Chrysler / Imperial Autotemp ongelmat

Aloittaja Pertti K, 24 lokakuu, 2021, 18:21

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Mittasin vielä alipaineventtiilihässäkän perässä olevan potikan käyttäytymistä, ihan loogisesti pelaa (Jussi tämän kyllä oli jo tarkistanut, mutta nyt oli helppo tuota pyöritellä kun oli irrallaan muista helyistä - ja hyvä että mittaa joku joka sähköistä vähän ymmärtääkin...). Onpahan jälkipolville dokumenttia.











Tiukasti aisalinjalla.

Pertti K

Muttamutta! Siinä ährätessä oli venttiilistä irronut letkuja enemmänkin kuin ne 2 mitkä oli pakko irrottaa - missähän järjestyksessä ne mahtoi olla?  :panic:

Vertailin manuaalin värikoodauksiin niin ei oikein meinannut saada tolkkua ja epäilytti että onko ne alunperinkin olleet ihan ristissä. Sitten huomasin että manuaalissa oli esim. 3 valkoista ja 2 vihreää letkua kun minulla kaikki erivärisiä. Taas tuli saksalaisen kuvat tarpeeseen. Näytti että sen mitä omista kuvista pystyin päättelemään niin värit on olleet samoin kuin sen autossa:



Ja silläkin värit vaihtuu kytkentäplokeissa, millä tuo control unit kytkeytyy auton letkuhässäkkään:



Ja siitä lähtevät värit täsmääkin jo manuskan kaavioon. Muutamat sain selvitettyä että menevät sinne minne kuuluukin niin eiköhän nuo mitä todennäköisimmin ole oikein. Kovin näyttää siltä ettei tuolla kukaan ole ennen minua käynyt sähläämässä. Tai siis enhän minäkään...  :rolleyes:



Mutta löytyi yksi aika linttaantunut pääkytkimelle menevä letkunpätkä, vaihdoin siihen uuden:

Tiukasti aisalinjalla.

Pertti K

Nyt kyllä siirrytään sähköstä jo alipaineen puolelle, mutta pari askelta eteenpäin taas - ja puolitoista taakse.

Tiukasti aisalinjalla.

Pertti K

Harjoitukset jatkui silleen, että laitoin systeemin muuten nippuun mutta ulkoisella pumpulla teen alipaineen järjestelmän pääkytkimelle. Videolla käyn läpi kaikki ohjauspanelin napit (paitsi Off) ja säädän lämpöä laidasta laitaan. Kokolailla näyttää toimivan niinkuin pitääkin, HiDef asennossa pitääkin lämpö ja puhallus olla täpöillä. Ulko- ja siten myös auton sisälämpötila oli hädin tuskin plussan puolella niin koko skaala säädössä ei tule käytetyksi. Puhallusten ohjaukset ei ihan tottele, mutta johtunee myös tuosta alipainevuodosta ohjauspanelilla. Tilailen uuden semmoisen niin jospa se sitten olis siinä mallissa että voi hetken keskittyä muihin vikoihin?

Tiukasti aisalinjalla.

Pertti K

Niin ja ennenkuin purin tuon aiemman koejärjestelyn niin kuulostelin vielä että kuuluuko vuotojen pihinää muualta kuin ohjauspanelin tienoilta. Ei kuulu  8)
Tiukasti aisalinjalla.

Gary Grand

Taitaa sitkeys jopa Autotemp II:n voittaa! 8)
Voittajia tuossa sarjassa ei ole tainnu paljon olla.. :thinking:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Pertti K

Saa nähä. Just pistin tuon ohjauspanelin alipainehässäkän tiluuseen, saattaa alle 200:n selvitä...
Tiukasti aisalinjalla.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 03 huhtikuu, 2022, 12:14Saa nähä. Just pistin tuon ohjauspanelin alipainehässäkän tiluuseen, saattaa alle 200:n selvitä...
Ois se pitänyt uskoa kun sanottiin kuvauksessa että käy A, B, D, E, F, G jne. body Mopareihin, mutta kun tuota C-bodyfoorumilta vinkkasivat ko. kalikkaa niin aattelin että varmaan vaan vahingossa jäänyt C välistä. Päällepäin näyttää samalta mutta kun sähkökytkentöjä aloin mittailemaan niin erilailla kytkee kuin alkuperäinen. Joten vielä yksi yritys elvyttää vanhaa.



Siellä tuollainen pehmeä kuminen palikka liikkuu kun nappeja painelee ja jakelee alipaineita sinne minne ne kuuluu. Minä sen edellisellä käynnillä rasvasin, mutta ilmeisesti en tarpeeksi liberaalisti. Nyt vähän reilummin siliconerasvaa (varmaan joku automaalari minut nyt hirtää sukuelimistä) ja vielä pulttikiinnitys alkuperäisen niittauksen tilalle seuraavaa huoltokäyntiä ajatellen.





Nyhän se rupes toimimaan niinkuin pitääkin, paitsi että auto-asennot ei lähde toimimaan ennenkuin käy jommassa kummassa def-asennossa. No, good enough nyt sanos jenkki.
Tiukasti aisalinjalla.