Päivän autokuva

Aloittaja Marklin, 10 tammikuu, 2020, 16:25

« edellinen - seuraava »

Poweri

Lainaus käyttäjältä: palontie - 27 kesäkuu, 2022, 04:48EuroViper.
Näin tuon joku aika sitten paikallisella mutkaradalla luukuttelemassa ja luulin ensin viperiksi.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

tevo

Lainaus käyttäjältä: palontie - 27 kesäkuu, 2022, 04:48EuroViper.

Ääh, mä vilikuilin jotta s'oon ennemmin crossfire? ku viipottaja..
Born for Winter

isalmela

Ranuan reissu ja majapaikka

Diesel on puhtaampi

'59 Kingswood

Muutama puhelimella otettu räpsäsy tältä päivältä:







Ja nämähän käväisivät Tampereen seudun mobilistien järjestämässä Restaurantapäivät 2022-tapahtumassa Teivon raviradalla

Marklin


leivonharri

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 02 heinäkuu, 2022, 22:32Muutama puhelimella otettu räpsäsy tältä päivältä:







Ja nämähän käväisivät Tampereen seudun mobilistien järjestämässä Restaurantapäivät 2022-tapahtumassa Teivon raviradalla
Siellähän on kaikkea, mitä ei joka päivä näe:
Luksukainen Talbotti oli uutena niin outo konsepti, ettei ne oikein kelvanneet kenellekään, Talbot Solara
AMC Matador Coupe jakoi mielipiteitä radikaalin muotoilun vuioksi, onko tuo vaan maalattu ralliväreihin vai joku erikoismalli?
Nissan President, joku 6 kpl tehty.
Avo-sitikka, Chapronin korittama? Ei kauhean montaa enempää tehty kun tota pressa-datsunia? Tämmönen Suomessa? Ei voi muuta sanoa, kun hattua nostaa!
Importti mallin '59 Dodge, "halvempi malli" varustettiin vanhemman Plymouthin siivillä.
Avo-Stude, taas auto, jonka olemassaolosta en ole tajunnut.

Eikä nuo yleisemmätkään mitään huonoja ole!
Vielä on eilinen jossain.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 04 heinäkuu, 2022, 11:46AMC Matador Coupe jakoi mielipiteitä radikaalin muotoilun vuioksi, onko tuo vaan maalattu ralliväreihin vai joku erikoismalli?

Käsittääkseni @juhapih osaa kertoo Matadorista vähän tarkemminkin...

juhapih

Tuo mun MAtador on saanut tuommoisen sotamaalauksen 2013, kun sen ostin. Tuo peittää kauheat hitsaukset ja paklaukset. Oikeasti tämä on Oleg Cassini erikoismalli, joksi se alkaa muuttua (toivottavasti) ensi talvena. Maalaus teema on 1974-75 NASCAR voittajatiimin värit...

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 04 heinäkuu, 2022, 12:22Tuo mun MAtador on saanut tuommoisen sotamaalauksen 2013, kun sen ostin. Tuo peittää kauheat hitsaukset ja paklaukset. Oikeasti tämä on Oleg Cassini erikoismalli, joksi se alkaa muuttua (toivottavasti) ensi talvena. Maalaus teema on 1974-75 NASCAR voittajatiimin värit...
Oliko tää joskus tumman ruskea? Ei Oleg Cassinikaan ole ihan tavallinen malli...
Vielä on eilinen jossain.

Pande

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 04 heinäkuu, 2022, 11:46Avo-sitikka, Chapronin korittama? Ei kauhean montaa enempää tehty kun tota pressa-datsunia? Tämmönen Suomessa? Ei voi muuta sanoa, kun hattua nostaa!
Muistaakseni jostakin olen kuullut, että tämä yksilö on replica eikä aito Mylord-avo. Vai kuulinko tämän ihan paikan päällä tätä ihmetellessäni. Hieno toki joka tapauksessa.



Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 04 heinäkuu, 2022, 11:46Nissan President, joku 6 kpl tehty.

On Nissan Presidentejä kuitenkin ihan huomattavia määriä valmistettu. Olen varmaan tännekin laittanut kuvan jo 80-luvulla Munkkivuoressa kuvaamastani yksilöstä. Englanninkielinen Wikipedia näköjään kertoo että "Since its debut in 1965, 56,000 units of the Nissan President have been sold" ja kun kunkin mallisukupolven ikä on ollut pitkä niin kai noita kuvan mallisiakin vuosina 1973-90 on tuhansia ellei kymmeniä tuhansia valmistunut.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Pande - 04 heinäkuu, 2022, 14:48Muistaakseni jostakin olen kuullut, että tämä yksilö on replica eikä aito Mylord-avo. Vai kuulinko tämän ihan paikan päällä tätä ihmetellessäni. Hieno toki joka tapauksessa.



On Nissan Presidentejä kuitenkin ihan huomattavia määriä valmistettu. Olen varmaan tännekin laittanut kuvan jo 80-luvulla Munkkivuoressa kuvaamastani yksilöstä. Englanninkielinen Wikipedia näköjään kertoo että "Since its debut in 1965, 56,000 units of the Nissan President have been sold" ja kun kunkin mallisukupolven ikä on ollut pitkä niin kai noita kuvan mallisiakin vuosina 1973-90 on tuhansia ellei kymmeniä tuhansia valmistunut.
Korvaan ilolla väärän tiedon otsalohkosta Nissan Presidenteistä.
Vielä on eilinen jossain.

Marklin

Matador käväisi lauantaina myös V-Cruisingissa:


juhapih

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 04 heinäkuu, 2022, 12:50Oliko tää joskus tumman ruskea? Ei Oleg Cassinikaan ole ihan tavallinen malli...

Juu tämä oli mulle tullessa met hohto ruskea. Koetti esittää Scaramangan lentävää autoa.
Alunperin tämä on ollut valkoinen, jossa kuparin värinen katto (maalattu sittemmin mustaksi) ja kuparin väriset listat ja muut somisteet. Sisällä samettiverhoilu, jossa kuparinapit. Lattiassa pitkäkarvainen kuparin värinen matto...

Oleg Cassini oli 74-75 kallein varustepaketti, mitä noihin Kupeisiin sai. Ja sitten kun nuukuus iski, niin tähän tilattiin 258 kutonen minkä tahansa V8 sijasta... tarjolla oli 304, 360 ja 401...
Mulla on tuo toinen ihan base-malli (sohvapenkki, karvalakki sisustus ym), mutta 304 kasilla...

juhapih

Lainaus käyttäjältä: Pande - 04 heinäkuu, 2022, 14:48Muistaakseni jostakin olen kuullut, että tämä yksilö on replica eikä aito Mylord-avo. Vai kuulinko tämän ihan paikan päällä tätä ihmetellessäni. Hieno toki joka tapauksessa.



On Nissan Presidentejä kuitenkin ihan huomattavia määriä valmistettu. Olen varmaan tännekin laittanut kuvan jo 80-luvulla Munkkivuoressa kuvaamastani yksilöstä. Englanninkielinen Wikipedia näköjään kertoo että "Since its debut in 1965, 56,000 units of the Nissan President have been sold" ja kun kunkin mallisukupolven ikä on ollut pitkä niin kai noita kuvan mallisiakin vuosina 1973-90 on tuhansia ellei kymmeniä tuhansia valmistunut.

Tuo avo sitikka on Harri Valon auto. Hän on "sitikkaguru" ja museotarkastaja. Tuo ei ole (kori)tehtaan alkuperäinen avo, vaan Harrin itse tekemä. Mutta jos en ihan väärin muista, niin kanta-auto oli kolaroitu ja avo-osat on otettu palaneesta... Harri on itse verhoilijamestari, joten koko sisustus on itetehty ja alkuperäistä vastaava. Lasikuituisen takaluukun hän kai teki kokonaan itse... Kaverini piti autosta kattavan esitelmän vuosia sitten, mutta... Ai niin koneena on nelkku, koska Maseratin kutoset oli myyty pois aikanaan.

juhapih

Lainaus käyttäjältä: Marklin - 04 heinäkuu, 2022, 15:24Matador käväisi lauantaina myös V-Cruisingissa:



Juu, poikkesin, mutta tuli vieraita, niin piti lähteä kipinkapin kotio...  :-*

Olin lähdössä avolla, mutta kotona lähteissä ukkosti, joten... Ja onneks en lähtenyt ,koska kotomatkalla yllätti Teiskossa ukkosmyrsky...