Avuttomalle apua volvon kansaa

Aloittaja Jjhf, 08 syyskuu, 2022, 20:00

« edellinen - seuraava »

spike

Lainaus käyttäjältä: Kustom STW - 20 marraskuu, 2025, 23:05Eihän se nii helppoa ollu, CEM moduli siellä kuskin koelaudan alta taitaa kenkkuilla. Huomenna haen vastaavan osan hajoittamolta. Sit pirssi korjaamolle joka taitaa sähöhommat.

Toisen auton CEM ei toimi suoraan ilman uudelleenohjelmoointia jos muistan oikein.

Kustom STW

Anza

Lainaus käyttäjältä: Anza - 12 marraskuu, 2025, 16:38Mulla V70 rumpsautteli käydä tyhjäkäynnillä. Vikakoodina evap venttiili. Canister purge solenoid tms. imusarjan alla on mykkä, vaikka antoi piuhoilla irtonaista sähköä.

Vaihtelin liittyviä alipaineletkuja samalla imusarjaan ja muualle ja nyt on käyny tasasemmin. On myös parempi akku nyt kiinni. Tosin en oo lämpöseksi vielä käyttäny. Se taitaa oireilla lämpimällä koneella vasta.

Evap solenoidin vaihto ei poistanu ongelmaa, mutta siitä ei tuu enää vikakoodia.

Putsailin immin jarrukliinerillä ja vaihtelin haprujen alipaine letkujen tilalle uusia. Käy paremmin.
Edelleen joskus jotain takertelua, joko ilmamassamittari on tiensä päässä, tai sit jotain sytytyskatkoksia.

spike

Oma kokemus noista volvon ominaisuukista on että se vvt voi todella temppuilla ilman vikakoodia. Näkee kun seuraa nokan asentoanturin mittaamaa muutosta vs kierrosluku. Vikakoodia tulee vasata kun se vvt solenoidi ei periaatteessa toimi ollenkaan. Myös täysin satunnaiset sytytyskatkot viittaa VVT solenoidiin. Jos on aina sama sylinteri niin on puola. Noi syö puoliakin kuin karkkia. Kannattaa olla varapuola mukana. Varsinkin jos on vähän reippaammin öljynkulutusta. Huonoilla tulpilla ei kannata ajaa kun sitten ne puolat hajoo kanssa.

Kyrpov

Ensin ne raksuttaa/kurnuttaa. Mulla teki 20tkm sitä eikä vielä hajonnut. Jossain menee nopeammin.

Olikohan kylmällä koneella heti startista.

Yleisesti vaikka näitä olen ennenkin kehunut on kyllä visvasen sisäsiittosia vehkeitä missä melkein kaikki vaatii koodausta ja joka helvetin himmelille on oma boksi ym. Ja puhutaan kuitenkin 2000-luvun alun autosta :wc:

Anza

V70 2002 bensaturbon ihmettely jatkuu. Asentotunnistimen muovinen jalka oli muruina ja tunnistin heilu. Pariin kertaan joutu sahailemaan käyntiin.

Oon parempaa tyhjäkänyntiä metsästäny. Nyt luulisin että hurisee.
Laitoin D5 anturin jalkoineen. Tässä oli liitin rikottu. 

-alipaineletkut
-evap solenoidi
-kampiakselin asentoanturi
-ilmanputsari
-ahtimen letkut
-imm putsaus
-parempi akku