`87 Chevrolet C30 Crew Cab dually Cummins 5.9 TD

Aloittaja 1purehell, 19 syyskuu, 2020, 18:53

« edellinen - seuraava »

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 20 toukokuu, 2023, 10:17On.
Mahdottoman hienosti osaat tehdä nuo kaikki pelti-, maalaus ym työt. Ny näyttää paremmalta kuin uus.

Kiitoksia! Aina sitä omasta työnjäljestä virheitä löytyy, mutta sitä on itselleen niin pirun kriittinen.  :P Tästä ei toisaalta ollu tarkoitus täysin virheetöntä tehdäkään. Sellainen siisti, mutta käytettävä. Näin ison ja kömpelön työkäyttöön tehdyn auton pitäminen virheettömänä tarkoittaa sitä, että sillä ei sitte ajettaisi.  ::)
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

1purehell

No niin! En malttanut olla ottamatta Chevyä liikennekäyttöön. 😄 Kävin ajamassa muutaman kilometrin lenkin paikallistiellä. Hirveä laitehan tuo on, mutta se oli odotettavissa.  ;D Tuo ei todellakaan ole mikään kotirouvan kauppa-auto. Ei ollut sitä ennenkään ja nyt manuaalilla vielä vähemmän. Ohjaus hakee vähän, mutta se johtuu pyöränkulmista. Pientä säätämistä on siellä ja täällä, vaan eiköhän ne tästä... Varasin ensi viikolle ajan Marjakankaalle Ylivieskaan kulmien säätämistä varten ja naapuriliikkeeseen tuulilasin vaihtoa varten.  :P
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

1purehell

Sain tuon onneksi täksi viikoksi nosturille. Kivempi tehdä noi ilmajousien letkutukset ja vetokoukun sähköistykset tuosta seisaaltaan. Roiskeläpät pitää kans viritellä jotenkin.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 23 toukokuu, 2023, 22:11Sain tuon onneksi täksi viikoksi nosturille. Kivempi tehdä noi ilmajousien letkutukset ja vetokoukun sähköistykset tuosta seisaaltaan. Roiskeläpät pitää kans viritellä jotenkin.

Hyvän mittanen nosturi siellä. Mulla on jo useempi pyöränsuuntausyritys kariutunu jo ton ext cabinkin kanssa siihen, et takapyörät tippuu jo ajorampille vanneheiton mittauksessa, jossa auto pitäs saada puolmetrii, metrin taaksepäinkin. Ja se säätökonehan ei sitä hyväksy.
En varmasti oo.

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 24 toukokuu, 2023, 00:31Hyvän mittanen nosturi siellä. Mulla on jo useempi pyöränsuuntausyritys kariutunu jo ton ext cabinkin kanssa siihen, et takapyörät tippuu jo ajorampille vanneheiton mittauksessa, jossa auto pitäs saada puolmetrii, metrin taaksepäinkin. Ja se säätökonehan ei sitä hyväksy.


Joo, toi on mun vuokralaisen nosturi. Se huoltaa noita erikoiskuljetuksien saattoautoja, niin sillä on riittävän iso nosturi, että saa pitkät Transitit ja Sprintterit ilmaan. 😄
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Jarona

Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Toyopet

Tässä on pitkän aikaa mennyt, että ei ole ollut mitään ajoneuvoa, mikä erityisesti kiinnostaisi, kunhan nyt jotain mukamas harrastetta on pitänyt olla, sekin oli kyllä muutaman vuoden vähän siinä ja siinä.

Mutta tämmöinen dually kyllä taas vähän herätti sitä sisäistä truckeria. Olisihan tuommoinen hyvä, lava tavaran kuskaukseen ja tilava hytti.
Silloin joskus oli ajatuksissa mutta koskaan en ole edea yrittänyt toteuttaa. Ehkä joskus, ehkä.

Mutta on tämmöinen näyttävä laite.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

1purehell



Nyt on tuulilasi vaihdettu ja pyöränkulmat säädetty kohdalleen. Paranihan tuo ajettavuus aika tavalla. :driving:  Alusta on, suorastaan jämäkkä. Jäähdyttäjän korkki vuotaa ja käsijarru jää vähän päälle toiselta puolen, kun vaijeri on liian lyhyt. Osat on tulossa huomiseksi, eli viikonloppu menee ruuvatessa ja loppuja keskeneräisyyksiä viimeistellessä. Jos ens viikon torstaina veisi leimalle...  :panic:
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

1purehell

Nyt se on leimattu! Edellisestä leimasta olikin 15 vuotta aikaa.  :o  (Taisin ajella 2008-2010 välin "pitkällä leimalla") 1,5 tuntia meni katsastuksessa, kun laitettiin moottorinvaihto, takapenkki, ilmajouset ja 19,5" pyörät otteeseen. Takajarruista piti käydä vielä pikainen uusintanäyttö, kun noita muuripatoja ei meinaa saada millään ottamaan tasaisesti.  ::)  Hyvä syy aloittaa se levyjarruswappi ens talvena.



Katsastusaamuna tippui sisäkatto.  :))  Joo, ei kestänyt se ammattilaisliima helteitä. Meinasin vetää uuden sisäkaton tuosta materiaalista.

https://vaahtomuovi.net/fi/tuote/4941/TIKATTU%20keinonahka%20Unique%20%20Musta%20%28TXT028MV%29

Tilasin vielä uudet pitkät EU-kilvet.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

sössö

en ehkä lähtisi takajarruiksi vaihtamaan levyjä ellei nykysissä ole jotain vaikeita ongelmia. Vaikka levyissä omat etunsa onkin niin aika monessa ne edut jää takajarruissa mun mielestäni haittoja pienemmäksi. Yleensä seisonnassa levyjen kanssa tuntuu olevan isompia ongelmia mitä rumpujen niinkun myös yleisen käyttämättömyydenkin kanssa (vaikka auto ei seisoiskaan). Rummut ei siitä tunnu kärsivän yhtä paljoa. Ne edut nyt on niitä parempia jäähtymisiä ja "häipymättömyyttä" ja ehkä huollon helppoutta ja pölyjen putsaantumista, mitkä ei takana ole kovinkaan oleellisia asioita normaaleissa autoissa, edessä enemmänkin.

1purehell

Lainaus käyttäjältä: sössö - 22 kesäkuu, 2023, 06:43en ehkä lähtisi takajarruiksi vaihtamaan levyjä ellei nykysissä ole jotain vaikeita ongelmia. Vaikka levyissä omat etunsa onkin niin aika monessa ne edut jää takajarruissa mun mielestäni haittoja pienemmäksi. Yleensä seisonnassa levyjen kanssa tuntuu olevan isompia ongelmia mitä rumpujen niinkun myös yleisen käyttämättömyydenkin kanssa (vaikka auto ei seisoiskaan). Rummut ei siitä tunnu kärsivän yhtä paljoa. Ne edut nyt on niitä parempia jäähtymisiä ja "häipymättömyyttä" ja ehkä huollon helppoutta ja pölyjen putsaantumista, mitkä ei takana ole kovinkaan oleellisia asioita normaaleissa autoissa, edessä enemmänkin.

Tuossa on vain noiden rumpujen poisottaminen ihan kohtuullinen savotta, kun pitää purkaa vetoakselit pois. Lisäksi noi on aina kylmänä vähän on/off tyyppiset, kunnes lämmetessään tasoittuu. Lisäksi jousittamatonta pyörivää massaa on varsinkin taka-akselilla hirveästi. 😄 Pelkät rummut painaa varmaan +10 kiloa kappale.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

palontie

Muistaakseni 2500 alustaisen suben rumpu painaa 28kg.
Eniten vituttaa kaikki.

Turre11

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 22 kesäkuu, 2023, 08:33Tuossa on vain noiden rumpujen poisottaminen ihan kohtuullinen savotta, kun pitää purkaa vetoakselit pois. Lisäksi noi on aina kylmänä vähän on/off tyyppiset, kunnes lämmetessään tasoittuu. Lisäksi jousittamatonta pyörivää massaa on varsinkin taka-akselilla hirveästi. 😄 Pelkät rummut painaa varmaan +10 kiloa kappale.

Painaa se paripyöräisen etujarrun levykin viittävaille vitusti. Tietty takana menee kevyempikin, mutta kuitenkin

1purehell

Lainaus käyttäjältä: palontie - 22 kesäkuu, 2023, 20:18Muistaakseni 2500 alustaisen suben rumpu painaa 28kg.

Tuo on vielä siitä reippaasti suurempi. Painaakohan se sitte liki 40 kiloa. :o
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 22 kesäkuu, 2023, 08:33Tuossa on vain noiden rumpujen poisottaminen ihan kohtuullinen savotta, kun pitää purkaa vetoakselit pois. Lisäksi noi on aina kylmänä vähän on/off tyyppiset, kunnes lämmetessään tasoittuu. Lisäksi jousittamatonta pyörivää massaa on varsinkin taka-akselilla hirveästi. 😄 Pelkät rummut painaa varmaan +10 kiloa kappale.
Tollasiahan ne on nää kevyempienkin takajarrut. Pysyy aika hyvin pois, kun renkaan vaihdossa putsaa jarrupölyt pois sieltä. Ja kyllä, on se rummun irrotus ihan eriduuni niissä.
En varmasti oo.