Olds starttaus

Aloittaja Toyopet, 04 kesäkuu, 2025, 22:11

« edellinen - seuraava »

Jussi

Korjasin tohon ylle vähän, ettei tuu väärinymmärrystä.
En varmasti oo.

LowCrow

Lainaus käyttäjältä: sössö - 10 elokuu, 2025, 03:42miksi se naksahti jos virtalukolta ei tule signaalia? sanoisin että vika on muualla eikä isot perusennakot sitä pyörimistä ainakaan edistä. 7 on nyt mulla ja pistää ihan selkeesti hanttiin kuumana. 5 ei pistäny.

Kyllä sulla nyt on muuta vikaa, mullakin tuossa capricessa on tuo 350 ja siellä ennakkoa jotain ~16° muistaakseni ja ruttua on yli kympin eikä ole tähän mennessä vielä edes koittanut potkia vastaan
Rs46 Crown, Rs41 Crown, Rs56 Crown x2, Ms53 Crown, Ln40 Hilux, Jzs160, Caprice stw, 38 plymouth

Toyopet

En ole tähän juuri korvaa lotkauttanut, koska näillä vähillä ajoilla on lähtenyt ajoittaisista temppuiluista huolimatta kuitenkin käyntiin.

Mutta mutta, siis sama ilmiö oli jo custom cruiserissa, minkä möin 2008 pois. Esimerkiksi tankkauksen yhteydessä tai kaupassa käynnin jälkeen, ei meinannut startata, ihan kuin virta loppu. SIis ihan sama kuin tässä cutlassissa nyt on.
No LowCrown caprice välillä tekee samaa, ei läheskään niin usein kuin cutlass mutta tekee kuitenkin ja lämpöisenä.
Nyt yksi kaveri oli kysellyt ensin Paulilta, mikä on kun tekee tuommoista ja Pauli oli käskenyt kysyä minulta, no en minäkään osaa sanoa.

Mutta siinä autossa on siis 8-kantinen oldsin 350 muistaakseni ihan valusarjoilla. Sama ilmiö, kuumalla koneella joskus ei meinaa startata ja sitten taas voi pyöriä hyvinkin iloisesti.

Jos kerrataan, ekan kerran itsellä tuli vastaan siis custom cruiserissa, siinä oli 307:n tilalle vaihdettu 70-lukuinen saaste 350, kaikki auton alkuperäiset sähkö- ja alipainehimmelit oli toiminnassa. Matalapuristeinen nössö vakiokone.

No sitten tämä minun cutlass, jossa ainakin puristussuhteeltaan muokattu 307, kiina-HEI, mekaaninen rochester, peltisarjat. Vanha startti lopetti pyörimisen, sen aukaisin, hiilet täysin loppu. Uusi startti pelasi jotakuinkin kuukauden hienosti ja sitten alkoi tuo kuumana tökkiminen, yhden pidemmän siivun ajamisen jälkeen.

Caprice, jossa olds 350, puristusta nostettu kansia laskemalla, nokka aavistuksen vakiota raikkaampi, valusarjat ja satunnaisesti tekee tätä.

SItten vanhempi laitos, johon vaihdettu saastekauden 350, josta ei tietoa onko vakio vai mutta muistelen kerran pellin alle vilkaisseena, että valusarjoilla olisi. Oli vasta alkanut tekemään tätä ilmiötä.

No noissa muissa se tietysti voi olla/olisi voinut olla, että starttien hiilet vaan alkaa kulumaan, vaikka ei tuossa LowCrown koneessakaan tainnut kovin vanha startti olla.
Cutlassin startin kun nyt avasin, niin hiilet on jees, ne kupariliuskat tuli jostain mutta mistä ja solenoidi tietysti voisi olla viallinen, ottanut vaikka itseensä lämmöstä. Kylmänä toimii, lämpimänä ei.

Tässä ei nyt mitään varsinaista kysymystä ollut vaan tietynlainen tilannekatsaus ja kaiketi tässä on alettava paneutumaan tuohon, joku kerta se on kuitenkin se viimeinen kerta, kun se starttaa enää ollenkaan.
Jännää tässä on vaan se, että tätä ilmiötä on tässä mittakaavassa ja vain olds-koneissa.

Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astrod V8

Camino79

Mulla on jokaisesta loppunu nuo roplemat kun oon rempannu startit ja kattonu että kaapelit on kunnossa sekä startille että maihin.

Se "superykä" oli ainut mikä siitä huolimatta teki sitä satunnaisesti, mutta korkea perusennakko, 10,2 purkka ja startti ilman lämpökilpeä oli todennäköisin syy kombona.

Tuokaa mulle yks niitä vanhoja startteja ni katon sen vittuillessani läpi ja ottaa siihen vaikka rokista sen korjaussarjan ni lottoan että roplemat loppuu siihen.

Tai ainakin ihan jo uteliaisuudesta pääsee vertaamaan  :thinking:

Ja mielellään jos vaan löytyy ni orggis startti ettei näitä remanu/wilson startteja  ;)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 10 lokakuu, 2025, 11:46Mulla on jokaisesta loppunu nuo roplemat kun oon rempannu startit ja kattonu että kaapelit on kunnossa sekä startille että maihin.

Se "superykä" oli ainut mikä siitä huolimatta teki sitä satunnaisesti, mutta korkea perusennakko, 10,2 purkka ja startti ilman lämpökilpeä oli todennäköisin syy kombona.

Tuokaa mulle yks niitä vanhoja startteja ni katon sen vittuillessani läpi ja ottaa siihen vaikka rokista sen korjaussarjan ni lottoan että roplemat loppuu siihen.

Tai ainakin ihan jo uteliaisuudesta pääsee vertaamaan  :thinking:

Ja mielellään jos vaan löytyy ni orggis startti ettei näitä remanu/wilson startteja  ;)
Joo, minullahan on remanu/remy, ei siis delco remy.

Suunnittelin, vasta siis suunnittelin, että otan tuosta uudesta startista hiilet siihen vanhaan mutta se taisi sanoa vanhan solenoidin pakeliitti raks, pitäisi niitä pari olla lisää silti vanhojakin.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astrod V8

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 10 lokakuu, 2025, 11:12En ole tähän juuri korvaa lotkauttanut, koska näillä vähillä ajoilla on lähtenyt ajoittaisista temppuiluista huolimatta kuitenkin käyntiin.

Mutta mutta, siis sama ilmiö oli jo custom cruiserissa, minkä möin 2008 pois. Esimerkiksi tankkauksen yhteydessä tai kaupassa käynnin jälkeen, ei meinannut startata, ihan kuin virta loppu. SIis ihan sama kuin tässä cutlassissa nyt on.
No LowCrown caprice välillä tekee samaa, ei läheskään niin usein kuin cutlass mutta tekee kuitenkin ja lämpöisenä.
Nyt yksi kaveri oli kysellyt ensin Paulilta, mikä on kun tekee tuommoista ja Pauli oli käskenyt kysyä minulta, no en minäkään osaa sanoa.

Mutta siinä autossa on siis 8-kantinen oldsin 350 muistaakseni ihan valusarjoilla. Sama ilmiö, kuumalla koneella joskus ei meinaa startata ja sitten taas voi pyöriä hyvinkin iloisesti.

Jos kerrataan, ekan kerran itsellä tuli vastaan siis custom cruiserissa, siinä oli 307:n tilalle vaihdettu 70-lukuinen saaste 350, kaikki auton alkuperäiset sähkö- ja alipainehimmelit oli toiminnassa. Matalapuristeinen nössö vakiokone.

No sitten tämä minun cutlass, jossa ainakin puristussuhteeltaan muokattu 307, kiina-HEI, mekaaninen rochester, peltisarjat. Vanha startti lopetti pyörimisen, sen aukaisin, hiilet täysin loppu. Uusi startti pelasi jotakuinkin kuukauden hienosti ja sitten alkoi tuo kuumana tökkiminen, yhden pidemmän siivun ajamisen jälkeen.

Caprice, jossa olds 350, puristusta nostettu kansia laskemalla, nokka aavistuksen vakiota raikkaampi, valusarjat ja satunnaisesti tekee tätä.

SItten vanhempi laitos, johon vaihdettu saastekauden 350, josta ei tietoa onko vakio vai mutta muistelen kerran pellin alle vilkaisseena, että valusarjoilla olisi. Oli vasta alkanut tekemään tätä ilmiötä.

No noissa muissa se tietysti voi olla/olisi voinut olla, että starttien hiilet vaan alkaa kulumaan, vaikka ei tuossa LowCrown koneessakaan tainnut kovin vanha startti olla.
Cutlassin startin kun nyt avasin, niin hiilet on jees, ne kupariliuskat tuli jostain mutta mistä ja solenoidi tietysti voisi olla viallinen, ottanut vaikka itseensä lämmöstä. Kylmänä toimii, lämpimänä ei.

Tässä ei nyt mitään varsinaista kysymystä ollut vaan tietynlainen tilannekatsaus ja kaiketi tässä on alettava paneutumaan tuohon, joku kerta se on kuitenkin se viimeinen kerta, kun se starttaa enää ollenkaan.
Jännää tässä on vaan se, että tätä ilmiötä on tässä mittakaavassa ja vain olds-koneissa.


Mulla on tossa Chevyssä vähän sitä kanssa, kuumana meinaa startti pysähtyä. Startti on kovin uuden näköinen ja kaapelit on paksuja ihan kaupasta ostetun näköisiä.
Nyt tosin kun on voinut käynnistää kaasuun koskematta, niin ilmiötä ei ole ollut.
En varmasti oo.

Toyopet

Tuo kun tuntui joskus starttaavan kevyemmin, kun starttasi läpät levällään, mietin jonkun höyrylukonkin mahdollisuutta mutta tuskinpa se sekään on.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astrod V8