hyvät katkaisulaikat

Aloittaja palontie, 05 marraskuu, 2021, 04:15

« edellinen - seuraava »

palontie

Nyt kyllä on ruvennut kypsyttää nuo puuilo ym paskaliikkeiden paskat laikat.ruvetaas tänne keräämään kokemuksia hyvistä laikoista.Mä oon tänään menossa noutamaan ikh:sta tilaamani rälläkän ja aattelin sieltä kokeeksi napata jokusen 1 tai 1,25mm laikan.Onkos noista ton puljun laikoista hyviä kokemuksia?
Eniten vituttaa kaikki.

Kaktus

Ima goldeja oon sieltä nipun ostanu sillontällön, ainakin minulle kelvannut. En toki ole ammattimies.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

palontie

Noita just katselin niitten sivuilta,voisihan sitä paketin kokeeksi ottaa.
Eniten vituttaa kaikki.

sämpy

Rhodius 1mm. Kullanvärinen. Noita olen ostanut paikallisesta ruuvimarketista 10kpl 15€.

En ole sen koommin muihin koskenut. Kuluuhan nuo kohtuunopeasti, mutta väliäkö sillä kun leikkaa hyvin.

Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Gary Grand

Mikäs noissa puuilo/moponet laikoissa?
Omat kokemukset muutamasta paketista on ihan siedettävät.. Eli hinta ja laatu kohtaa.. ::)

Euron kipale maksavalta laikalta odotan lähinnä että sillä saa leikattua mitä tarvitsee.

Mirka on ihan ok laikka, mutta ei kestä yhtään painoa leikatessa tai pieniä kierroksia. -> Kuluu nopeammin kuin ehdit VTTUa änkyttää. Oikealla käytöllä kestää yllättävänkin pitkään.

Exper kesti vähän paremmin alikierroksiakin. :coolsmoke: Mutta moponetin paskiaiset jätti pois valikoimista sen 10 packin.

Jos joku pystyy osoittamaan, että 2€/pökäle maksava laikka kestää kaksi kertaa pidempään, niin kaupat syntyy. Mitä ainakin Würthin laikkoja on tullu kokeiltua, niin ei ne merkittävästi pitempään kestä. >:(
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Kärkkäiseltä 25pack nortoneita on ollu nyt jo tovin käytössä. Aiemmin experin rosterilaikkoja, ne kestää vähän "väärinkäyttöäkin"  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

palontie

Mulla kyllä huonot kokemukset noista expereistä, siis raudalle rosterisia en oo kokeillut.
Eniten vituttaa kaikki.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: palontie - 05 marraskuu, 2021, 07:06Mulla kyllä huonot kokemukset noista expereistä, siis raudalle rosterisia en oo kokeillut.


Kokeilepas rosterille tarkotettuja, niitä on ~satakunta tullu käytettyä kun niitä aiemmin sai kaverin duunista ostettua järkirahalla  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 05 marraskuu, 2021, 07:06Mulla kyllä huonot kokemukset noista expereistä, siis raudalle rosterisia en oo kokeillut.
Joo, siis rosterilaikkoja mullakin molemmat! Sekä Exper, että Mirka.
Jos yhtään muistan mustalle tarkotettuja, niin nuo rosterilaikat pystyy paremmin mustaan ja kestääkin pitempään. :thinking:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Hupeli

Tulikos nää ohuet laikat alun alkujaan akku käyttöisiin koneisiin.
Tuli aikoja sitten hankittua yks hilti ja sen mukaan kauputtelivat näitä ohkasia mukaan. Ei olisi jaksanut pyöriä muuten.
Mulla suurin laikan kuluttaja oma kömpelyys. Näitä hajoaa enemmän kuin kuluu loppuun.
Mut tää oliko 240 laikallinen kone on peto
Vähensin sen käyttöä ja hankin penkki koneen jolla saa putketkin yhellä vedolla.
240 koneesta sinkoilee osat helposti

Kyrpov

Oon halpoja laikkoja käyttänyt ikäni. Välillä joistain halvoista irtos keskiö ennenaikaisesti mutta nykyään kun on motonetib mtxxää vai mitä ne oli niin pelaa jees.

Ulkona huseeraan ja välillä krouvien liikkeiden kersa, saattaa rälläkkäkin laskeutua maahan vielä laikan pyöriessä.
Sinä vain

Wilburi

Ikh n kamoihin oööu tyytyväinen jopa hintansa vuoksi mutta kyyllä niitä saan menemään aikalailla mutta toku yms menee helposti tupla määrät ku jotai raatoo leipoo kuosiin
Vtu tää hymyily sattuu

kuutio

Mä kans hain noita kalikkariemun expereitä niin kauan kun järkevästi sai.
Ny on tullu osteltua ihan mitä vaan mitä on tarvitessa ensmäisenä eteen osunu
Juu lisää vaan kokemuksia tänne
All work and no play makes Jack a dull boy.

1320

Mä ostin viimeksi Motonetistä kokeeksi Bahcon 1mm laikkoja, ne kestää mun mielestä yllättävän hyvin leikkaamista, eikä ollu kalliita. Halpoja laikkoja mä olen aina käyttänyt, mutta jotkut tosiaan kuluu niin äkkiä ettei ehdi edes kirota laikan surkeaa laatua ennenkun se on jo loppu...

Taidan ostaa seuraavallakin kerralla noita Bahcoja, myytiin muistaakseni 5kpl pakkauksessa. https://www.motonet.fi/fi/tuote/7009200/Bahco-3911-125-T41-I-katkaisulaikka-125-x-10-mm-RST
Tradition Never Goes Out of Style!

sössö

Tyrolit on myös hyvä laikka.