Kuormavaunut

Aloittaja kuutio, 04 maaliskuu, 2020, 16:15

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 29 helmikuu, 2024, 08:48Oiskohan se voinu kuitenkin liittyä tohon saatavuuteen et olivat akseloineet myöhemmin ja verot liittyny nousseisiin painohin


Mitähän kaikkia veroja kuorma-autoista on kannettu ostohetkellä
Veroihin tottakai vaikuttaa kokonaispaino.

Vieläkin mietin miksei mulle tuo neliakselinen nakkikoppi ole tuttu malli, mutta eipä tule äkkiä mieleen tässä lähistöllä urakoitsijoita, joilla olisi moisia voinut ollakaan.

Äijän työnantajalla oli uudempi neliakselinen Sisu, useamnpi maarakennusurakoitsija käytti saman puoliperälavetin palveluita.
Nakkikoppien aikaan nuppilavetteja ei vaan täälläpäin oikeastaan ollut. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

LPR

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 29 helmikuu, 2024, 11:50Nakkikoppien aikaan nuppilavetteja ei vaan täälläpäin oikeastaan ollut.
Niittikoppien ollessa uusia, oli myös jotain rajoitteita ritilöiden ylileveydelle. Aiemmin siirtivät enemmän perävaunu laveteilla ja yllättävän pitkiä matkoja, jopa kymmeniä kilometrejä ajamalla. Sitten joskus kasarilla tuli lakimuutos, mikä mahdollisti nykyisen tyyliset kiinteällä ritilällä olevan auton 3 m levyisenä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: LPR - 29 helmikuu, 2024, 12:15Niittikoppien ollessa uusia, oli myös jotain rajoitteita ritilöiden ylileveydelle. Aiemmin siirtivät enemmän perävaunu laveteilla ja yllättävän pitkiä matkoja, jopa kymmeniä kilometrejä ajamalla. Sitten joskus kasarilla tuli lakimuutos, mikä mahdollisti nykyisen tyyliset kiinteällä ritilällä olevan auton 3 m levyisenä.

Ja silloin ei taidettu urakoida muihin kuntiin kuten nykyään on tapana, jossain suomussalmella käy kattomassa siellä on konepalvelu taivalkoski ja taivalkoskella purkaa suomussalmelainen tienvarressa harvesteria ja ajokoetta urakalle

LPR

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 29 helmikuu, 2024, 12:30Ja silloin ei taidettu urakoida muihin kuntiin kuten nykyään on tapana, jossain suomussalmella käy kattomassa siellä on konepalvelu taivalkoski ja taivalkoskella purkaa suomussalmelainen tienvarressa harvesteria ja ajokoetta urakalle
Yhtiöillä oli myös paljon omia koneita. Hakkuut organisoitiin sillein, että yhdeltä laidalta pitäjää lähdettiin ja siirtymät pidettiin lyhyinä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Nikuzai


Lainaus käyttäjältä: LPR - 29 helmikuu, 2024, 13:42Yhtiöillä oli myös paljon omia koneita. Hakkuut organisoitiin sillein, että yhdeltä laidalta pitäjää lähdettiin ja siirtymät pidettiin lyhyinä.

Varmaan samaan perustu se et isoisä hankki talon ja tilat hävittäjällä ja pojanpoika ei oikeen pärjää 76 tonnisellakaan

LPR

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 29 helmikuu, 2024, 16:38Varmaan samaan perustu se et isoisä hankki talon ja tilat hävittäjällä ja pojanpoika ei oikeen pärjää 76 tonnisellakaan
Ajoiko magneettimäkeä?
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: LPR - 01 maaliskuu, 2024, 00:10Ajoiko magneettimäkeä?

Eiku se kuva missä vaari ajaa puuta 2 akselisella, isä ajaa jyryllä ja 2 akselisella kärryllä ja pojalla 4sarjanen 4+5 akselinen yhdistelmä.

Yhellä oli seinällä se kuva ja sano et kaikki hallit ja korjaamo kalusto on tienattu isän ajoilla, hän sitten tienasi kaluston pihalle useampi kaivinkone ja pyöräkuormaajiakin tais kerran urakoitten vaihtuesa olla 4 pihalla. poika ajo yhen auton loppuun ja lopetti ku ei meinannu saada taloaan pidettyä.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 01 maaliskuu, 2024, 00:17Eiku se kuva missä vaari ajaa puuta 2 akselisella, isä ajaa jyryllä ja 2 akselisella kärryllä ja pojalla 4sarjanen 4+5 akselinen yhdistelmä.

Yhellä oli seinällä se kuva ja sano et kaikki hallit ja korjaamo kalusto on tienattu isän ajoilla, hän sitten tienasi kaluston pihalle useampi kaivinkone ja pyöräkuormaajiakin tais kerran urakoitten vaihtuesa olla 4 pihalla. poika ajo yhen auton loppuun ja lopetti ku ei meinannu saada taloaan pidettyä.
Meillä nuo isoisän vehkeet lämpeni halolla ja puuta kulki... kylläkin vain kesäisin.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Nikuzai

https://www.used-machines.com/man-22.320+6x2+bdf+oldtimer+top+zustand/gm-879-2342

Hinta on kohdallaan, vaan kummalle myyjälle vai ostajalle  ???


69,500€+alv.

Pande

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 02 maaliskuu, 2024, 19:54https://www.used-machines.com/man-22.320+6x2+bdf+oldtimer+top+zustand/gm-879-2342
Näin sitä oppii uutta tätäkin ketjua seuraamalla. Büssing on merkkinä tiedossa kyllä, sen merkkisiä bussejahan on Suomessakin ollut ja taisin täälläkin mainita kun näin tämän nostalgiabussin viime kesänä viimeksi.



Olen luullut että Büssing on hävinnyt merkkinä jo joskus 60-luvulla mutta tuon myyntituotteen keulassahan lukee MANnin alla selvästi että Büssing. Googlettelun perusteella MAN on ostanut merkin 1971 ja tehnyt Büssing-pohjaisia autoja ainakin 80-luvun lopulle.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

juko7

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 29 helmikuu, 2024, 11:50Veroihin tottakai vaikuttaa kokonaispaino.

Vieläkin mietin miksei mulle tuo neliakselinen nakkikoppi ole tuttu malli, mutta eipä tule äkkiä mieleen tässä lähistöllä urakoitsijoita, joilla olisi moisia voinut ollakaan.
Tauno Valolla oli tuommoinen M-kasettiauto uutena.. Puolustusvoimilla oli noita lentokoneiden tankkausautoina muutamia, ja ainakin yksi isohkolla (sen ajan) nosturilla varustettuna. Peräylitys tuommoisessa pitänee olla suhteellisesti pienempi kuin trippelissä että lisäakselin kantavuuslisä saadaan hyödynnettyä, niin autosta tulee kankeampi kääntymään.

signet

Lainaus käyttäjältä: juko7 - 03 maaliskuu, 2024, 02:22Peräylitys tuommoisessa pitänee olla suhteellisesti pienempi kuin trippelissä että lisäakselin kantavuuslisä saadaan hyödynnettyä, niin autosta tulee kankeampi kääntymään.
Juu, mutta tuommoinen kahdella oikealla akselilla oleva kääntyy mukavammin kuin trippeli,se ei rupea auraamaan niin helposti ja sen voi etummaisen akselin ajaa tyhjän päälle.2+2:n huonoudesta puhuu yleensä sellaiset, ketkä eivät ole sellaisella tehneet töitä.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

juko7

^mistä syystä ne eivät ole yleistyneet?

JUY40

Lainaus käyttäjältä: juko7 - 03 maaliskuu, 2024, 17:02^mistä syystä ne eivät ole yleistyneet?

Onhan ne nyt 2+2:set yleistyneet...
Taitaa suurin osa uusista puuautoista olla 2+2 akselijärjestyksellä, ainakin tässä meillä päin.

signet

Lainaus käyttäjältä: juko7 - 03 maaliskuu, 2024, 17:02^mistä syystä ne eivät ole yleistyneet?
Kyllä se on tuolla maailmalla yleisin järjestys raskaissa autoissa.
Suomessa on trippeliakseli ollut pitkään muodissa.Kolmiakselinen auto tehtaalta, ja trippeli asennettu suomessa,sisuihin on saanut jopa tehtaalta.Nyt kun kaikenlainen duunaaminen suomenmaassa on kallistunut aivan helvetisti, niin 2+2 tehtaalta on jonkun verran halvempi (jälkiasennettuun) trippeliin verrattuna.Vaikka niitä on painettu VTA:n pajalta vuosikymmeniä,niin varaosamyyjät on niiden kanssa ihmeissään, ne on kuitenkin kaikki vähän yksilöllisiä asennuksia.Ja suomilaiseen tyyliin dokumentointi,siitä että mitä mihinkäkin autoon on laitettu, on olematonta.

...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...