manuaalista automaatiksi

Aloittaja leemu, 24 maaliskuu, 2022, 06:15

« edellinen - seuraava »

leemu

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 27 maaliskuu, 2022, 11:53A4LD toosaa on jopa 4litrasen koneen persiiseen laitettu. Vahvistin joskus tollasen -90 luvun isokoppaseen transventtiilin kun sitä turborieselikonetta viilattiin ja laitettiin kuuleri. Mutta ehkä kannattaa vaan uskoa kaikkiin nettihuhuihin ja laittaa varmuuden vuoksi vaikkapa 540 Allison.

Kaikkihan rikki saa kun jättää huoltamatta ja riittävän julmasti käskee ;D
Tuo ZF vaikuttaisi houkuttelevalta vaihtoehdolta sikäli jos valmiita sovitusosia on saatavilla.
Suoraan tuon mosan perään käyvää lootaa ei tällätietoa ole olemassa :(

Ei se tuo ZF:kään ihan maailman parhaan toosan maineessa ole, mutta eiköhän se kestä jos vaan ei pääse luistamaan eikä öljyt lämpeä liikaa.
Ja muistetaan vaihdella niitä öljyjä myös ::)

Mudracer

Ite kyllä laittaisin laittaisin 200R4 lootan.
X

leemu

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 27 maaliskuu, 2022, 13:59Ite kyllä laittaisin laittaisin 200R4 lootan.

Tuon halkoliiterin moottorissa on 115hp/316nm, kokonaispaino 3550kg ja 4.27 peräruuvi.
Sietääkö vakio-osilla vai kyseleekö preppausta?
Mitä moiset toosat maksaa?


Toyopet

Lainaus käyttäjältä: leemu - 27 maaliskuu, 2022, 18:32Tuon halkoliiterin moottorissa on 115hp/316nm, kokonaispaino 3550kg ja 4.27 peräruuvi.
Sietääkö vakio-osilla vai kyseleekö preppausta?
Mitä moiset toosat maksaa?


Lähes kuin 350DX:n teho/vääntö, perät vaan jenkkivehkeissä "vähän" pidemmällä  välityksellä.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

leemu

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 27 maaliskuu, 2022, 19:39Lähes kuin 350DX:n teho/vääntö, perät vaan jenkkivehkeissä "vähän" pidemmällä  välityksellä.

No sitä määkin mietin, ettei kauas heitä.
3.77 ruuvi on ollut stanu vaihtoehto ja tuo 4,27 sitten kärryn vetoon.
Ei tuo harvempikaan ole mitään verrattuna lankkukylkiin, mutta painoa on toki vähän enemmän..

Ei se lie mahdotonta olisi sahata turbiinikoppaa pois ja hitsata tilalle voortin lootasta pala jotta sopisi kiukaan perään.
Etäisyys tietty täytyisi saada passaamaan.
TV-vaijerille täytyisi tehdä vivusto ja kardaani kyselee jumppaa.
Mitenkäs turbiinilukon ohjaus on noissa hoidettu?

Toyopet

Lukon saa kätevästi napilla.
Tästä vissiin pääsee siihen kysymykseen, mihin en ikinä muista vastausta mutta minun mielestä se turbiinin nasta sai olla aina virroitettu ja se kytkee sitten itse lukon, kun kaikki on kohdallaan, alle 60km/h ei pitäisi mennä päälle.
Mutta @Mudracer on varmempi siihen antamaan tietoa, omat hatarat muistikuvat on jo kuitenkin vanhoja.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

leemu

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 27 maaliskuu, 2022, 19:50Lukon saa kätevästi napilla.


Ei ole kyllä meikäläiselle vaihtoehto..

Menee mielestäni samaan sarjaan nappistarttien ynnä muiden purkkapatenttien kanssa ;D

Mudracer

Kyllä 200Rmulukun vakio-osat ton kestää mutta lisäksi shift kit ja kolosen pakkaan dual feed modaus. Lukko on helppo yhdellä releellä väsätä automaattiseksi.
X

a.turunen

Mulla oli usiamman vuojen työautona -15 2.2tdci mikälie manuaali ransitti. Voi jeesusperkele että se oli kyrpä vehe, alavääntyä ei ollu nimeksikään ja liikkeellelähtöavustin eli ihan ommaa elämäänsä. Siihen päälle vielä turkin poikien kokoonpanon laatu :smashhead: Ei jääny sitä vehettä ikävä :))

leemu

Lainaus käyttäjältä: a.turunen - 27 maaliskuu, 2022, 21:27Mulla oli usiamman vuojen työautona -15 2.2tdci mikälie manuaali ransitti. Voi jeesusperkele että se oli kyrpä vehe, alavääntyä ei ollu nimeksikään ja liikkeellelähtöavustin eli ihan ommaa elämäänsä. Siihen päälle vielä turkin poikien kokoonpanon laatu :smashhead: Ei jääny sitä vehettä ikävä :))

Tuon ikäinen taitaa olla jo mk8, ne on kyllä niin mystistä paskaa kaikkine erikoisine vikoineen ja ominaisuuksineen, että pysyn myös suosiolla kaukana :))

leemu

Lainaus käyttäjältä: leemu - 26 maaliskuu, 2022, 15:37Laitoin joutessani sumujen saarelle sähköpostia josko myyvät setistä osia myös yksittäin.
Vanhempaa mekaanista zf22hp:ta käyttämällä ei tarvitsisi jumpata sähköjen kanssa,ja jos kehitysmaasta saisi valmiiksi sopivan turbiinikotelon ja vetolevyn, niin hommahan alkaa vaikuttaa jo melkein helpolta :o

Hörökorva vastasi tiedusteluun.
Pelkkä turbiinikoppa maksaisi 325 kehitysmaan valuuttaa ja rahti tietty päälle.
Vetolevyä en älynnyt kysyä, senhän ne varmaan myisivät kyllä myös.

Setvin tuota loota-asiaa näin mitään tietämättä ja kyllä juttujen perusteella skippaan tuon zf:n
vaikka se olisi fyysisesti kyllä helpoin.

Th200r4 se on oleva jos jos jotain laitetaan.
Pikaisella google-tutkimuksella ameriikantoosa on n.8 senttiä pidempi kuin orkkis mt82.
Jos liitos tehdään vanhanliiton välilaipalla, niin mitta kasvaa vielä hiukan.
Vetolevy on itselleni ihan täysi mysteeri.
Mistä materiaalista se olisi paras tehdä, vai onko viisaampaa sovittaa jokin olemassaoleva moottoriin?
Metallialan osaamista on saatavilla, joten uskoisin valmistuksenkin olevan kohtuullisesti mahdollista.