TH700 overhaul.

Aloittaja Jussi, 05 marraskuu, 2021, 00:25

« edellinen - seuraava »

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 marraskuu, 2021, 20:59iinä varaootan servossa on se pienempi osa männästä suurempi ku tossa omassa.
Tota löytyy vain v-6 toosista, älä vaan sitä laita.
X

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 06 marraskuu, 2021, 21:35Tota löytyy vain v-6 toosista, älä vaan sitä laita.
Okei, hyvä tietää. Mennään omalla, kun ei siinä vikaakaan ole. Tuo toinen vaan piti uteliaisuudesta selvii.


Varalootassa olis ehjä akkumäntäkin, kun se missä oli jousi poikki, on nyt jo väljä akselitappiinsa. Kun on keikkunu vinossa. Männän valunumerokin on sama, mutta vanhemmassa on kapeempi kumitiiviste, kun tässä omassa on vähän leveempi teflon/nylon tms. rengas. Sorvaanko tiivisteuran leveemmäksi, vai meniskö se sillä kumihuulellakin?
En varmasti oo.

Mudracer

Uudemmissa toosissa ~-87 up on toi kumirenkula ja se ura on syvempi.
X

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 07 marraskuu, 2021, 10:38Uudemmissa toosissa ~-87 up on toi kumirenkula ja se ura on syvempi.
Eli tohon varalootaan on ne männät jo vaihdettu ja tohon uudempaan on jostain ilmestyny vanhemmat männät? Taitavat olla jo valmiiksi osasekotettuja...

Muistatko suoraan, minä vuonna sinne lo-rev pakkaan tuli se levyjousi ja mäntä lyheni?
En varmasti oo.

Mudracer

Jossain siinä -86-88 välissä.
X

Jussi

Tossa lootan "lisävenakoneisto"palikassa olevassa akussa olikin sit se kumitiipparimäntä. Mistähän ne muovitiipparimännät niihin toisiin akkuihin oli kulkeentunu... Autohan on -89 Känädämalli. Mut jos 3-4 pakan lisäjousetkaan ei kuulu pakettiin alkujaan, niin voihan siinä olla tehty vaikka mitä kasatessa edellisen kerran.
On tää aika suttua tällei harvakseen asiaa käsittelevälle. Kun ei oo mitään rutiinia yhteenkään asiaan.
En varmasti oo.

Jussi

Rokkiauton paketti tuli viikossa. Panta näkys olevan BorgWarner, mutta kitkat mulle tuntemattomia Exedy fdf merkkisiä. Heloja ei sit tosiaan ollu ku turbaanin kaulalle ja joukille, jota ei tässä edes tarvi. Hyvä lisäklikkaus tais olla sellanen tahmee lootan asennusrasvapurkki. Kiva liimailla välilevyjä paikalleen.
Ja ei tullu edes sitä parkkilukon akselin tulppaa, joten ei tullu tehtyä turhaa siinä.
Otin sen pikku shiftkitin rokista, vaikka se varmaan olis ollu tossa varalootassakin jo laitettuna, mutta sainpahan varmasti sopivat ohjeet ja osat. Hintaa sille ei paljon jääny nipussa.
En varmasti oo.

Jussi

Input rumpua aloin kasailemaan, kun se sattu käteen ja siinä ei vielä tartte heloja. Aika keljut oli nekin männät asennella uusilla kumeilla, piti oikeen miettiä mitä kasataan missäkin järjestyksessä. Ja palautusjousen lukkorengas kirvotti muutamankin perkeleen, kun ei tää sorminäppäryys oikein enää pelaa. Meni ne kasaan.

Uusien peltien kanssa pesin niitä rasvanpoistajalla, oli se varastorasva jotenkin epäilyttävää. Liekö olis ollu tarpeen... Overrun pakka oli helppo, levyt käytin öljyssä ja kasaan. Siinähän ei ole ku kaks levyä, kaks peltiä ja paksu välilevy.
Seuraavassa forward pakassa tekiskin sit jo mieli kysyä joltain tietäjältä. Siinä oli 5 kitkaa ja tulikin 5 uutta, mutta se kasaus taas vähän epälooginen, kun overrunpakan paksun välilevyn päällä oli vielä kaks peltiä erikseen ennen kitkoja. Onkohan se sen takia, et jos lähtee yhdellä pellillä, niin ekan kitkan hampaat on vähän hitusesti vielä spragin hampailla? Tosin mäntä tuuppaa pakkaa just siihen suuntaan, et paremmin sais otteen. Sillai sen sais kyllä kasattua kuudella kitkalla ja yhdellä vanhalla kitkalla välykseksi jäis 1,4mm. (varalootan kitkat on ajamattoman näköset, eikä pahat oo omatkaan vanhat) Toi välys olis vissiin vähän liikaa jo kuitenkin? Ehkä parasta mennä samoin kun se on ollut, hyvin se on sillain toiminu. Tossa muuten ei ollu yhtään aalto/jousilevyä pakassa, pitäsköhän olla?
Huomenna vois käydä vähän kyläileen kaverin luona, jospa sieltä tulis se välipelti ja vähän heloja.
En varmasti oo.

Mudracer

Se forward pakan alimmainen pelti on sellainen mutkalla oleva ja toimii "synkkana" kun tällää vaihteen päälle eli ottaa löysät pois ettei kolahda. Älä vaan laita lisäkitkaa siihen kun ei tarvii edes isolla teholla sellaista.
X

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 12 marraskuu, 2021, 16:04Se forward pakan alimmainen pelti on sellainen mutkalla oleva ja toimii "synkkana" kun tällää vaihteen päälle eli ottaa löysät pois ettei kolahda. Älä vaan laita lisäkitkaa siihen kun ei tarvii edes isolla teholla sellaista.
Joo, se lisäkitkajuttu olikin vaan vaihtoehtojen mallailua. Ei ollu tossa mutkapeltiä siinä pakassa. Kahdella suoralla pellillä lähti sen overunpakan paksun levyn jälkeen. Pitää kattoo, mitä noissa varaosissa on saatavilla...
En varmasti oo.

Mudracer

Kyyl siin pitäis olla ohut mutkapelti mutta joku on varmaan jo yrittäny parantaa sitä huonommaksi.
X

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 12 marraskuu, 2021, 19:55Kyyl siin pitäis olla ohut mutkapelti mutta joku on varmaan jo yrittäny parantaa sitä huonommaksi.
Löyty sieltä sitten ihan aavistuksen laineileva pelti. Se oli edelliseltä kasaajalta livahtanu vaan keskelle pakkaa kitkapelliksi... Ei oo kyllä kovin isosti laineella, mutta aallot näkyy kulutusjäljissä nyt selkeesti. Muut pellit ihan suoria ja tasaseen kiiltäviä.


Sain tänään heloja tarpeelliset ja ehjän välipellin, tv-vaijeriinkin löyty ehjä nippeli päähän. Takahelan jo vaihdoinkin kuoreen. Nyt on takaplaneetta napakka sieltä päästä.

Sitten tuli oikee ongelmakin. En saa sitä lo-rev mäntää paikalleen uusilla kumeilla, se keskireiän kanttikumi ei suostu ohittaan lukkorengasuraa. Enkä saa sinne oikeen mitään väliin ohjaamaankaan, ei mee ohutkaan rakotulkin liuska, eikä se muovilätkäkään. Pitäs varmaan olla just sopiva ohut muoviholkki sitä hommaa varten... Niin ohut, et sorvailu voi olla vaikeeta. Tarttee varmaan piirtokalvosta pyöritellä "putki", jospa se mahtus oleen siinä välissä sen aikaa.
En varmasti oo.

Jarona

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 12 marraskuu, 2021, 23:49Löyty sieltä sitten ihan aavistuksen laineileva pelti. Se oli edelliseltä kasaajalta livahtanu vaan keskelle pakkaa kitkapelliksi... Ei oo kyllä kovin isosti laineella, mutta aallot näkyy kulutusjäljissä nyt selkeesti. Muut pellit ihan suoria ja tasaseen kiiltäviä.


Sain tänään heloja tarpeelliset ja ehjän välipellin, tv-vaijeriinkin löyty ehjä nippeli päähän. Takahelan jo vaihdoinkin kuoreen. Nyt on takaplaneetta napakka sieltä päästä.

Sitten tuli oikee ongelmakin. En saa sitä lo-rev mäntää paikalleen uusilla kumeilla, se keskireiän kanttikumi ei suostu ohittaan lukkorengasuraa. Enkä saa sinne oikeen mitään väliin ohjaamaankaan, ei mee ohutkaan rakotulkin liuska, eikä se muovilätkäkään. Pitäs varmaan olla just sopiva ohut muoviholkki sitä hommaa varten... Niin ohut, et sorvailu voi olla vaikeeta. Tarttee varmaan piirtokalvosta pyöritellä "putki", jospa se mahtus oleen siinä välissä sen aikaa.

Minä käytin piirtokalvoa sekä mersun että subarun pakkojen kasauksessa,
en usko että tekisi sinullekaan tiukkaa, varsinkin jos omistat penkkiporakoneen.
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 13 marraskuu, 2021, 00:53Minä käytin piirtokalvoa sekä mersun että subarun pakkojen kasauksessa,
en usko että tekisi sinullekaan tiukkaa, varsinkin jos omistat penkkiporakoneen.
Ei tossa pakkaa kasata, vaan yhtä mäntää paikalleen nyt. On vaan näköjään kovin nuukasti väliä siinä keskireiässä, kun ei mikään tunnu mahtuvan sinne väliin avittaan sitä kumia ohittamaan lukkorengasuraa.
En varmasti oo.

Jarona

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 13 marraskuu, 2021, 01:02Ei tossa pakkaa kasata, vaan yhtä mäntää paikalleen nyt. On vaan näköjään kovin nuukasti väliä siinä keskireiässä, kun ei mikään tunnu mahtuvan sinne väliin avittaan sitä kumia ohittamaan lukkorengasuraa.
No mulla ei ole kokemusta kuin TH700 ja subarun laatikosta,
saatan sotkea mielikuvat.
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato