viitisen kilowattia... Sen kyllä 16A perinnesulake kestää jonkun aikaa.
En varmasti oo.

Mudracer

Nää on kuuskekkosen veesletkussa joka on termarikopan ja vesipumpun välissä. Päälle laiton jälkeen beebaut puol minuuttia niin termarikoppaan ei voi enää koskea, olisko lipsahtanut rinnan :o . Kestääkö ne vastukset sen 220?
X

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 22 syyskuu, 2021, 09:15Kestääkö ne vastukset sen 220?
Tuskin ainakaan pitkään. Vaikka olisivat väljässäkin vedessä.
En varmasti oo.