Motorcraft- laturit

Aloittaja sössö, 24 maaliskuu, 2020, 21:41

« edellinen - seuraava »

Vuppe

Mulla on ollut sama säädin voortissa niin kauan kun auto on mulla ollut. Ainoa lataus(säädin)onkelma oli kun vaihdoin laturin ja oli säätimeltäkin liitin irti. Virta loppui kesken matkan, selvisi että säätimen liitin oli kyllä pohjassa mutta liittimet ei, mureni muovit käsiin.Sekin on nyt hommattuna, odottaa asennusta. Pysyy piuhat oikeessa järjestyksessä kun ne on liittimessä kii.

sössö

mulla oli väännetty säätimen laturivalon liitin silleen hienosti johtosarjan liittimen viereen (osu sillain ohi liittimiestä, liittimen sai kiinni mutta laturivalo nasta ei yhdistäny) koska ilmeisesti oli haluttu korjata laturivalon palamisongelma...

Vuppe


Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 01 huhtikuu, 2020, 23:32rockauto googletuksen perusteella on joku elektroninen paske kun ei ole ruuveja vaa koppa niitattu kiinni.

taidan tilata mekaanisen, ei noilla elektronisilla tee mitää
Mun piti kattoo, mut unehin äsken. Mulla on yks iskemätön aikakauteen sopiva Motorola merkkinen elektroninen säädin olemassa. Siinä oli jotain kytkentäohjeitakin mukana...


Vaikka ootkin petromax-tyyppiä, niin unoha ne relesäätimet.
En varmasti oo.

sössö

mikä niissä relesäätimissä on niin huonoa?

mulla ei niitten kanssa ole ollu ikinä mitää ongelmaa toisin kun elektronisten. elektronisissa ei ole edes säätöä mikä ny on ihan perusjuttuja eikä ainakaan tässä tapauksessa niitä voi edes huoltaa jos hajoo matkalla.

kympillä näyttää saavan rokkiautosta mekaanista ja elektronista.

motorola voisi olla kyl laadukas, meneeköhän suoraan vai täytyykö jotain johdotuksia/liittimiä muuttaa tms.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 02 huhtikuu, 2020, 00:43motorola voisi olla kyl laadukas, meneeköhän suoraan vai täytyykö jotain johdotuksia/liittimiä muuttaa tms
Sitähän mä meinasin kattella, mutta nenä pölystä tukossa tulin vaan nopeesti tänne saunalle peseen. Kyllä mulla on koordinaatit sen sijainnille osapuilleen mielessä.
En varmasti oo.

sössö

ok. kovin iso kokkare ei saa olla kun toi tila on aika ahdas tuolla akun vieressä. oikeestaan olin ekana aika äimänä kun etin koko säädintä kun se on aika hyvin piilossa.

sössö

mitä muuten kun siellä on joku kondensaattorikin, voisko sen hajoaminen tehdä tollasta ettei lataa?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 02 huhtikuu, 2020, 01:37ok. kovin iso kokkare ei saa olla kun toi tila on aika ahdas tuolla akun vieressä. oikeestaan olin ekana aika äimänä kun etin koko säädintä kun se on aika hyvin piilossa.
Se on sellanen tupakkiaskin kokonen.


Lainaus käyttäjältä: sössö - 02 huhtikuu, 2020, 01:39mitä muuten kun siellä on joku kondensaattorikin, voisko sen hajoaminen tehdä tollasta ettei lataa?
No ei oikeen voi. Kun otat sen pois, niin selvii äkkiä. Radiohäiriölle ne on siellä.
En varmasti oo.

sössö

semmonen alumiinikokkare?


no, en tilaa vielä mitään.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 02 huhtikuu, 2020, 02:00semmonen alumiinikokkare?
Nyt en vahvista, mut saatto just olla.
En varmasti oo.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 02 huhtikuu, 2020, 02:00semmonen alumiinikokkare?


no, en tilaa vielä mitään.
No, ei toi nyt ainakaan direct replacement ole Ford säätimelle, vaikka hieno aikalainen onkin. Varmaan sais toimimaan, mutta noi vastusjohtojen ideat pitäs selvitellä ehken kokeellisesti. Muuten voi olla vaikee löytää oikeaa tietoa. Mahdollisesti toimis jopa ilman vastusjohtoa, koska on korvaava kytkikseen, jossa on jo vastusjohdot olemassa. Tai sit puolan etuvastuksella...

En varmasti oo.

sössö

Mahtaako olla vaivan väärtti teurastaa johtosarjaa/tehä jotain lisäkytkentöjä?

Vaikka toi kyllä varmaan menisi siellä seuraavat 50 vuotta.

Jussi

No, muistin vaan et tollanen oli jemmassa. Helpommalla pääset oikeella säätimellä.
En varmasti oo.

sössö

Joo, pidän mielessä jos tartten johonki toiseen tollasta säädintä.

Mielenkiintonen käikäle kyllä.