Jeep ketju

Aloittaja Ranee, 10 tammikuu, 2020, 22:51

« edellinen - seuraava »

Smirkelimies

https://www.nettiauto.com/jeep/cj/13410099

Mobilistissa koeajettu Mitsubishi Jeep Willys (vai mikä lie) ei löydä Suomesta uutta omistajaa, ollu jo kotvasen tarjolla.

Tuubissa on tommosista jenkkilän Jeep-keräilijöiden juttua joten siellä vois olla ehkä kysyntää.

Yllättävän resussa kunnossa hyväksytty museoautoksi.

LPR

CJ3B, on varmaan Suomi-auto ja olivat muinoin aika rankassa hyötykäytössä. Museoajoneuvoksi on varmaan hyväksytty säilyneenä kaikkine kolhuineen muistona rankasta työstään Suomen jäleenrakentamisessa. Parempi noin kuin hienoksi kiilloiteltuna. Tyollainen patina on hienoa, mutta pellonreunaan hylkäämisestä tullut ruoste ja sammal ei, se osoittaa, että autosta ei ole välitetty.

Pöh, en lukenut tekstiä. Tämähän onkin noita kaukoidän kopioita. Niistä en tiedä mitään.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: LPR - 16 maaliskuu, 2024, 19:35Olikos jossain noissa Quadratrac? Eli jatkuva nelikko keskitasurilla. Silloin ei voi poistaa. Ja leimalta ei pitäisi mennä läpi. M1G-ajoneuvoluokan edellytyksenä on muiden muassa neliveto. Saattaa onnistua muutoskatsastaa M1-luokkaan, mutta vaikuttanee ainakin vetomassoihin.
Kyllä voi kuatratrakillakin ajaa ilman etujortaania kun laittaa mekaanisen lukon päälle.
X

juhapih

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 12 lokakuu, 2024, 01:20AW-4 eli toyotakielellä A340E, löytyy takavetoversiona. En kyllä tiedä onko siinä kuoret miten lähelle.

Tojotan ja Vollen aaweet on omissa kuorissaan, mutta noita voi yhdistellä Jeepin lootan kanssa. Volle versio on mulla muutosta varten hommattuna....

Oli aikeena tuohon streetjeeppiin, mutta kun tekniikaksi tuleekin LS, eikä Jeeppiläinen...

LPR

Onko XJ:n Renix ja HO koneiden alakerrat samanlaiset tai ainakin vaihtokelpoiset?

Onko kellään nurkissa konetta tai edes lohkoa?
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

JAMANT

Alakerta sama, kansikin ehkä, imusarjan ja pakosarja eri, koneista alkaa olemaan pulaa. Ei oo oikein missään ylimääräisiä...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

JAMANT

Toki riippuu myös vuosimallista, kansi eri oliko -98 lähtien, kun tulee suorasytkä, vai oliko se vasta -00. WJn lohko erilainen ja siinä on suorasytkäkansi aina...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 06 tammikuu, 2025, 16:02Onko XJ:n Renix ja HO koneiden alakerrat samanlaiset tai ainakin vaihtokelpoiset?

Onko kellään nurkissa konetta tai edes lohkoa?
Käyhän se siitä 4.2:stakin, tulee stroukkikone samalla.

Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

LPR

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 06 tammikuu, 2025, 16:22Käyhän se siitä 4.2:stakin, tulee stroukkikone samalla.


Näin minäkin olin ymmärtänyt, mutta varmistelin, kun en ollut varma onko joku pikkuero.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 06 tammikuu, 2025, 16:25Näin minäkin olin ymmärtänyt, mutta varmistelin, kun en ollut varma onko joku pikkuero.
Siinä kampiakselin päässä on pieni ero, olikohan niin, että 4.2/258 kampuran pää on pidempi mutta kannet käy kuitenkin ristiin.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 06 tammikuu, 2025, 16:30Siinä kampiakselin päässä on pieni ero, olikohan niin, että 4.2/258 kampuran pää on pidempi mutta kannet käy kuitenkin ristiin.
Jep.
Snout(Akselin pää...) on 4.2/258 koneissa pidempi ja vaatii lyhennyksen.
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

JAMANT

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 07 tammikuu, 2025, 14:08Jep.
Snout(Akselin pää...) on 4.2/258 koneissa pidempi ja vaatii lyhennyksen.
Tai vanhasta dampperista tehdyn prikan sinne ruuvin/prikan ja damperin väliin...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: JAMANT - 07 tammikuu, 2025, 16:15Tai vanhasta dampperista tehdyn prikan sinne ruuvin/prikan ja damperin väliin...
Hyvä idea. 8)

Tuota ei jenkki-Joet osannu opettaa 20 vuotta sitten kun nää kutvoset oli oman mielenkiinnon kohteina. ;D
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

JAMANT

Mulla on yksi sellainen kiinni tuossa stroker-koneessa, saa ostaa koko koneen, jos perse kestää, ei oo halpa... Eika ihan valmis, työntötangot mitoittamatta, muuten ajatuksella tehty rahaa ja aikaa sekä vaivaa säästämättä, mutta poka petti ja katosi...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist